اخبارعلمی

تحقیق درباره زباله فاجعه محیط زیست

مقاله دانش آموزی درمورد زباله فاجعه محیط زیست و اثرات مخرب آن

تحقیق درباره زباله فاجعه محیط زیست ؛ زندگی‌های مدرن امروزی باعث افزایش تولید زباله‌های زیادی توسط انسان شده است، حجم زباله‌ها بسیار زیاد است که اگر مدیریت نشود به مشکلات زیادی برای انسان‌ها و محیط زیست منجر می‌شود.

در این نوشته از بخش تحقیق ماگرتا می‌خواهیم در خصوص مضرات ریختن زباله در محیط زیست، خطرات بهداشتی و… مطالبی را بیان کنیم با ما همراه شوید.

تحقیق درباره زباله فاجعه محیط زیست

تحقیق درمورد زباله چیست؟

زباله مواد زائد جامدی است که توسط انسان‌ها در بخش‌های صنعتی، کشاورزی و شاری تولیدی می‌شود. انسان‌ها مواد را از طبیعت می‌گیرند و به راحتی به زباله تبدیل کرده و دوباره به طبیعت بر می گردانند.

مضرات ریختن زباله‌ها در محیط زیست

پسماند غذاها در طبیعت باعث زشت شدن چهره طبیعت و شیوع بیماری‌های عفونی می‌شود. بیشترین زباله در طبیعت شامل پسماند غذا، پوست میوه ز استخوان ماهی و گوشت و مرغ است که نیاز به زمان زیادی برای تجزیه ندارند، اما اگر در محیط‌های طبیعی مثل جنگل ریخته شده باشند بر پوشش گیاهی اثر می‌گذارند و باعث آلوده شدن محیط اطراف می‌شوند.

اگر شیرابه‌های ماشی از زباله‌ها به آب‌های زیر زمینی نفوذ کند و این آب‌ها به صورت مستقیم به مصرف برسند یا از طریق محصولات کشاورزی و دامی وارد بدن انسان شود، او را مسموم می‌کند. همچنین یکی از گاز های که زباله ها تولید می‌کنند گاز متان می‌باشد که باعث آتش سوزی در محیط زیست می‌شود.

خطرات بهداشتی زباله ها

عدم کنترل زباله به علت مواد آلوده کننده و رطوبت و حرارت مناسب پناهگاهی برای انواع حشرات و جوندگان می‌باشد، در حقیقت توده‌های زباله عوامل اصلی بوجود آمدن بیماری‌های مشترک میان انسان و حیوانات و سایر بیماری‌های واگیر دارد و غیر واگیر می‌شود.

از عوامل رشد بسیاری از باکتری‌ها و انگل‌ها و موجودات موذی می‌توان به پراکندگی مواد زائد صنعتی و تجاری و خانگی، انتشار زباله‌های بیمارستانی و طولانی شدن برداشت زباله‌ها از اماکن عمومی اشاره کرد. به طور کلی با دفع صحیح زباله‌ها می‌توان حدود ۶۵ درصد از موش‌ها و ۹۰ درصد از مگس‌ها را کنترل کرد.

مشکلات زیست محیطی دفن زباله ها

یکی از مشکلات مهمی ته باعث می‌شود محیط زیست آلوده شود دفن زباله‌ها است شیرابه‌های ناشی از زباله‌ها و گازها در اثر تجزیه زباله‌های دارای ترکیب آلی تولید می‌شود، علاوه بر این شیرابه‌ها یکی از عوامل مهم آلودگی آب نیز محسوب می‌شوند، آن‌ها به آب‌های سطحی و آب‌های زیر زمینی نفوذ می‌کنند و مخاطرات را برای انسان‌ها و جانوران بوجود می‌آورند.

دفن زباله‌ها با روش درست یکی از نیاز های اساسی جوامع بشری است با توجه به تاثیر مخرب که بر محیط زیست می‌گذراند باید دفن زباله‌ها بر اساس یک پژوهش جامع و کامل انجام گیرد تا تمام نکات و اصول زیست محیطی رعایت شود و مکان مناسبی برای دفن آن‌ها تعیین گردد.

مزایای دفن زباله ها

در قسمت فوق در خصوص دفن زباله‌ها مطالبی را ارائه دادیم در این قسمت می‌خواهیم مزایای دفن زباله‌ها را بیان کنیم.

  • در صورتی که زمین برای دفن زباله مناسب باشد اقتصادی‌ترین روش محسوب می‌شود.
  • برای دفن زباله به مراحل و مکمل بعدی نیازی نیست.
  • نیاز به جداسازی مواد ندارد.
  • از زمین دفن می‌تواند برای ایجاد فضای سبز و پارک استفاده کرد.

☑️ به پایان تحقیق درباره زباله فاجعه محیط زیست رسیدیم، امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. اگر دیدگاهی در این رابطه داشتید حتما آن را از بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

مقالات پیشنهادی:
تحقیق درباره فرسایش خاک
تحقیق در مورد انرژی خورشیدی
تحقیق درباره صرفه جویی در مصرف آب
تحقیق در مورد چگونه هوای پاک داشته باشیم

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 2 =