مطلب پیشنهادی :
ad
+
اخبارعلمی

جواب پرسش صفحه ۸ فیزیک پایه یازدهم ریاضی

توضیح و تدریس پرسش صفحه 8 فیزیک یازدهم رشته ریاضی و فیزیک

جواب پرسش صفحه ۸ فیزیک پایه یازدهم رشته ریاضی و فیزیک از فصل ۱ الکتریسیته ساکن قسمت ۱-۳ قانون کولن ؛ برای مشاهده گام به گام این بخش در ادامه با آموزش و پرورش ماگرتا همراه باشید.

همچنین بخوانید : جواب فعالیت صفحه ۷ فیزیک پایه یازدهم ریاضی

جواب پرسش صفحه ۸ فیزیک پایه یازدهم ریاضی

جواب پرسش ۱-۲ صفحه ۸ فیزیک پایه یازدهم ریاضی

سه ذرّه باردار مانند شکل زیر، روی یک خط راست قرار دارند و فاصلهٔ بارهای سمت راست و چپ از بار میانی برابر است.

الف) جهت نیروی الکتریکی خالص وارد بر بار الکتریکی میانی را تعیین کنید.

یک نیروی دافعه از سمت راست بر روی بار میانی عمل می‌کند و یک نیروی جاذبه از سمت چپ بر روی بار سمت چپ عمل می‌کند که جمع این دو نیرو به سمت چپ است. شکل زیر نشان دهنده این موضوع است.

جواب قسمت الف پرسش ۱-۲ صفحه ۸ فیزیک پایه یازدهم ریاضی

ب) اگر ذرّهٔ سمت راست به جای qq، بار −q−q داشته باشد، جهت نیروی الکتریکی خالص وارد بر بار میانی چگونه خواهد بود؟

اگر ذرات به سمت راست بار منفی داشته باشند، در هر دو حالت بار میانی را به سمت خود جذب می کنند. در این حالت نیروهای خلاف جهت و ضد میانگین می شوند و به همین دلیل برآیند این دو نیرو صفر می شود.

جواب قسمت ب پرسش ۱-۲ صفحه ۸ فیزیک پایه یازدهم ریاضی

⭕️ تذکر: دانش‌آموز عزیز، لطفاً توجه کنید که مطالب درسی در این وب‌سایت صرفاً به منظور کمک و آموزش قرار داده شده‌اند و نباید از آن ها به‌طور نادرست استفاده کنید. لذا، پیش از مشاهده پاسخ‌ها، لطفاً یکبار دیگر خودتان به سوالات پاسخ دهید و در صورت بروز مشکلات، از این پاسخ‌ها کمک بگیرید.

مطلب پیشنهادی : جواب تمرین و فعالیت صفحه ۵ فیزیک پایه یازدهم ریاضی

✅ به پایان جواب پرسش صفحه 8 فیزیک ۲ پایه یازدهم ریاضی رسیدیم، جهت مشاهده گام به گام سایر کتاب های درسی‌تان کافیست آن را به همراه عبارت «ماگرتا» در گوگل جست و جو فرمایید. همچنین اگر سوالی داشتید حتما آن را از بخش دیدگاه بپرسید.

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 5 =