اخبارعلمی

جواب کاردرکلاس صفحه ۱۱۲ ریاضی هفتم

پاسخ گام به گام کاردرکلاس صفحه 112 ریاضی کلاس هفتم از فصل 9 آمار و احتمال با جواب و راه حل کامل

جواب صفحه ۱۱۲ ریاضی هفتم : در این قسمت به حل گام به گام جواب کاردرکلاس صفحه 112 ریاضی هفتم متوسطه اول مربوط به جمع آوری و نمایش داده ها از فصل ۹ آمار و احتمال است را برای تان کامل در بخش آموزش و پرورش ماگرتا برای شما دانش آموز فعال و ارزشمند آماده کرده ایم.

مطلب پیشنهادی : جواب فصل ۸ ریاضی هفتم

گام به گام صفحه ۱۱۲ ریاضی هفتم
گام به گام صفحه ۱۱۲ ریاضی هفتم

جواب کاردرکلاس صفحه ۱۱۲ ریاضی هفتم

در جواب کاردرکلاس صفحه 112 ریاضی هفتم داریم :

 همان طور که می‌بینید، داده‌های جمع آوری شده به صورتی نوشته شده‌اند که شمردن، مقایسه و بررسی آنها دشوار است. اوّلین گام این است که آنها را در جدول داده‌های زیر سازماندهی کنید. با همکاری یکی از دوستانتان چوب خط را مانند نمونه‌های زیر رسم کنید.

(یک دانش آموز رنگ‌ها را بخواند و دانش آموز دیگر برای هر بار خوانده شدن یک رنگ، یک چوب خط رسم کند).

جواب سوال کاردرکلاس صفحه ۱۱۲ ریاضی هفتم

۱- با توجّه به جدول‌ها، معلّم ورزش کدام رنگ را انتخاب می‌کند؟ رنگی که تعداد آن‌ها بیشتر است.

۲- چرا آمار رنگ‌های جدول دوم با جدول اوّل متفاوت است؟ برای مثال چرا تعداد نظرات در مورد رنگ زرد در دو جدول متفاوت شده است؟

چون در جدول اول محدودیت رنگ وجود ندارد ولی در جدول دوم محدودیت وجود دارد.

برای مقایسه و بررسی بهتر داده‌های آماری از انواع نمودار‌ها استفاده می‌کنند. هر نمودار با توجّه به موضوعی که داده‌های آن جمع آوری شده است و نوع اطّلاعات به دست آمده، کارایی دارد. برای مثال نمودار میله‌ای برای مقایسۀ تعداد، پیدا کردن بیشترین و کمترین داده به کار می‌رود. در حال حاضر نرم افزار‌های زیادی برای رسم انواع نمودار‌ها وجود دارند.

آنچه اهمیت دارد رسم نمودار نیست؛ بلکه انتخاب نمودار مناسب برای موضوع مورد نظر است. در ادامه با انواع نمودارها و کاربردهای آنها آشنا می‌شوید.

💥 اگر در هر صفحه ای از کتاب ریاضی هفتم دبیرستان مشکل و یا ایراد درسی داشتید حتما برای ما در قسمت دیدگاه بنویسید تا ما در اسرع وقت بتوانیم به سوال شما پاسخ بدهیم و مشکلات درسی شما دانش آموزان پایه هفتمی های گرامی را حل نماییم.

⚠ نکته : برای حل مسائل ریاضی حتما قلم و کاغذ کنار در خود داشته باشید تا به تمرین کردن بپردازید تا کامل کتاب ریاضی را یاد بگیرید. این یکی از بهترین روش های یادگیری ریاضی هفتم است.

مطلب پیشنهادی : جواب تمرین صفحه ۱۰۹ ریاضی هفتم

🔍 در این بخش جواب کاردرکلاس صفحه ۱۱۲ ریاضی هفتم را مرور کردیم. به یاد داشته باشید که حتما اول خودتان جواب سوال ها را بدهید و برای بررسی درست یا نادرست بودن آن به این پاسخ ها مراجعه کنید. شما می توانید با اضافه کردن عبارت ماگرتا در آخر جستجوهای درسی تان در گوگل به بهترین پاسخ ها دسترسی پیدا کنید. اگر سوالی دارید آن را از قسمت دیدگاه بپرسید تا معلمان به آن پاسخ بدهند. 🧐🔥

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

‫14 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − سه =