مطلب پیشنهادی :
ad
+
اخبارعلمی

جواب صفحه ۶۲ علوم پنجم ؛ فکر کنید و جمع آوری اطلاعات

پاسخ فعالیت صفحه شصت و دو علوم پنجم - درس 7 چه خبر (2)

پاسخ فکر کنید و جمع آوری اطلاعات صفحه 62 علوم پنجم ابتدایی از درس 7 «چه خبر؟ ‌(2)» را در ادامه در بخش آموزش و پرورش ماگرتا برای شما قرار داده‌ایم.

جواب صفحه ۶۲ علوم پنجم

جواب فکر کنید صفحه 62 علوم پنجم

افراد نابینا به کمک خط بریل می توانند بخوانند. چرا این افراد برای خواندن از سرانگشتان خود استفاده می کنند؟
خط بریل خط برجسته ای است که به افراد نابینا امکان خواندن و نوشتن را می دهد. به این ترتیب این افراد از طریق حس لامسه با افراد یا افرادی مانند خود ارتباط برقرار می کنند. تعداد گیرنده های لمسی در برخی از قسمت های بدن مثل نک انگشتان بیشتر از جاهای دیگر است و افراد نابینا از انگشتان خود برای خواندن استفاده می کنند.

جواب جمع آوری اطلاعات صفحه 62 کلاس پنجم

برای حفظ سلامت پوست چه کارهایی باید انجام دهیم؟ در این باره اطلاعات جمع آوری کنید و به کلاس گزارش دهید.
۱- حفاظت از پوست در برابر نور آفتاب
۲- داشتن رژیم غذایی سالم و مصرف ویتامین
۳- دوری کردن از عوامل استرس زا
۴- داشتن خواب کافی

محافظت از پوست در برابر آفتاب: یکی از مهم‌ترین راه‌های مراقبت از پوست، حفاظت از آن در برابر آفتاب است. قرار گرفتن مداوم در برابر نور خورشید، باعث ایجاد چین و چروک و لک در پوست می‌شود و در نهایت احتمال ایجاد سرطان پوستی را افزایش می‌دهد. برای محافظت از پوست در برابر نور آفتاب، می‌توانید از کرم‌های ضدآفتاب با SPF 15 به بالا استفاده کنید و هر دو ساعت یکبار کرم را تجدید کنید. همچنین از قرار گرفتن در زیر آفتاب سوزان (۱۰ظهر تا ۴ بعد از ظهر) حداکثر پرهیز کنید. لباس آستین بلند و کلاه لبه دار بپوشید تا از پوست خود در مقابل آفتاب محافظت کنید.

اصلاح روزانه: برای محافظت و نرم کردن پوست، از کرم‌ها، ژل‌ها و یا لوسیون‌های اصلاح استفاده کنید. هنگام اصلاح، تیغ را در مسیر رویش مو حرکت دهید و از صابون‌های قوی و شوینده‌ها اجتناب کنید.

مرطوب کردن پوست: بعد از شستن پوست و یا حمام، پوست را به آرامی خشک کنید و اگر پوستتان خشک است، از مرطوب کننده‌های مناسب پوستتان استفاده کنید. برای مصرف روزانه، از مرطوب کننده‌های حاوی SPF استفاده کنید.

رژیم غذایی سالم: رژیم غذایی سالم حاوی مقدار زیادی میوه، سبزی، غلات کامل و پروتئین بدون چربی است. برخی از تحقیقات جدید پیشنهاد می‌دهند که با استفاده از رژیم غذایی پر از ویتامین C و کم چربی و غذاهای آنتی‌اکسیدان، می‌توان به سلامت پوست کمک کرد.

ترک سیگار: سیگار باعث کاهش جریان خون در پوست می‌شود و باعث ایجاد چین و چروک در پوست می‌شود. برای ترک سیگار، به پزشک مراجعه کنید.

ورزش: ورزش کردن گردش خون را افزایش می‌دهد و عضلات شما را قوی و سفت می‌کند و باعث این می‌شود که سطح پوستتان بدرخشد و زیباتر جلوه کند.

خواب کافی: خوابیدن به مدت کافی به سلامت پوست کمک می‌کند. خوابیدن روی صورت باعث می‌شود تا پوست زودتر پیر شود؛ چون فشاری که در طول ساعات شب به پوست می‌آید می‌تواند باعث چروک و از دست رفتن انعطاف‌پذیری پوست شود.

مصرف آب کافی: مصرف آب کافی به سلامت پوست کمک می‌کند و باعث افزایش جریان خون در پوست می‌شود. همچنین، مصرف مواد غذایی حاوی آب مانند خیار و هندوانه نیز به سلامت پوست کمک می‌کند.

استفاده از محصولات طبیعی: استفاده از محصولات طبیعی مانند عصاره آلوئه ورا، روغن نارگیل و عصاره گلاب به سلامت پوست کمک می‌کند.

همچنین مشاهده کنید: گام به گام درس ۷ علوم پنجم

به پایان جواب فکر کنید و جمع آوری اطلاعات صفحه ۶۲ علوم پایه پنجم دبستان رسیدیم، اگر نظری در این رابطه دارید حتما آن را از بخش دیدگاه برای ما بنویسید.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

‫10 دیدگاه ها

  1. بسیار عالی و خوب ،من کل سایت ها رو بررسی کردم ولی هیچ کدوم مثل ماگرتا کامل وعالی نبود ✨✨✨✨✨😻😻😻😻😻😻😻😻😻😻😻

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 3 =