مطلب پیشنهادی :
ad
+
اخبارعلمی

تحقیق در مورد ماهیچه های بدن و انواع آن

مقاله درمورد ماهیچه های بدن انسان و آناتومی عضلات بدن و وظایف آن ها

تحقیق در مورد ماهیچه های بدن کلاس پنجم و هشتم ؛ برای مشاهده متن مقاله با موضوع انواع ماهیچه های ارادی و غیرارادی و ساختار آنها در ادامه با بخش تحقیق ماگرتا همراه ما باشید.

مطلب پیشنهادی: تحقیق درمورد یاخته های پشتیبان در بافت عصبی

تحقیق در مورد ماهیچه های بدن

تحقیق درباره انواع ماهیچه های بدن

یک سلول ماهیچه ای به عنوان «میوسیت» نامیده شده است که سلول جانوری تخصص یافته ای است و می تواند طول خود را با استفاده از پروتئین های حرکتی تنظیم کند. به طور طبیعی اکتین و میوزین رشته‌های ضخیم و نازکی هستند که وقتی این ها باهم پیچ می‌خورند ماهیچه‌ها منقبض می‌شوند.

واحدهای کوچک یک سلول را تشکیل می‌دهند و اسم این سلول های ماهیچه سارکومر است. از متوالی شدن سارکومرها، تارچه ها ماهیچه‌ای می‌شود و بسیاری از آن ها از انتها به یکدیگر چسبندگی پیدا می‌کنند و رشته‌های خیلی بزرگی ‌به نام فیبرها یا تارهای ماهیچه‌ای که همه از آن اطلاع دارند را می سازند.

ما می‌دانیم که ماهیچه‌ها به استخوان ها وصل هستند. درواقع ماهیچه‌ها به استخوان‌ها می‌چسبند و وقتی مفاصل خم و راست می‌شود استخوان‌ها به حرکت در می‌آیند و خیلی از ماهیچه‌ها به صورت جفت باعث حرکت تمام اندام‌ها می‌شوند؛

بنابراین هنگامی که یکی از جفت ماهیچه‌های متقابل در حالت انقباض هست ماهیچه‌های دیگر در حال استراحت می‌باشند. لازم به ذکر است که ماهیچه‌های اسکلتی باعث حرکت استخوان‌ها نمی‌شوند.

انواع اقسام یاخته های بافت ماهیچه‌ای

یاخته‌های ماهیچه‌ای را می‌توان به دو قسمت یاخته‌های تند و کند تقسیم کرد. این تقسیم بندی بر اساس سرعت انقباض است. بسیاری از ماهیچه‌های ‌بدن هر دو نوع یاخته را دارند. تار ماهیچه ای که نوع آن کند است برای حرکات استقامتی مثل شنا مناسب می‌باشد. تار ماهیچه‌ای تند سریع‌تر از بقیه ‌ماهیچه‌ها منقبض می‌شوند. افراد کم تحرک، دارای ماهیچه تند بیشتری ‌هستند که با ورزش، تارهای ‌‌نوع تند به نوع کند تبدیل می‌شوند.

ساختار ماهیچه های اسکلتی

می‌توانیم بگوییم که ماهیچه‌های اسکلتی از چندین تار ماهیچه‌ای تشکیل شده اند. هر دسته تار ماهیچه‌ای از تعدادی تار یا یاخته ماهیچه‌ای تشکیل شده است. این دسته از تارها با غلافی از بافت پیوندی به صورتی ‌مثل طناب یا نواری سفت به نام زردپی در می آیند. زرد پی‌ها در دو انتهای ماهیچه و دو استخوان به طرف هم ساخته شده اند.

ساختار ماهیچه های بدن انسان

ساختار و چگونگی کار ماهیچه صاف

ماهیچه‌های صاف شامل ماهیچه‌های خودکار دیواره رگ‌ها روده و معده است و حدود 10% از بدن را تشکیل می‌دهد، فیبر ماهیچه‌ی صاف اکثرا بیشتر از ۲ تا ۵ میکرومتر قطر داشته و تنها ۲۰ تا ۵۰۰ میکرومتر درازی دارد. فیبر ماهیچه‌های اسکلتی ‌قطری ‌تا ۲۰ برابر آنها داشته و درازی آن ها تا چندین هزار برابر می‌رسد.

تمرین‌های ‌‌قوی شدن ماهیچه

آمادگی جسمانی بی‌شک یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های هر رشته‌ای ‌هست. در این قسمت به برخی از ورزش‌ها اشاره خواهیم کرد.

  • پرش
  • حرکت به پهلو ها
  • یک پا
  • حرکات کششی برای همسترینگ
  • چمباتمه تک پا
  • پریدن
  • کشش عضله چهار سر ران
  • حالت نیمه ‌اسکوات یا نیم نشسته
  • بلند شدن روی ‌پنجه یک پا
  • تقویت چهار سر
  • بالا آوردن پا به حالت نیمه ‌خوابیده
  • دور کردن ران‌ها
  • پرس پا
  • نزدیک کردن ران‌ها به هم

این تمرینات را می‌توانید برای قوی شدن ماهیچه‌ها استفاده کنید و نتیجه را به خوبی مشاهده کنید.

☑️ به پایان تحقیق در مورد ماهیچه های بدن رسیدیم، اگر دیدگاهی در این رابطه دارید، حتما آن را از بخش نظرات با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

مقاله های پیشنهادی:
تحقیق در مورد چگونه خشم خود را کنترل کنیم
تحقیق در مورد آسیب های اجتماعی نوجوانان
تحقیق در مورد چرا انسان باید به غذایش دقت کند

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − دو =