مطلب پیشنهادی :
ad
+
اخبارعلمی

جواب سوال های درس ۲ علوم سوم ، خوراکی ها

گام به گام درس 2 علوم سوم دبستان بخش خوراکی ها :‌ جواب سوالات صفحه 14 - 15 - 16 - 17 و 18

جواب سوال های صفحه 14 ، 15 ، 16 ، 17 و 18 درس 2 علوم سوم ابتدایی که شامل فعالیت، مقایسه، ایستگاه فکر، گفت و گو درس درس ۲ علوم سوم خوراکی ها می باشد را در ادامه در بخش آموزش و پرورش ماگرتا برای شما دانش آموز عزیز فراهم کرده ایم.

مطلب پیشنهادی :‌ جواب سوالات فصل دهم ۱۰ علوم سوم

جواب سوال های درس ۲ علوم سوم ، خوراکی ها

جواب فعالیت صفحه ۱۴ درس ۲ علوم سوم دبستان

در گروه خود فهرستی از خوراکی هایی که در یک روز مصرف می کنید، تهیه کنید و در جدول بنویسید.

صبحانه:
نان، پنیر، کره، عسل، مربا، چای و …

ناهار:
برنج، مرغ، ماست، سبزی جات، گوشت و …

شام:
سالاد، ماکارونی، سوپ و …

مقایسه ، ایستگاه فکر ، گفت و گو صفحه ۱۵ علوم سوم

مقایسه : فهرستی را که در فعالیت صفحه‌ی قبل تهیه کردید با جدول گروه های مواد غذایی مقایسه کنید. فهرست شما شامل کدام گروه های مواد غذایی می شود؟

گروه لبنیّات و انواع گوشت‌ها، گروه نان و برنج و ماکارونی، گروه چربی‌ها، گروه سبزی‌ها و میوه

جواب فعالیت های درس 2 علوم سوم دبستان

ایستگاه فکر : با بررسی خوراکی های روزانه خود، نام خوراکی هایی را بنویسید که خوردن آنها برای سلامتی ما مناسب نیست.

پفک، فست فود، چیپس، سوسیس، آبمیوه های شرکتی

همچنین بخوانید :‌ جواب سوالات درس ۱۲ علوم سوم

گفت و گو : می دانید که آش رشته یکی از غذاهای ایرانی است. برای پختن این غذا از کدام گروه های مواد غذایی استفاده می شود؟

حبوبات : لوبیا و عدس و نخود
چربی ها : روغن، پیاز سرخ شده
رشته آشی تهیه شده از آرد
لبنیاتی مثل کشک و …

جواب گفت و گو صفحه ۱۶ درس دوم علوم سوم

برخی از خوراکی ها مواد نگهدارنده و افزودنی های مجاز دارند. در گروه خود فهرست خوراکی های بسته بندی شده ای را که مصرف می کنید، بنویسید. نوشته های روی بسته بندی آنها را بررسی و مشخص کنید کدام خوراکی ها مواد نگهدارنده و افزودنی های مجاز دارند. درباره‌ی نقشی که این مواد در تهیه‌ی خوراکی ها دارند، با معلم خود گفت و گو کنید.

وظیفه مواد نگهدارنده این است که ماندگاری خوراکی ها را بیشتر می کند تا دیرتر فاسد شوند.

جواب گفت و گو صفحه ۱۷ علوم سوم درس خوراکی ها

گفت و گو : با همکلاسی های خود در مورد محل و شرایط مناسب نگهداری انواع غذاها گفت و گو کنید و آن را به کلاس گزارش دهید.

چربی ها ظرف های در بسته
گوشت و ماهی در یخچال و مکان های سرد
تخم مرغ ، لبنیات و سبزی ها در جاهای خشک و خنک
حبوبات، بیسکویت، ماکارونی در جاهای خشک و خنک
نان و برنج نیز باید در جای خشک و خنک نگهداری شوند.

به این نکته توجه داشته باشید که تخم مرغ سبزی و میوه ها باید در یخچال و یا جای سرد و خنک و گوشت و ماهی و مرغ باید در فریزر نگهداری شوند.

پاسخ فعالیت صفحه ۱۸ علوم کلاس سوم دبستان

با توجه به محل زندگی خود، یک نمونه غذا را به کمک معلم و هم کلاسی هایتان درست کنید.

در تهیه این غذا، کدام مواد غذایی را به کار برده اید؟ به نظر شما غذایی که درست کرده اید برای کدام وعده‌ی غذایی مناسب است؟ چرا؟

پاسخ این بخش به عهده شما می باشد.

✅ به پاین جواب سوال های درس ۲ علوم سوم خوراکی ها رسیدیم، برای دیدن پاسخ سایر فصل های کتاب شماره صفحه آن را به همراه عبارت «ماگرتا» در گوگل جست و جو کنید. همچنین اگر سوالی دارید آن را از قسمت نظرات بپرسید.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 2 =