اخبارعلمی

برش نفتی را تعریف کنید علوم نهم

تعریف برش نفتی را بنویسید علوم پایه نهم

جواب سوال برش نفتی را تعریف کنید از کتاب علوم نهم را می توانید در زیر بخوانید.

پاسخ کامل: در پالایشگاه های نفت نیز اجزای نفت خام را بر همین اساس از یکدیگر جدا می کنند؛ اما این کار در دستگاهی پیچیده تر و بزرگتری به نام برج تقطیر انجام می شود. در برج تقطیر نفت خام را گرما می دهند. در اثر گرما، هیدروکربن ها تبخیر می شوند و درون برج بالا می روند و در قسمت های مختلف برج از هم جدا می شوند. از آنجا که دمای جوش برخی از اجزای سازندهٔ نفت خام به یکدیگر بسیار نزدیک است، نمی توان همه آنها را به طور کامل از هم جدا کرد. بلکه آنها را به صورت مخلوطی از چند هیدروکربن که دمای جوش نزدیک به هم دارند، از هم جدا می کنند. هریک از این مخلوط های هیدروکربنی جدا شده، یک برش نفتی نام دارد.

پاسخ کوتاه: به دسته ای از هیدروکربن ها با نقطه‌ی جوش نزدیک به هم که به شکل مخلوط از قسمتی از برج تقطیر خارج می شوند، یک برش نفتی گفته می شود. مانند برش بنزین که از مولکول های هیدروکربنی تشکیل شده است که دارای ۵ تا ۱۲ اتم کربن می باشند.

مطلب پیشنهادی: جواب فکر کنید و فعالیت های فصل سوم علوم نهم

در این نوشته از بخش آموزش و پرورش ماگرتا جواب سوال برش نفتی چیست مثال بزنید را قرار دادیم. اگر پاسخ دیگری در مورد این سوال داشتید، آن در بخش دیدگاه بنویسید. همچنین برای دسترسی سریعتر به پاسخ سایر سوال های خود، آن را به همراه کلمه ماگرتا جستجو کنید.

زنجیران

هم‌بنیانگذار ماگرتا ، عاشق دنیای وب و ۷ سالی ست که فعالیت جدی در حوزه اینترنت دارم. تخصص من تولید محتوایی‌ست که مورد نیاز مخاطبان است. مدیر ارشد تیم شبکه های اجتماعی سایت هستم. به قول ماگرتایی‌ها وقت بروز شدنه !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 18 =