مطلب پیشنهادی :
ad
+
اخبارعلمی

جواب فعالیت های فصل اول زیست دوازدهم تجربی

پاسخ و حل سوال های فعالیت های گفتار 1 و 2 و 3 فصل درس 1 یک کتاب زیست شناسی 3 پایه دوازدهم تجربی

جواب فعالیت های فصل اول زیست دوازدهم تجربی ؛ در این مطلب به پاسخ و جواب سوالات فعالیت های صفحه ۱۸ و ۲۰ گفتار ۱ و ۲ و ۳ فصل درس ۱ اول «مولکول های اطلاعاتی» کتاب زیست شناسی ۳ پایه دوازدهم رشته تجربی پرداخته ایم. در ادامه با بخش آموزش و پرورش ماگرتا ، همراه ما باشید.

همچنین بخوانید: گام به گام دروس پایه دوازدهم متوسطه دوم

جواب فعالیت های فصل اول زیست دوازدهم تجربی
جواب فعالیت های فصل اول زیست دوازدهم تجربی

جواب فعالیت ۱ صفحه ۱۸ فصل اول زیست شناسی دوازدهم

با استفاده از دو یا چند مفتول فلزی ساختار دوم، سوم و چهارم پروتئین‌ها را مدل سازی کنید.

پاسخ: انجام این فعالیت به عهده دانش آموزان است ولی برای راهنمایی می توانید از چند مفتول یا سیم های مسی با پوشش های رنگی استفاده کنید.

ابتدا آن ها را به صورت خطی نشان می دهید. (ساختار اول)
پس به صورت فرم مارپیچ و صفحه ای در می آورید. (ساختار دوم)
مارپیچ ها و صفحات را با هم یا جداگانه در کنار هم قرار می دهید. (ساختار سوم)
تعدادی مارپیچ و صفحه را به رنگ های متفاوت در کنار هم قرار می دهید و ساختارهای متفاوتی را نشان می دهید. (ساختار چهارم)

پاسخ فعالیت ۲ صفحه ۲۰ فصل ۱ زیست شناسی دوازدهم

الف) گفته می‌شود تب بالا خطرناک است، بین این مسئله و فعالیت آنزیم‌ها چه ارتباطی می‌بینید؟

پاسخ: تب بالا (بالاتر از ۴۰ درجه) ممکن است آنزیم ها را غیر فعال کند بنابراین عملکرد آن ها در سلول و بدن مختل می شود. عمل کردن آنزیم ها ممکن است باعث غیر فعال شدن دستگاه های بدن و حتی مرگ شود.

ب) با توجه به تأثیر متفاوت دمای کم و زیاد روی آنزیم‌ها، از این ویژگی آنزیم‌ها در آزمایشگاه‌ها چگونه می‌توان استفاده کرد؟

پاسخ: برای غیر فعال کردن دائمی آنزیم ها از دمای بالا استفاده می شود ولی برای غیر فعال کردن موقتی و برگشت پذیر، برای مدتی از دمای پایین استفاده می کنند.

پاسخ دیگر: آنزیم‌ها در دما بالاتر ممکن است شکل غیر طبیعی یا برگشت‌ناپذیر پیدا کنند و غیرفعال شوند. آنزیم‌هایی که در دما پایین غیرفعال می‌شوند، با برگشت دما به حالت طبیعی، می‌توانند به حالت طبیعی باز گردند. بنابراین در آزمایشگاه‌ها، برای غیر فعال کردن دائمی آنزیم‌ها از دما بالا استفاده می‌شود و برای غیر فعال کردن موقتی و برگشت‌پذیر برای مدتی، از دما پایین استفاده می‌کنند.

همچنین بخوانید: جواب تمرین های درس اول زبان انگلیسی دوازدهم

توجه: شما دانش آموز پایه دوازدهم رشته علوم تجربی می توانید برای دسترسی سریع و آسان تر به جواب فعالیت ها و سوالات دروس کتاب زیست شناسی دوازدهم متوسطه دوم ، در انتهای عنوان خود عبارت «ماگرتا» را نیز در گوگل جستجو کنید.

✅ در انتها امیدواریم که مقاله جواب سوالات فعالیت های فصل ۱ اول کتاب زیست شناسی ۳ پایه دوازدهم متوسطه دوم ؛ برای شما دانش آموزان عزیز مفید بوده باشد. شما می توانید سوالات خود را در بخش نظرات بیان کنید. 🌹

زنجیران

هم‌بنیانگذار ماگرتا ، عاشق دنیای وب و ۷ سالی ست که فعالیت جدی در حوزه اینترنت دارم. تخصص من تولید محتوایی‌ست که مورد نیاز مخاطبان است. مدیر ارشد تیم شبکه های اجتماعی سایت هستم. به قول ماگرتایی‌ها وقت بروز شدنه !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × یک =