اخبارعلمی

جواب صفحه ۱۴ ریاضی هفتم ☑️ پاسخ فعالیت معرفی عددهای علامت دار

پاسخ گام به گام فعالیت صفحه 14 ریاضی کلاس هفتم از فصل 2 عددهای صحیح با جواب و راه حل کامل

جواب صفحه ۱۴ ریاضی هفتم : در این قسمت به حل گام به گام جواب صفحه 14 فصل ریاضی هفتم قسمت معرفی عددهای علامت دار ریاضی هفتم متوسطه اول مربوط به فصل ۲ عددهای صحیح است را برای تان کامل در بخش آموزش و پرورش ماگرتا برای شما دانش آموز فعال و ارزشمند آماده کرده ایم.

همچنین بخوانید : جواب فصل اول ریاضی هفتم

حل فعالیت جواب صفحه ۱۴ ریاضی هفتم

در پاسخ به فعالیت صفحه 14 ریاضی هفتم داریم :

۱- متحرکی از نقطهٔ (آ) روی محیط دایره حرکت می‌کند تا به نقطهٔ (ب) برسد و زاویهٔ (آ م ب) را بسازد. وقتی متحرک روی نقطهٔ (آ) است اندازهٔ زاویه صفر است. اندازهٔ هریک از زاویه‌های زیر را با توجه به جهت‌های مثبت و منفی مشخص شده با یک عدد علامت‌دار نشان دهید.

جواب سوال ۱ صفحه ۱۴ ریاضی هفتم
جواب سوال ۱ صفحه ۱۴ ریاضی هفتم

۲- در سال گذشته با نمایش عددهای صحیح روی محور آشنا شدید و آموختید که قرینهٔ هر عدد منفی عددی مثبت و قرینهٔ هر عدد مثبت عددی منفی است. قرینهٔ صفر هم خود صفر است. برای نمایش قرینهٔ هر عدد از نماد (-) در سمت چپ آن عدد استفاده می‌کنیم. با کمک محور، مانند نمونه تساوی‌ها را کامل کنید.

جواب سوال ۲ صفحه ۱۴ ریاضی هفتم
جواب سوال ۲ صفحه ۱۴ ریاضی هفتم

۳- مانند نمونه و به کمک محور بالا تساوی‌ها را کامل کنید.

جواب سوال ۳ صفحه ۱۴ ریاضی هفتم
جواب سوال ۳ صفحه ۱۴ ریاضی هفتم

از تساوی‌های بالا چه نتیجه‌ای می‌گیرید؟ قرینهٔ قرینه هر عددی برابر خود آن عدد است.

اگر در هر صفحه ای از کتاب ریاضی هفتم دبیرستان مشکل و یا ایراد درسی داشتید حتما برای ما در قسمت دیدگاه بنویسید تا ما در اسرع وقت بتوانیم به سوال شما پاسخ بدهیم و مشکلات درسی شما دانش آموزان پایه هفتمی های گرامی را حل نماییم.

✅ در این بخش جواب فعالیت صفحه ۱۴ ریاضی هفتم را مرور کردیم، شما می توانید با اضافه کردن عبارت ماگرتا در آخر جستجوهای درسی تان در گوگل به بهترین پاسخ ها دسترسی پیدا کنید. اگر سوالی دارید آن را از قسمت دیدگاه بپرسید تا معلمان به آن پاسخ بدهند.👌🥰

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

‫41 دیدگاه ها

  1. عالی بود ممنون من امروز امتحان ریاضی از فصل اول داشتم هههه چند تا از دوستامو معلم ریاضیمون اصلاح کرد 11شدن من خودم 18شدم
    چه کنم دقت نکردم یه سوالو
    اون یکی هم اشتباه شد
    راستی ممنون من از این سایت همیشه ریاضی علوم تفکرمو مینویسم

  2. سلام من خیییلی تو درسای علوم و ریاضی ضعف دارم و هرکاری میکنم 😐خوب نمیشه خیییلی هم دوس دارم ت این دو درسمم مشکلی نداشته باشم اولین گامم برای یاد گیری درس خب علاقست من که علاقه دارم پس چرا هیچی باب دلم نیست🙂بلاخره اگه شما میدونید چیکار کنم یه راهنمایی بکنید مارو….

    1. خب باید زیاد تمرین کنی
      ریاضی درسیه که به تمرین نیازداره
      واسه علومم
      باید مطالبو کوچیک ترکنی
      و هروز تمرین کنی
      این بهترین کاره
      تلاش کوشش
      خودم تو این دوتا درس مشکل ندارم

  3. سلام راستش من خیییلی ریاضیم ضعیفه
    ولی حفظیاتم عالیه فقط ریاضی و علوم رو ضعف دارم
    نمیدونم چیکار کنم خب شه ؟!؟؟؟هرکاری میکنم 😐

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × یک =