اخبارعلمی

جواب صفحه ۱۹ ریاضی هفتم ✔️ پاسخ تمرین

پاسخ گام به گام تمرین صفحه 19 ریاضی کلاس هفتم از فصل 2 عددهای صحیح با جواب و راه حل کامل

جواب صفحه ۱۹ ریاضی هفتم : در این قسمت به حل گام به گام جواب تمرین صفحه 19 ریاضی هفتم متوسطه اول مربوط به فصل ۲ عددهای صحیح است را برای تان کامل در بخش آموزش و پرورش ماگرتا برای شما دانش آموز فعال و ارزشمند آماده کرده ایم.

همچنین بخوانید : جواب صفحه ۱۸ ریاضی هفتم

حل تمرین جواب صفحه ۱۹ ریاضی هفتم

در ادامه به پاسخ صفحه 19 ریاضی هفتم داریم :

۱- عددها را از کوچک تر به بزرگ تر و از چپ به راست مرتب کنید.

جواب سوال ۱ صفحه ۱۹ ریاضی هفتم
جواب سوال ۱ صفحه ۱۹ ریاضی هفتم

پاسخ مسئله‌های زیر را در دفترتان بنویسید.

2- طبقهٔ همکف یک ساختمان را با صفر و طبقه‌های بالای همکف را با عددهای مثبت و طبقه‌های زیر همکف را با عددهای منفی نشان می‌دهیم. حال مسئلهٔ زیر را حل کنید.
شخصی در طبقهٔ 5+ سوار آسان بر (مصوب فرهنگستان elevator, ascenseur) شد. او ابتدا 3 طبقه بالا رفت و پس از انجام کاری 6 طبقه به پایین آمد و دوباره برای خرید چای 2 طبقه پایین رفت و در همان طبقه هزینه‌های خرید خود را حساب کرد. سپس دوباره 2 طبقه پایین رفت و در توقفگاه (مصوب فرهنگستان Parking) سوار ماشین خود شد. ماشین این شخص در کدام طبقه بود؟

جواب سوال ۲ صفحه ۱۹ ریاضی هفتم
جواب سوال ۲ صفحه ۱۹ ریاضی هفتم

۲- = ۲ – ۲ – ۶ – ۳ + ۵ +

همچنین بخوانید : جواب صفحه ۱۷ ریاضی هفتم

3- دمای هوای شهرکرد 2 درجه زیر صفر است. اردبیل 8 درجه از شهرکرد سردتر است. دمای هوای شهر اردبیل چند درجه است؟

3ـ هواشناسی و پیش بینی وضعیت هوا یکی از مشاغلی است که علاوه بر دانش جغرافی به ریاضیات و به خصوص درس آمار و احتمال احتیاج دارد. کارشناس هواشناسی در اخبار ساعت ٩ شب اعلام کرد با ورود سامانه پر فشار، دمای هوا در شهر اردبیل در حدود ١٠ درجه سردتر میشود. در انتهای خبر، دمای هوای شهرهای مختلف توسط زیرنویس اعلام شد. دمای هوای اردبیل درحال حاضر ٣ درجه بالای صفر است. پس از ورود این سامانه دمای هوای اردبیل چند درجه خواهد شد؟

(+۳)+(−۱۰)=−۷

4- دمای شهر کرمان، سنندج و یاسوج به ترتیب ١١ درجه بالای صفر، 6 درجه زیر صفر و 10 درجه زیر صفر است. سنندج چند درجه از کرمان سردتر است؟ یاسوج چند درجه از سنندج سرد‌تر است؟

کرمان ۱۱+
سنندج ۶-
یاسوج ۱۰-
۱۷- = ۱۱ – ۶ – = (۱۱+) – (۶-)
۴+ = ۱۰ + ۶- = (۱۰-) – (۶-)

جواب سوال ۳ صفحه ۱۹ ریاضی هفتم
جواب سوال ۳ صفحه ۱۹ ریاضی هفتم

همچنین بخوانید : جواب صفحه ۱۶ ریاضی هفتم

5- در جای خالی عدد مناسب بنویسید.

جواب سوال ۵ صفحه ۱۹ ریاضی هفتم

6- در مثلث مقابل، عدد روی هر ضلع، از مجموع عددهای دو رأس به دست می‌آید.
جاهای خالی را کامل کنید.

جواب سوال ۶ صفحه ۱۹ ریاضی هفتم
جواب سوال ۶ صفحه ۱۹ ریاضی هفتم

7- حاصل عبارت‌ها را به دست آورید.

جواب سوال ۷ صفحه ۱۹ ریاضی هفتم

اگر در هر صفحه ای از کتاب ریاضی هفتم دبیرستان مشکل و یا ایراد درسی داشتید حتما برای ما در قسمت دیدگاه بنویسید تا ما در اسرع وقت بتوانیم به سوال شما پاسخ بدهیم و مشکلات درسی شما دانش آموزان پایه هفتمی های گرامی را حل نماییم.

همچنین بخوانید : جواب صفحه ۱۵ ریاضی هفتم

⚠ نکته : برای حل مسائل ریاضی حتما قلم و کاغذ کنار در خود داشته باشید تا به تمرین کردن بپردازید تا کامل کتاب ریاضی را یاد بگیرید. این یکی از بهترین روش های یادگیری ریاضی هفتم است.

همچنین بخوانید : جواب صفحه ۱۴ ریاضی هفتم

☑️ در این بخش جواب تمرین صفحه ۱۹ ریاضی هفتم را مرور کردیم، شما می توانید با اضافه کردن عبارت ماگرتا در آخر جستجوهای درسی تان در گوگل به بهترین پاسخ ها دسترسی پیدا کنید. اگر سوالی دارید آن را از قسمت دیدگاه بپرسید تا معلمان به آن پاسخ بدهند.✌🤗

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

‫322 دیدگاه ها

  1. ممنونم از سایتتون واقعا خیلی خوبه این سایت 🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏

  2. این سایت خیلی خوبه و ازتون ممنونم، ولی یه مشکل داره اونم اینه که سوال های کتاب ما تغییر کردن و سوال 3 که جواب دادین دیگه توی کتاب ما نیست؛
    ولی بازم عالی🙏🏻🌹

    1. من در ریاضی هفتم در مورد حل مسئله های فصل اول خیلی خیلی مشکل دارم و هر چی کلیپ و …. میبینم و مطالب میخونم در این مورد یاد نمیگیرم میشه کمکم کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + دوازده =