اخبارعلمی

جواب فعالیت های درس اول جغرافیا یازدهم انسانی ⚜️ صفحه ۱۰

گام به گام فعالیت های درس 1 جغرافیا (2) پایه یازدهم انسانی ، درس معنا و مفهوم ناحیه

پاسخ فعالیت درس ۱ جغرافیا (۲) پایه یازهم انسانی : برای مشاهده گام به گام سوالات درس «معنا و مفهوم ناحیه» در ادامه با بخش آموزش و پرورش ماگرتا همراه باشید.

مطلب پیشنهادی: گام به گام دروس یازدهم دبیرستان

جواب فعالیت های درس اول جغرافیا یازدهم انسانی

فعالیت صفحه ۱۰ درس اول جغرافیا دهم انسانی

بیندیشیم: به نظر شما، چرا جغرافی دان ها ناحیه بندی می کنند؟ ناحیه بندی جغرافی دان ها با کار محققان سایر رشته های علمی (مثلا زیست شناسان در رده بندی موجودات زنده یا مورخان در تقسیم بندی تاریخ به دوره های زمانی و …) چه شباهتی دارد؟

برای شناخت بهتر و آسان تر مکان های مختلف و علمی کردن مطالعات و تحقیقات درباره این مکان صورت می گیرد تا بتوان برای آن ها به طور صحیح برنامه ریزی کرد. با روش ناحیه بندی همانند سایر علوم مطالعات دقیق و علمی تر انجام می شود.

ناحیه: فضای جغرافیایی است که با توجه به یک معیار دارای یکپارچگی می باشد، اگر ناحیه بندی عوامل طبیعی باشد : مانند اقلیم، زندگی گیاهی و جانوری، خاک و … باشد معیار ناحیه بندی بر اساس معیارهای طبیعی انجام داده ایم.

برای مثال در نواحی اقلیمی با توجه به عناصر و عوامل اقلیمی، یک فضای جغرافیایی یکپارچه را با توجه به معیارهای اقلیمی توسط جغرافیدان به وجود می آید و در نقشه نمایش داده می شود.

در معیارهای انسانی جغرافیدان معیارهای انسانی را برای معیار ناحیه بندی و ایجاد یک فضای جغرافیایی یکپارچه انتخاب می کند مانند دین و زبان و فرهنگ و عوامل اقتصادی.

نمودار زیرا را روی کاغذ رسم کنید و به جای نقطه چین ها عبارت های مناسب بنویسید.

گام به گام درس ۱ جغرافیا یازدهم انسانی
گام به گام درس ۱ جغرافیا یازدهم انسانی

⭕️ نکته: دانش آموز عزیز مطالب درسی قرار گرفته شده در این سایت فقط جنبه کمک آموزشی دارد و شما نباید از آن ها به شیوه نادرست استفاده نمایید، لذا قبل مشاهده جواب ها یکبار خودتان به سوالات پاسخ دهید سپس اگر مشکلی داشتید از این جواب ها کمک بگیرید.

✅ به پایان جواب فعالیت های درس اول جغرافیا یازدهم انسانی رسیدیم، اگر دیدگاهی در این رابطه داشتید حتما آن را از بخش نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − 3 =