مطلب پیشنهادی :
ad
+
اخبارعلمی

جواب تمرین و فعالیت صفحه ۵ فیزیک پایه یازدهم ریاضی

توضیح و تدریس تمرین و فعالیت صفحه 5 فیزیک یازدهم رشته ریاضی و فیزیک

جواب تمرین و فعالیت صفحه ۵ فیزیک پایه یازدهم رشته ریاضی و فیزیک از فصل ۱ الکتریسیته ساکن قسمت ۱-۲ پایستگی و کوانتیده بودن بار الکتریکی و قسمت ۱-۳ قانون کولن ؛ برای مشاهده گام به گام این بخش در ادامه با آموزش و پرورش ماگرتا همراه باشید.

همچنین بخوانید : جواب پرسش صفحه ۳ فیزیک پایه یازدهم ریاضی

جواب صفحه ۵ فیزیک یازدهم ریاضی فیزیک

جواب تمرین ۱-۱ صفحه ۵ فیزیک پایه یازدهم ریاضی

عدد اتمی اورانیوم Z=۹۲ است. بار الکتریکی هستهٔ اتم اورانیم چقدر است؟ مجموع بار الکتریکی الکترون‌های اتم اورانیم (خنثی) چه مقدار است؟ بار الکتریکی اتم اورانیم (خنثی) چقدر است؟

پاسخ تمرین ۱-۱ صفحه ۵ فیزیک پایه یازدهم ریاضی

جواب فعالیت (کار در کلاس) ۱-۱ صفحه ۵ فیزیک پایه یازدهم ریاضی

مطابق شکل، دو نیِ پلاستیکی را از نزدیکی یک انتهای آنها خم کنید و پس از مالش دادن با پارچه‌ای پشمی نزدیک یکدیگر قرار دهید. اگر نی‌ها به خوبی باردار شده باشند، نیروی دافعهٔ آنها را می‌توانید به وضوح بر روی انگشتان خود حس کنید.

شکل فعالیت (کار در کلاس) ۱-۱ صفحه ۵ فیزیک پایه یازدهم ریاضی

هنگام مالش نی‌ها با پارچه‌ی پشمی، بارهای همنام (منفی) در آنها ایجاد می‌شود و نیروی دافعه بین بارهای همنام در انگشتان احساس می‌شود.

⭕️ تذکر: دانش‌آموز عزیز، لطفاً توجه کنید که مطالب درسی در این وب‌سایت صرفاً به منظور کمک و آموزش قرار داده شده‌اند و نباید از آن ها به‌طور نادرست استفاده کنید. لذا، پیش از مشاهده پاسخ‌ها، لطفاً یکبار دیگر خودتان به سوالات پاسخ دهید و در صورت بروز مشکلات، از این پاسخ‌ها کمک بگیرید.

✅ به پایان جواب تمرین و فعالیت صفحه 5 فیزیک ۲ پایه یازدهم ریاضی رسیدیم، جهت مشاهده گام به گام سایر کتاب های درسی‌تان کافیست آن را به همراه عبارت «ماگرتا» در گوگل جست و جو فرمایید. همچنین اگر سوالی داشتید حتما آن را از بخش دیدگاه بپرسید.

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × دو =