پاسخ تمرین های ترکیبی صفحه ۱۲۴ ریاضی هفتم متوسطه اول از فصل ۹ «آمار و احتمال» بخش «مرور فصل» را با با راه حلهای صحیح و تصویری در ادامه در بخش آموزش و پرورش ماگرتا برای کمک به شما دانش آموز کوشا آماده کردهایم.
پاسخ صفحه قبلی: جواب تمرین صفحه ۱۲۳ ریاضی هفتم

دسترسی به تمام جواب های فصل ۹ ریاضی هفتم
برای دستیابی به حل تمامی فعالیت ها و کار در کلاس ها و تمرین های فصل نهم ریاضی پایه هفتم روی لینک های زیر بزنید و وارد صفحه مورد نظر شوید :
جواب کاردرکلاس صفحه ۱۱۲ ریاضی هفتم
جواب فعالیت صفحه ۱۱۳ ریاضی هفتم
جواب تمرین صفحه ۱۱۴ ریاضی هفتم
جواب فعالیت صفحه ۱۱۵ ریاضی هفتم
جواب فعالیت صفحه ۱۱۶ ریاضی هفتم
جواب تمرین صفحه ۱۱۷ ریاضی هفتم
جواب صفحه ۱۱۸ ریاضی هفتم
جواب کاردرکلاس صفحه ۱۱۹ ریاضی هفتم
جواب تمرین صفحه ۱۲۰ ریاضی هفتم
جواب صفحه ۱۲۱ ریاضی هفتم
جواب صفحه ۱۲۲ ریاضی هفتم
جواب تمرین صفحه ۱۲۳ ریاضی هفتم
جواب مرور فصل ۹ صفحه ۱۲۴ ریاضی هفتم
مفاهیم و مهارتها
در این فصل واژههای زیر به کار رفتهاند. مطمئن شوید که میتوانید با جملات خود آنها را تعریف کنید. برای هر کدام یک مثال بزنید.
– آمار
– جمع آوری داده
– نمونه گیری
– اتفاقهای هم شانس
– احتمالدر این فصل روشهای اصلی زیر مطرح شدهاند. با یک مثال هر کدام را توضیح دهید و در دفتر خود یک خلاصهٔ درس تهیه کنید.
– سازماندهی دادهها در جدول
– رسم نمودار ستونی
– رسم نمودار خط شکسته
– رسم نمودار تصویری
– کاربرد هریک از نمودارها در مسائل مختلف
– انتخاب نمودار مناسب برای موضوع موردنظر
– تشخیص حتمی، ممکن یا غیرممکن بودن یک اتفاق
– پیدا کردن احتمال رخ دادن یک اتفاق
– آزمایش و ثبت نتایج مربوط به یک اتفاق تصادفی
– مقایسهٔ احتمال رخ دادن یک اتفاق با نتایج آزمایشهاکاربرد
آمار و احتمال در زندگی روزمره، کاربرد وسیعی دارد. به کمک اطلاعات آماری و با درک مفهوم احتمال میتوانیم وقوع رخدادها از جمله بارندگی، سیل، بارش برف و… را پیش بینی کنیم.
جواب تمرین های ترکیبی صفحه ۱۲۴ ریاضی هفتم
در صورتی که تمرینهای ترکیبی زیر را بتوانید انجام دهید، مطمئن میشوید، این فصل را به خوبی آموختهاید.
یک تاس را ۱۰ بار بیندازید و نسبت تعداد دفعاتی را که عدد زوج آمده، به تعداد کل آزمایشها، پیدا کنید و با یک کسر نمایش دهید. ۴/۱۰
– احتمال زوج بودن عدد روی تاس را محاسبه کنید و با یک کسر نمایش دهید. ۳/۶
– آیا این دو کسر همیشه با هم برابرند؟
۳/۶≠۴/۱۰
– آیا ممکن است این دو کسر با هم برابر باشند؟ بله
– آیا میتوان گفت که وقتی تعداد آزمایشها زیاد میشوند، انتظار داریم که این دو کسر تقریباً برابر شوند؟ خیر
⚠️ دانش آموز عزیز به این نکته نیز توجه داشته باشید که مطالب درسی قرار گرفته شده در این صفحه فقط جنبه کمک آموزشی دارد لذا قبل از استفاده کردن از آن ها حتما خودتان نیز به سوالات پاسخ دهید تا مفهوم درس را به خوبی متوجه شوید.
پاسخ صفحه قبلتر: جواب صفحه ۱۲۲ ریاضی هفتم
🔔 در این بخش جواب صفحه ۱۲۴ ریاضی هفتم که مربوط به فصل ۹ می باشد را مرور کردیم، اگر سوالی دارید از بخش نظرات بپرسید. جهت مشاهده پاسخ سایر تمرین های کتاب شماره صفحه آن را به همراه عبارت «ماگرتا» در گوگل جست و جو کنید.
عالی
عالی خیلی خوب من همش میام این سایت واقعن سایت خوبیه دمتون گرم
عالیه.
وای وای امتحانات
اخیش کتابمون تموم شد 🤩
ولی بعد امتحان از کل کتاب 😭
عالیه با این راحت میتونم هم جواب رو بدست بیاریم هم که یاد بگیریم🤓
راحت شدیم کتابمون تمام شد ولی امتحانات چی ؟
آخیییشششش بالاخره کتابمون تموم شد😎
تموم شد
آخیش کتابمون تمون شد😎
سلام آبجی کتاب تموم شد ولی امتحانا شروع شد حواست باشه😭😭
عالی
اشتباه هست میشه ۵/۱۰ برای اینکه اگه از روش پروانه ای بریم ۳ ۱ میشه ۶ ۲ ۲ ۱ میشه ۱۰ ۵
یه چیزی از خودش ازمایش کرده نوشته نگقنه احتمالش رو بگو که گفته ازمایش کن نتیجه اش رو بنویس.
یعنی میشه گف جوابا متفاوته