اخبارعلمی

تحقیق درباره شهید حاج قاسم سلیمانی و زندگینامه او + PDF

زندگی نامه و بیوگرافی کامل شهید سردار سلیمانی و به همراه نحوه شهادت و خدمات ایشان به کشور

تحقیق درباره زندگی نامه شهید حاج قاسم سلیمانی برای مدرسه ؛ سردار سلیمانی یک فرمانده فداکار و شجاع بود که تمام عمر خود را صرف دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی کرد. او پس از سال‌ها مبارزه در راه اسلام و قرآن و دفاع از میهن در ۱۳ دی سال ۹۸ به دست تروریست‌های آمریکایی به درجه شهادت نائل شد.

در این از بخش تحقیق ماگرتا می خواهیم سبک زندگی این سردار رشید اسلام را مورد بررسی قرار دهیم برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه شوید.

تحقیق درباره شهید حاج قاسم سلیمانی

زندگی نامه شهید حاج قاسم سلیمانی کوتاه

حاج قاسم در ۲۰ اسفند سال ۱۳۳۵ در شهرستان رابر کرمان چشم به جهان گشود. او تا سن ۱۱ سالگی در این شهرستان بود، سپس برای تحصیلات بیشتر راهی شهر کرمان شد. شهید سلیمانی تا مقطع دیپلم به تحصیل خود ادامه داد سپس وارد بازار کار شد.

قاسم سلیمانی در سن ۱۸ سالگی به عنوان پیمانکار اداره آب کرمان شروع به کار کرد، سپس در سن ۲۰ سالگی وارد جریان مبارزه با رژیم شاهنشاهی شد، او به وسیله مرحوم سید رضا کامیاب با انقلاب آشنا شد. شهید قاسم سلیمانی در سنین جوانی ازدواج کرد و ۴ فرزند به نام زینب فاطمه، محمد رضا و حسین دارد.

با پیروزی انقلاب اسلامی شهید سلیمانی وارد سپاه پاسداران انقلاب شد و در سال ۵۸ به عنوان فرمانده پادگان سپاه قدس کرمان منصوب شد.

فعالیت حاج قاسم در دوران جنگ ۸ ساله

در سال ۱۳۵۹ جنگ تحمیلی شروع شد، او در ابتدا به آموزش گردان‌های مختلف در کرمان مشغول شد و پس آمادگی لازم این گردان‌ها راهی جبهه جنگ شدند. در سال ۱۳۶۰ با حکم محسن رضایی فرمانده موقت سپاه پاسداران، حاج قاسم به فرماندهی لشکر ۴۱ ثارالله منصوب شد.

او در دوران ۸ ساله دفاع مقدس عملیات‌های مختلف را فرماندهی کرده است از جمله این عملیات‌ها والفجر۸، کربلای ۴ و ۵ بودند. شاید سردار سلیمانی در عملیات طریق القدس از ناحیه دست و در عملیات بستان از ناحیه شکن به درجه جانبازی نائل شد.

مبارزه حاج قاسم در سوریه و عراق با داعش

از جمله درخشان‌ترین فعالیت‌های حاج قاسم مبارزه با داعش در سوریه و عراق بود، ایشان در سال ۱۳۹۱ برای مبارزه با گروه تکفیری داعش راهی سوریه شدند سه سال بعد زمانی که بغداد در آستانه اشغال داعش قرار گرفت به کمک نیروهای حشد الشعبی مانع این اتفاق شد. بدون شک فعالیت‌های سپاه پاسداران به فرماندهی شهید سلیمانی نقش بسزایی در نابودی گروه تروریستی داعش ایفا کرد.

اعطای نشان ذوالفقار به حاج قاسم سلیمانی توسط رهبر جمهوری اسلامی ایران ،شهید حاج قاسم سلیمانی در ۱۹ اسفند سال ۱۳۹۷ نشان ذوالفقار عالی‌ترین نشان نظامی جمهوری اسلامی را توسط رهبر انقلاب دریافت کرد. مطابق با آیین نامه اهدای نشان‌های نظام جمهوری اسلامی این نشان تنها با فرماندهان عالی رتبه و روسای عالی رتبه در نیروهای مسلح اهدا می‌شود که در هدایت عملیات‌های رزمی به نتایج مطلوب دست پیدا کردند.

سردار سلیمانی چگونه به شهادت رسید

نحوه شهادت حاج قاسم سلیمانی

سردار سلیمانی پس از سال‌ها رشادت و مجاهدت در دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی در بامداد روز ۱۳ دی ماه سال ۱۳۹۸‌ به درجه شهادت نائل شد. سردار سلیمانی توسط نیروهای تروریستی آمریکایی با حمله موشکی به دو خودرو در اطراف فرودگاه بغداد شهید شد. در کنار شهید حاج قاسم سلیمانی چند تن از نیروهای ایرانی و معاون حشد الشعبی ابومهدی المهندس و چند اعضای حشد الشعبی به شهادت رسیدند.

☑️ به پایان تحقیق درباره شهید حاج قاسم سلیمانی و زندگینامه او رسیدیم، اگر شما نیز مطلبی برای گفتن دارید حتما آن را در بخش نظرات بنویسید.

تحقیقات پیشنهادی :
تحقیق درباره شهید رجایی
تحقیق در مورد راهیان نور
تحقیق در مورد شهید بهنام محمدی
تحقیق درباره شهید باهنر و زندگینامه او

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × دو =