جواب فعالیت های فصل دوم زیست دوازدهم تجربی ؛ در این مطلب به پاسخ و جواب سوالات فعالیت های صفحه ۳۲ گفتار ۱ و ۲ و ۳ فصل درس ۲ دوم «جریان اطلاعات در یاخته» کتاب زیست شناسی ۳ پایه دوازدهم رشته تجربی پرداخته ایم. در ادامه با بخش آموزش و پرورش ماگرتا ، همراه ما باشید.
همچنین بخوانید: جواب فعالیت های فصل اول زیست دوازدهم تجربی
پاسخ فعالیت ۱ صفحه ۳۲ فصل دوم زیست شناسی دوازدهم
الف) چه رابطهای بین طول عمر رنای پیک یاختهها با میزان پروتئینسازی آنها برقرار است؟
پاسخ: هر چه طول عمر رنای پیک بیشتر باشد فرصت بیشتری برای پروتئینسازی دارد. در نتیجه امکان ساخت پروتئین بیشتری وجود دارد.
پاسخ دیگر: هر چه میانگین عمر رنای پیک بیشتر باشد تعداد پلی پپتیدهای ترجمه شده از آن بیشتر خواهد بود.
ب) رونویسی و ترجمه در پروکاریوتها و یوکاریوتها را با هم مقایسه کنید.
پاسخ: – رونویسی در پروکاریوت ها در سیتوپلاسم انجام می شود ولی در یوکاریوت ها درون هسته انجام می شود.
– رونویسی در پروکاریوت ها توسط یک نوع رنایسپاراز انجام می شود ولی در یوکاریوت ها توسط انواعی از رئاببار از انجام می شود.
– ترجمه در پروکاریوت ها ممکن است پیش از پایان رونویسی آغاز شود ولی در یوکاریوت ها ترجمه بعد از رونویسی انجام می شود.
– در پروکاریوت ها ترجمه در سیتوپلاسم انجام می شود ولی در یوکاریوت ها در سیتوپلاسم و اندامک هایی مثل راکیزه و دیسه ها نیز می تواند انجام شود.
همچنین بخوانید: گام به گام دروس پایه دوازدهم متوسطه دوم
توجه: شما دانش آموز پایه دوازدهم رشته علوم تجربی می توانید برای دسترسی سریع و آسان تر به جواب فعالیت ها و سوالات دروس کتاب زیست شناسی دوازدهم متوسطه دوم ، در انتهای عنوان خود عبارت «ماگرتا» را نیز در گوگل جستجو کنید.
✅ در انتها امیدواریم که مقاله جواب سوالات فعالیت های صفحه ۳۲ فصل ۲ دوم کتاب زیست شناسی ۳ پایه دوازدهم متوسطه دوم ؛ برای شما دانش آموزان عزیز مفید بوده باشد. شما می توانید سوالات خود را در بخش نظرات بیان کنید. 💖
ترجمه برای یوکاریوت در میتوکندری پلاست انجام میشه؟ مگه فقط ریبوزوم ترجمه رو انجام نمیداد؟ فکر کنم منظورتون رونویسیه که توی یوکاریوت هم توی پلاست انجام میشد هم توی میتوکندری
درسته؟