اخبارعلمی

تحقیق درباره جنگل ☑️ مقاله درمورد انواع جنگل و فوایدشان

تحقیق دانش آموزی درمورد انواع جنگل ها و انواع ها برای کلاس سوم و ششم

تحقیق درباره جنگل برای کیست ؛ جنگل‌ها برای حیات انسان بر روی زمین ضروری است، بر اساس یک آمار حدود ۳۰۰ میلیون نفر در جهان در جنگل‌ها زندگی می‌کنند و ۶/۱‌ میلیارد انسان امر معاش خود را از طریق جنگل می‌گذراندند. در این نوشته از بخش تحقیق ماگرتا می‌خواهیم در خصوص انواع جنگل‌ها و مزایای آن ها مطالبی را ارائه دهیم، با همراه باشید.

مطلب پیشنهادی: تحقیق درباره حیوانات بومی ایران

تحقیق درباره جنگل

جنگل چیست؟

جنگل یک اکوسیستم پیچیده است که از درختان زیاد تشکیل شده است بر اساس پارامترهای تعیین شده درختان انبوه با حداقل نیم هکتار یا حدود یک و چهارم هکتار در یک منطق باشد و تا جنگل در نظر گفته شود.

در حقیقت جنگل‌ها اجتماعی از حیوانات، گیاهان و میکروارگانیسم ها هستند که با اجرای غیر زنده مانند آب و هوا و خاک در تعامل می‌باشند. به جنگلی، جنگل سالم می‌گویند که ترکیب گونه‌های منحصر به فرد و فرایندهای موجود در آن حفظ شود.

انواع جنگل‌ها

بر اساس فرض جغرافیایی انواع جنگل شامل جنگل‌های شمالی، معتدل و گرمسیری می‌شود.

جنگل‌های شمالی

جنگل‌های شمالی بین ۵۰ تا ۶۰ درجه عرض جغرافیای در آمریکای شمالی، اروپا و آسیا واقع شده اند.

جنگل‌های معتدل

جنگل‌های معتدل حدود ۱۶ درصد از پوشش جنگلی زمین را دربر می گیرند، جنگل‌های معتدل در عرض جغرافیایی میانی قرار دارند و ویژگی چهار فصل را دارند.

جنگل‌های گرمسیری

جنگل‌های گرمسیری تنها یک دهم سطح سیاره را دربر می گیرد و بین مناطق استوایی سرطان و برج جدی در ۲۳ درجه شمالی و جنوبی قرار دارند.

شکل‌گیری جنگل‌ها

جنگل‌ها حدود ۴۰۰ میلیون سال ظاهر شده است، پیدایش اولین موجودات فتوسنتز کننده حدود ۷/۲ میلاد زمان است که شناسایی شده است، سپس این موجودات در سیاره اکسیژن تولید کردند و اکسیژن رونده به لایه‌های بالایی هوا واکنش نشان داده و به اُزن تبدیل می‌شود. و گیاهان اولین موجوداتی بودند که از این مزیت استفاده کردند.

اولین درخت به نام آرکئوپتریس به وجود آمد که دارای یک تنه و ارتفاع حدود ۲۰ متر بوده است این گیاه شکوفا شد و در نزدیکی آب در بیشه‌های متراکم رشد کرد و در نهایت اولین جنگل جهان شکل گرفت.

تحقیق درمورد فواید جنگل ها

فواید جنگل

جنگل‌ها دارای اهمیت زیادی هستند که در این بخش به چند اهمیت مهم جنگل‌ها اشاره خواهیم کرد. از مهم‌ترین فواید جنگل ها: ‌

جنگل‌ها به تنفس انسان‌ها کمک می‌کنند
جنگل‌ها اکسیژن مورد نیاز انسان‌ها را تولید می‌کنند آن‌ها دی اکسید کربن را جذب می‌کنند، تخمین زده شده که یک درخت بالغ ۲۰ نفر در روز اکسیژن تولید می‌کند.

جنگل‌ها محل زندگی انسان‌ها هستند
حدود ۳۰۰ میلیون نفر در جهان در جنگل‌ها زندگی می‌کنند، امروزه هم حدود میلیونها نفر در امتداد یا نزدیک جنگل‌ها زندگی می‌کنند که از محصولات جنگلی و درختان کسب درآمد می‌کنند.

جنگل‌ها محل زندگی گونه‌های جانوری و گیاهی هستند
تقریبا نیمی ای گونه‌های جانوری و گیاهی در جنگل‌ها زندگی می‌کنند، تنوع زیستی برای هر اکوسیستمی مهم می‌باشد.

جنگل‌ها برای مردم ایجاد شغل می‌کنند
بر اساس آمار سازمان ملل متحد حدود ۶/۱‌ میلیارد نفر برای امرار معاش خود به جنگل‌ها متکی هستند. و حدود ۱۰ میلیون نفر با طور مستقیم مدیریت و حفاظت جنگل‌ها مشغول هستند.

☑️ به پایان تحقیق درباره جنگل رسیدیم، اگر نظری درمورد این مقاله داشتید حتما آن را در قسمت نظرات بنویسید.

مقالات پیشنهادی:
تحقیق درباره پستانداران
تحقیق در مورد پرورش ماهی
تحقیق دانش آموزی در مورد کرم ابریشم

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 10 =