اخبارعلمی

تحقیق درباره شهید صیاد شیرازی ❤️ زندگینامه و خصوصیات اخلاقی

بهترین مقاله درباره زندگینامه شهید صیاد شیرازی برای دانش آموزان کلاس چهارم

تحقیق درباره شهید صیاد شیرازی : شهید صیاد شیرازی یکی از سرلشکر‌های معروف ارتش ایران است که در طول زندگی خود برای حفاظت از ایران از نفوذ دشمنان تلاش بسیاری کرد.

در این نوشتار می‌خواهیم زندگی سرلشکر شهید صیاد شیرازی را مورد بررسی قرار دهیم پس در ادامه با ما در بخش تحقیق ماگرتا ما همراه باشید.

تحقیق پیشنهادی : تحقیق درباره شهید مطهری

تحقیق درباره صیاد شیرازی

زندگینامه صیاد شیرازی

سرلشکر شهید علی صیاد شیرازی در ۲۳ خرداد ۱۳۲۳ در شهرستان درگز استان خراسان به دنیا آمد و پس از اتمام تحصیلات دبستان و دبیرستان وارد دانشکده افسری شد و در سال ۱۳۴۶ موفق به اخذ دانشنامه لیسانس از دانشکده افسری شد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی به مدت ۵ سال در غرب کشور پاسداری از کشور پرداخت، او در سازماندهی و فعالیت نیرو‌های انقلابی در ارتش تلاش زیادی کرد.

شهید صیاد شیرازی بخاطر توان بالایی که در سازماندهی داشت مورد توجه حضرت امام و یاران انقلاب اسلامی قرار گرفت.

شهید علی صیاد شیرازی دوره‌های تخصصی توپخانه در آن را طی کرد، سپس موفق به کسب درجه ستوان یکم و سمت استادی شد و در مرکز آموزش توپخانه اصفهان به تدریس پرداخت.

در همان زمان بود که او به عنوان یک عنصر حزب الهی در جهت سازماندهی نظامیان انقلابی فعالیت خود رو آغاز کرد.

اقدامات شهید صیاد شیرازی پس از انقلاب اسلامی

از مهم‌ترین اقدامات این شهید بزرگوار پس از انقلاب اسلامی می‌توان به طرح‌های عملیاتی که منجر به شکستن حصر شهر‌های سنندج و پادگان‌های مریوان، بانه و سقز شد اشاره کرد.

شهر سنندج پس از ۲۱ روز مقاومت و به کمک ستاد عملیات مشترک ارتش و سپاه پاسداران کاملا از تصرف و تسلط نیرو‌های صد انقلاب خارج شود، پس از موفقیت طرح‌های عملیاتی او با دو درجه ارتقا به درجه سرهنگ تمامی به فرماندهی غرب کشور منصوب شد.

در ماه‌های آخر ریاست جمهوری بنی صدر به دلیل مخالفت با او از سمت خود عزل شر و پس از عزل و فرار بنی صدر شهید صیاد شیرازی به دعوت شاید کلاهدوز در ستاد مرکزی سپاه پاسداران به خدمت پرداخت.

این شهید خردمند برای پایان دادن به ناهماهنگی‌ها و اختلافات میان ارتش و سپاه یک قرارگاه مشترک میان سپاه و ارتش راه اندازی کرد و به عنوان فرمانده ارشد در این قرارگاه به فعالیت مشغول شد.

در هفتم مهر ۱۳۶۰ توسط امام خمینی به دلیل رشادت‌ها و لیاقت‌ها به فرماندهی نیروی زمینی منصوب شد، او در عملیات‌های فتح المبین، طریق القدس، مسلم بن عقیل، بیت المقدس، رمضان، مطلع الفجر، عملیات خیبر، بدر، قادر، محرم، والفجر۱، ۲، ۳، ۴، ۸، ۹ شرکت کردو پیروزی‌های بزرگی برای ایران به ارمغان آورد.

نحوه شهادت صیاد شیرازی

شهید صیاد شیرازی در ۲۱ فروردین سال ۱۳۷۸ در حوالی خانه مسکونی اس مورد سوء قصد عوامل تروریست قرار گرفت و به شهادت رسید.

اهالی محل پس از اطلاع از حادثه او را به بیمارستان فرهنگ منتقل کردند، اما بر اثر شدت جراحات تلاش پزشکان بی نتیجه ماند و او به شهادت رسید.

منافقین دلایل خود را برای ترور سپهبد صیاد شیرازی در اطلاعیه‌های نظامی خود این گونه بیان کرده اند، نقش صیاد شیرازی در دفاع از تمامیت ارضی ایران در جنگ با عراق، نقش این شهید در مهار و کنترل کردن غائله کردستان و نقش مهم او در خنثی کردن عملیات فروغ جاویدان که در این عملیات منافقین با پشتوانه ارتش عراق به خاک ایران تعرض نظامی کردند.

تحقیق های پیشنهادی:
تحقیق درباره شهید حاج قاسم سلیمانی
و
تحقیق درباره شهید رجایی

سخن پایانی

☑️ به پایان تحقیق درباره شهید صیاد شیرازی رسیدیم، اگر شما نیز اطلاعات مفیدی در مورد این شهدا دارید حتما آن را از بخش نظرات با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

‫3 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 1 =