جواب صفحه ۳۷ ریاضی هشتم: در این قسمت به حل گام به گام جواب کاردرکلاس و تمرین صفحه 37 ریاضی هشتم متوسطه مربوط به قسمت «توازی و تعامد» از فصل ۳ «چندضلعی ها» را برای تان کامل در بخش آموزش و پرورش ماگرتا برای شما دانش آموز فعال و کوشا آماده کرده ایم.
پاسخ صفحه بعدی: جواب صفحه ۳۸ ریاضی هشتم

فیلم آموزشی صفحه ۳۷ ریاضی هشتم
در ویدیو زیر می توانید توضیح و راه حل سوالات صفحه ۳۷ ریاضی هشتم را مشاهده کنید و مشکلات خود را برطرف کنید. همچنین در ادامه نیز به سوالات این بخش به صورت تصویری پاسخ داده شده است.
جواب کاردرکلاس صفحه ۳۷ ریاضی هشتم
۱- الف) یک مثلث متساوی الساقین بکشید؛ طوری که پاره خط AB قاعده آن باشد. پاسخ خود را با پاسخهای دوستانتان مقایسه کنید.
ب) خط تقارن مثلث را رسم کنید.
ج) آیا دو زاویهٔ مجاور قاعده با هم برابرند؟ بله
د) آیا خط تقارن، عمود منصّف قاعده و نیمساز زاویهٔ مقابل آن است؟ بله، باهم مساوی اند

۲- متوازی الاضلاعی رسم کنید که نقاط B ،A و C سه تا از رأسهای آن باشند.
پاسخ خود را با پاسخهای دوستانتان مقایسه کنید.

برای این سؤال چند پاسخ مختلف میتوانید پیدا کنید؟ سه تا
همچنین بخوانید : جواب فعالیت صفحه ۳۴ ریاضی هشتم
جواب تمرین صفحه ۳۷ ریاضی هشتم
۱- در هر قسمت، اندازهٔ زاویهٔ مجهول را پیدا کنید.
الف) x=۱۴۸°
ب) x=۱۲۵° و y=۱۲۵°
ج) x=۱۲۰°
د) y=۹۵°

2- مانند نمونه با تشکیل معادله، مقدار x را پیدا کنید.

⚠️ دانش آموز عزیز به این نکته نیز توجه داشته باشید که مطالب درسی قرار گرفته شده در این صفحه فقط جنبه کمک آموزشی دارد لذا قبل از استفاده کردن از آن ها حتما خودتان نیز به سوالات پاسخ دهید تا مفهوم درس را به خوبی متوجه شوید.
پاسخ صفحه قبلی: جواب صفحه ۳۵ و ۳۶ ریاضی هشتم
🔔 در این بخش جواب صفحه ۳۷ ریاضی هشتم که مربوط به فصل ۳ می باشد را مرور کردیم، اگر سوالی دارید از بخش نظرات بپرسید. جهت مشاهده پاسخ سایر تمرین های کتاب شماره صفحه آن را به همراه عبارت «ماگرتا» در گوگل جست و جو کنید.



















شما هنوز 4 سال دیگه باید بخونید 😂😂
عهه از ریاضی حالم بهم میخورههههه*]]]))))
عالییییییی😘😘😘😘😘😘😘
خوب بود
لطفاً یک توضیحی در مورد فصل3 هشتم بدهید
سلام عزیزم ممنون خیلییییییییییی عالیییییی بودددددددد🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰
سلام
چرا متوازی الاضلاع مرکز تقارن دارد ولی خط تقارن ندارد؟
ممنون میشم جوابم مو زود تر بدید
سوال ۲ میشه توضیح دهید
سلام ببخشید سوال ۲ را توضیح میدهید؟ .ممنونم
منیکه دارم کلِکتابو یهجا مینویسم چون معلم اجازهداده :)))).
خیلی عالی این سایت ممنون
سلام چرا درمعادله سمت چپ اون ور مساوی ۱۸۰ نوشتیم ولی در معادله های دیگه عددی که بهمون داده بود رو نوشتیم مثلا در معادله وسط ۱۵۵ نوشتیم
سلام عزیزم خوبی
ببین اگه دقت کنی در سمت چپی اگر انتها فلش ها رو به هم وصل کنیم میشه متوازی الاضلاع
ما هم میدونیم که جمع زاویه های مجاور در متوازی الاضلاع میشه د180
پس ما در معادله مینویسیم که جمع2x+30 و 130 برابر 180 هست
ریاضی دقت میخواد من همیشه اینو به دانش اموز هام هم میگم
امیدوارم همگی موفق بشین
سلام معلم ما یک نکته ی مهم به ما گفت اول مینویسیم که
زاویه تند ها برابرند
زاویه باز ها برابرند
و یک زاویه تند + یک زاویه باز =180
پس طبق همین فرمول پیش بریم اولی و دومی به ترتیب دوتا تند و دو تا باز بودند پس باهم برابرند
مثال 60=x+4 ولی در آخری 2x+30رو باید با 130 جمع کنیم و حاصل را برابر 180 قرار دهیم و حالا مسعله رو مجهولی حل می کنیم
سلام بچه ها
چرا توی تمرین دوم شکل اول رو اون ۵۰رو بدست آوردیم(۳۰-۱۸۰)
ولی توی سومیش نیومدیم بگیم ۲۰=۶۰-۱۸۰؟؟؟
سلام ببین توی کلاس هفتم فرمول حل معادله هارو یاد گرفتیم اگه یادت باشه باید x ها یه ور تساوی و اعداد یه ور تساوی باشن حالا گفته x+40=60 وقتی بخوایم 60 رو بیاریم این ور تساوی و x رو ببریم اونور تساوی علامت جمع تبدیل به تفریق میشه یعنی 40-60=x ما اینجا 180 نداریم که بگیم 60-180
سلام.
چون در شکل دوم ۴۰+x زاویه متقابل به راس ۶۰ هست یعنی با ۶۰ برابره
پس ما x رو باید جوری بزاریم که جواب معادله ۶۰ بیاد.
حالا تو شکل اول میگیم ۱۳۰ با یک عدد زاویه ۱۸۰ درجه تشکیل داده برای پیدا کردن اون عدد باید ۱۸۰ رو منهای ۱۳۰ بکنیم
ببین حاجی ۳۰_۱۸۰ میشه ۱۵۰ نه ۵۰ تازه منم نفهمیدم که چی گفتی پس تا همین جا کافیه
چون اون جواب ۱۸۰=۲۵+۱۵۵
و اینکه ۱۲۰=۶۰-۱۸۰ میشه نه ۲۰ عزیزم
واقعن عالیست👌👌👌
عالی هستش خیلی ممنون
خوبه
سلام ساتتون خیلی خیلی خوب هستش .
میشه تو تمرین سوال یک (د) رو توضیح بدین ؟
چون من هرچی حساب میکنم جواب ۸۵ میاد ولی شما ۹۵ آوردین.
اگه توضیح بدین ممنونم میشم.
باید ۵۰و۴۵ رو جمع کنی
عزیزم ببین اگر دقت کنی دو زاویه بهت داده که 40 و 55 هست این دو تا به سر زاویه مورب ما ختم میشه این دو زاویه رو جمع میکنی در میاد جوابت
سلام باید 40 رو بعلاوه 55 کنی
سلام ببین اگه بیای از روش متقابل به راس در بیاری بالایی میشه ۴۰ و پایینی میشه ۵۵ بعد جمع که بکنی میشه ۹۵
منی که جزو سه نفر برتر کلاسم میام اینجا برای اینکه از جوابام مطمئن شم دیگه چه برسه به بقیه…..😆
😐😐
خب منم اینطوریم
دانشمند نیستیم ک
خوبه خداقلش معلما نمیفهممن 😅😅
سلام لطفا سوال ۲ تمرین را توضیح دهید باتشکر
خیلی ممنون عالی
خیلی عالی بود و با توضیح کامل ممنون
سلام من در معادله ها مشکل دارم.راهنمایی کنید لطفاً.ممنون
مرسی از سایت خوبتون 🌹مفید بود
خوب بود فقط کاردرکلاس سوال ۲ رو راحلشم بگید
داداش خوبه ولی سوال ۲ کاردر کلاسو نفهمیدم
من خیلی معادله دوست دارم ازتوریاضی چیزهای دیگه هم مشکل دارم خودم هم نمره دوم کلاسمم
بدک نبود اما میشه راه حل سوال یک را هم بنویسید
عالیه ممنون
سلام من در معادله مشکل دارم و در درس اول ریاضی هشتم✨
عالی😍
سلام راه حل رو هم بزارید چطوری حل میشه ممنون
خواهش میکنم
عالی
سلام عالی جواب دادید ممنونم از شما من خیلی توی ریاضی مشکل دارم اما دیگه همه درسام خوبه ولی ریاضی مشکل دارم تو امتحان نمیتونم به سوالات جواب بدم توی کسرها وقرینه معکوس نمیتونم جواب بدم خیلی برام سخت شده میخواستم بگم پیامم که حتما دیدید بهم جواب بدید کمکم کنید ممنون میشم بگید چطوری ریاضیم و تقویت کنم یاد بگیرم ممنون میشم ازتون با تشکر
سلام عالی جواب دادید ممنونم از شما من خیلی توی ریاضی مشکل دارم اما دیگه همه درسام خوبه ولی ریاضی مشکل دارم تو امتحان نمیتونم به سوالات جواب بدم توی کسرها وقرینه معکوس نمیتونم جواب بدم خیلی برام سخت شده میخواستم بگم پیامم که حتما دیدید بهم جواب بدید کمکم کنید ممنون میشم بگید چطوری ریاضیم و تقویت کنم یاد بگیرم ممنون میشم ازتون با تشکر
خواهشا میشه بگین چطور میشه ریاضی رو بهتر یاد گرفت و از یادنبرد؟
تکرار و تمرین کردن
ممنون
🙂🚶♂️معلم خصوصی بگیر اگه نمتونی کتاب شب امتحان خیلی سبز رو تهیه کن فک کنم ۳۵ تومن باشه
هم سوال داره هم جواب
با جواب هااش کار نداشته باش خدت سوال هاشو حل کن
سلام خوبه
ولی من تو x,y مشکل دارم😐
ص۳۹ کار در کلاس سوال۱ مشکل دارم. اما به هرحال خوب بود
میشه سوال یک رو یکم توضیح بدید؟
ممنون
عالی
عالی بود، به من که خیلی کمک میکنه
ممنون از سایت و معلمان و کارشناسان
تمرین ۲ چی میشه؟
تمرین دو پاینش
سلام خیلی خوبه
میشه یک چیزی به این نوشتی ها اضافه کنید که هر کسی متوجه بشه لطفاً داخل ماگرتا یک ویدیو اضافه کنید و داخل توضیح و جواب دادن باشه اینطوری همه منظور را بهتر میفهمیم خیلی ممنونم سایت شما خیلی عالی است که همه فامیل هامون ازش استفاده میکنند
سلام ممنون از سایت عالی شما ، تمرین ها رو حل میکنم و با سایت شما چک میکنم عالی هست 🌹 واقعا اگه شما کتاب رو بخونین و درس بخونین متوجه میشین چیزی نداره که خیلی ساده ست…
تنکس حجی؛سایت خیلی خوبه
اگ میشع سوال دومشم توضیح بدین تشکر🙂
😂😂😂😂😂🤷♀️
این چیه بهش افتخار می کنی🤔😲😒
خوبه
سلام اقا میشه لطفا شکل ب تمرین سوال اول که ماشین هارا کشیده توضیح بدید که چجوری yو zبرابر شدند با ۱۲۵
ممنون
سلام ببین اون 55 اون پایین هست منهای 180 شده 125
داخل شکل یه زاویه نیم صفحه هست پس ما 180رو منهای 55 میکنیم و 125 به دست میاد اون زاویه نیم صفحه مورب میشه برای همین y و z با هم برابر ان
سلام خسته نباشید میشه کلیپ تدریس فصل۳(چندضلعی ها)را بگذارید
سلام خسته نباشید عزیزان دلم من هم یک معلمم پس لطفا توضیح رو هم برای دانش آموزان به اشتراک بزارید
سلام من حالی نشدم میتونی دوباره برامون توضیح کامل تری بدی از سوال۲ حالی نشده ام؟؟؟
سلام من هیچی متوجه نشدم باید یاد بگیریم همین طوری که نمیشه بنویسیم و کتاب رو ببندیم باید یه چیزی یاد بگیریم پس لطفاً توضیح بدید همه سوالات را
سلام میشه توضیح هم بنویسید هر سوالی
🥺💔واای اصلا متوجه نمیشم آخع معلم سال هفتممون اصلا معادله کار نکرد🤧
خوب برو فیلم های آموزشی معادله رو الان ببین
سلام صفحه ۳۷ سوال 1و2تمرین مشکل داریم اگ میشه توضیح بدید 🌹
خوبه
تمرین دوم رو توضیح بدید چرا اینجوری حل شده؟
سلام خسته نباشید ممنون
ماگرتافوقالعادست حرفنداره
خیلی ممنون عالی بود
سلام اصلن خوب نیسته
سلام مرسی ممنونممم
من در فصل زاویه ها مشکل دارم مخصوصا صفحه ۳۷ سوال ۱ تمرین و صفحه ۳۴ سوال ۱
ممنون
تمرین رو متوجه نشدم 😖
چون کمی سخته
راحته
عالی بود
چاکر ممد
سلام تمرین دوم توضیح بدید لطفاً
سلام من تمرین رو نمیفهمم
اوهوم🤔
سلام
سلام
علیک سلام 🤗♥️