اخبارعلمی

جواب صفحه ۱۴۷ ریاضی هشتم ⚡️ پاسخ کاردرکلاس و فعالیت

پاسخ گام به گام کار در کلاس و فعالیت صفحه 147 ریاضی کلاس هشتم از فصل 9 دایره درس زاویه های محاطی

جواب صفحه ۱۴۷ ریاضی هشتم : در این قسمت به حل گام به گام جواب کاردرکلاس و فعالیت صفحه 147 ریاضی هشتم متوسطه مربوط به قسمت «زاویه های محاطی» از فصل ۹ «دایره» را برای تان کامل در بخش آموزش و پرورش ماگرتا برای شما دانش آموز فعال و کوشا آماده کرده ایم.

پاسخ صفحه بعدی: جواب صفحه ۱۴۸ ریاضی هشتم

جواب صفحه ۱۴۷ ریاضی هشتم
جواب صفحه ۱۴۷ ریاضی هشتم

جواب کاردرکلاس صفحه ۱۴۷ ریاضی هشتم

۱- با توجه به شکل روبه رو،

جواب سوال ۱ کار در کلاس صفحه ۱۴۷ ریاضی هشتم
جواب سوال ۱ کار در کلاس صفحه ۱۴۷ ریاضی هشتم

الف) زاویه‌های محاطی مقابل به AE⌢ را پیدا کنید.

D^ و C^ و B^

ب) دو زاویهٔ محاطی دیگر رسم کنید که AE⌢ کمان مقابل به آنها نیز باشد.

F^ و G^

۲- در شکل روبه رو، اندازهٔ زاویهٔ محاطی C را تعیین کنید.
دو دانش آموز به این سؤال جواب داده‌اند.
راه حل‌های آنها را توضیح دهید.

جواب سوال ۲ کار در کلاس صفحه ۱۴۷ ریاضی هشتم
جواب سوال ۲ کار در کلاس صفحه ۱۴۷ ریاضی هشتم

زهرا

ادامه جواب سوال ۲ کار در کلاس صفحه ۱۴۷ ریاضی هشتم
ادامه جواب سوال ۲ کار در کلاس صفحه ۱۴۷ ریاضی هشتم

فاطمه

ادامه جواب سوال ۲ کار در کلاس صفحه ۱۴۷ ریاضی هشتم
ادامه جواب سوال ۲ کار در کلاس صفحه ۱۴۷ ریاضی هشتم

جواب فعالیت صفحه ۱۴۷ ریاضی هشتم

۱- یک زاویهٔ محاطی مقابل به کمان AB رسم کنید.
سه زاویهٔ محاطی دیگر مقابل به همین کمان رسم کنید.

جواب سوال ۱ فعالیت صفحه ۱۴۷ ریاضی هشتم
جواب سوال ۱ فعالیت صفحه ۱۴۷ ریاضی هشتم

فکر می‌کنید چند زاویهٔ دیگر می‌توان رسم کرد؟ چرا؟
✅ جواب: بی‌شمار، چون روی کمان دایره بی‌شمار نقطه وجود دارد که می‌توان به دو نقطه مورد نظر وصل کرد.

آیا همهٔ این زاویه‌های رسم شده با هم برابرند؟ چرا؟
✅ جواب: بله چون همگی رو‌به‌ روی کمان AB⌢ هستند و اندازه آن‌ها برابر است با نصف کمان رو‌به‌ رو.

۲- قطر AB دایره را به دوکمان تقسیم کرده است.
اندازهٔ هر کمان چند درجه است؟ چرا؟

۳۶۰÷۲=۱۸۰°

جواب سوال ۲ فعالیت صفحه ۱۴۷ ریاضی هشتم
جواب سوال ۲ فعالیت صفحه ۱۴۷ ریاضی هشتم

چند زاویهٔ محاطی مقابل به کمان AB رسم کنید.

چند زاویهٔ محاطی می‌توان رسم کرد؟ چرا؟ بی‌شمار

اندازهٔ این زاویه‌های محاطی مقابل قطر چند درجه است؟ چرا؟
✅ جواب: ۹۰ درجه چون روی کمان دایره بی‌شمار نقطه وجود دارد که می‌توان به دو نقطه مورد نظر وصل کرد چون اندازه زاویه محاطی برابر است با نصف کمان رو‌به‌ روی آن.

⚠️ دانش آموز عزیز به این نکته نیز توجه داشته باشید که مطالب درسی قرار گرفته شده در این صفحه فقط جنبه کمک آموزشی دارد لذا قبل از استفاده کردن از آن ها حتما خودتان نیز به سوالات پاسخ دهید تا مفهوم درس را به خوبی متوجه شوید.

پاسخ صفحه قبلی: جواب فعالیت صفحه ۱۴۶ ریاضی هشتم

🔔 در این بخش جواب صفحه ۱۴۷ ریاضی هشتم که مربوط به فصل ۹ می باشد را مرور کردیم، اگر سوالی دارید از بخش نظرات بپرسید. جهت مشاهده پاسخ سایر تمرین های کتاب شماره صفحه آن را به همراه عبارت «ماگرتا» در گوگل جست و جو کنید.

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

‫۳ دیدگاه

    1. دو تا نقطه رو روی محیط دایره مشخص کن،بهم وصلشون کن طوری که تو دایره باشه،اون پاره خطی که به وجود میاد اسمش وتره
      بزرگترین وتر هم قطر دایرست که از راس میگذره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − هفت =