اخبارعلمی

جواب صفحه ۸۰ ریاضی هفتم ⚡️ فعالیت و کاردرکلاس با پاسخ

گام به گام فعالیت و کار در کلاس صفحه 80 ریاضی کلاس هفتم فصل 6 سطح و حجم درس حجم و سطح

پاسخ فعالیت و کار در کلاس صفحه ۸۰ ریاضی هفتم متوسطه اول از فصل ۶ «سطح و حجم» درس «حجم و سطح» را با با راه حل‌های صحیح و تصویری در ادامه در بخش آموزش و پرورش ماگرتا برای کمک به شما دانش آموز کوشا آماده کرده‌ایم.

پاسخ صفحه بعدی: جواب تمرین صفحه ۸۱ ریاضی هفتم

جواب صفحه ۸۰ ریاضی هفتم
جواب صفحه ۸۰ ریاضی هفتم

جواب فعالیت صفحه ۸۰ ریاضی هفتم

مستطیل ABCD را حول محوری که از AD می‌گذرد، دوران می‌دهیم. شکل زیر نشان می‌دهد که مستطیل‌ها چگونه حرکت می‌کنند.

شکل اول فعالیت صفحه ۸۰ ریاضی هفتم

شما هم مانند شکل مقابل کاغذی را روی مدادی بچسبانید و آن را بچرخانید و حرکت مستطیل را تماشا کنید.
با چرخاندن این مستطیل چه حجمی به وجود می‌آید؟ استوانه
مشخصات آن حجم را بنویسید.
جواب: ارتفاع استوانه طول مستطیل است و شعاع دایره استوانه عرض مستطیل است.

شکل دوم سوال فعالیت صفحه ۸۰ ریاضی هفتم

با حرکت یک سطح در فضا، حجم ساخته می‌شود. همین کار را برای شکل‌های دیگر نیز می‌توان انجام داد تا حجم‌های دیگری ساخته شوند. در سال‌های بعد در این مورد بیشتر توضیح داده خواهد شد.

جواب کاردرکلاس صفحه ۸۰ ریاضی هفتم

۱- سطحی مثل شکل مقابل را حول محور d دوران می‌دهیم.
حجم چه شکلی ساخته می‌شود؟ می‌توانید با یک فرفره و چرخاندن آن حجم ایجاد شده را ببینید.
از این خاصیت در خرّاطی، تراشکاری و سفالگری برای ساختن حجم‌های مختلف استفاده می کنند.

جواب سوال ۱ کاردرکلاس صفحه ۸۰ ریاضی هفتم

۲- یک مستطیل را یک بارحول محور AD و یک بار حول محور AB دوران دهید. حجم حاصل از این دوران را حساب کنید.

جواب سوال ۲ کار در کلاس صفحه ۸۰ ریاضی هفتم
جواب سوال ۲ کار در کلاس صفحه ۸۰ ریاضی هفتم
ادامه جواب سوال ۲ کار در کلاس صفحه ۸۰ ریاضی هفتم
ادامه جواب سوال ۲ کار در کلاس صفحه ۸۰ ریاضی هفتم

⚠️ دانش آموز عزیز به این نکته نیز توجه داشته باشید که مطالب درسی قرار گرفته شده در این صفحه فقط جنبه کمک آموزشی دارد لذا قبل از استفاده کردن از آن ها حتما خودتان نیز به سوالات پاسخ دهید تا مفهوم درس را به خوبی متوجه شوید.

پاسخ صفحه قبلی: جواب صفحه ۷۹ ریاضی هفتم

🔔 در این بخش جواب صفحه ۸۰ ریاضی هفتم که مربوط به فصل ۶ می باشد را مرور کردیم، اگر سوالی دارید از بخش نظرات بپرسید. جهت مشاهده پاسخ سایر تمرین های کتاب شماره صفحه آن را به همراه عبارت «ماگرتا» در گوگل جست و جو کنید.

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

‫۶۹ دیدگاه

  1. راستش من کتاب رو تیکه تیکه هم که بکنم ( بخونمش ) وقتی میرم سر جلسه امتحان انگار مغزم ریست میشه و هیچی یادم نمیمونه
    انگار ریاضی پدر کشتگی داره باهامون 🙂

  2. معلمای ریاضی:

    سر کلاس: ۲+۳=۵

    مشق: ۲²×۶⁴÷۳

    امتحان: علی شش موز دارد. اگر اتوبوس مدرسه هفت دقیقه تاخیر داشته باشد، جرم خورشید را حساب کنید.

  3. سلام یه سوال داشتم
    چرا شما عدد پی رو ضرب عدد نمیکنید؟؟؟ یه سوال بود شما جواب رو ۱۴۰ دروارده بودید ولی معلم ما یه چیز دیگه رفتم ازش پرسیدم گفتش چرا ضرب عدد پی نکردی؟
    شما چرا عدد پی رو ضرب عدد نمیکنید و فقط علامت میزارید؟ اینطوری همه جوابا اشتباه درمیاد

      1. سلام وقتتون بخیر من در این فصل از ریاضی حجم و سطح مشکل دارم و کلا متوجه نمیشم به نظرتون چی بیشتر کمکم میکنه ؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − 4 =