اخبارعلمی

باد چگونه به وجود می آید علوم هفتم

پاسخ کامل به سوال باد چگونه به وجود می آید علوم تجربی پایه هفتم

در ادامه به جواب سوال باد چگونه به وجود می آید علوم هفتم در آموزش و پرورش ماگرتا می خوانیم.

مطلب پیشنهادی : مولکول چیست مثال بزنید علوم هفتم

باد چگونه به وجود می آید

باد چگونه به وجود می آید

باد جریان هوايی است که از مراکز پر فشار به مراکز کم فشار به حرکت در می آید. به عبارت دیگر باد هوای درحال حرکت است که انرژی جنبشی دارد و در اثر گرم شدن ناهمسان و نابرابر سطح زمین به وجود می آید.

پاسخ بلند: باد زمانی به وجود می آید که در دو منطقه هواهای منطقه باهم برابر نباشد باد به وجود می آید یعنی در یک منطقه های گرم و در یک منطقه هوای سرد ما می دانیم که هوای گرم به سمت بالا صعود می کند و هوای سرد چون سنگین است در پایین می ماند زمانی که هوای گرم به سمت بالا صعود می کند هوا سرد به سرعت جای هوای گرم را می گیرد و باد ساخته می شود.

همچنین بخوانید : وزن را تعریف کنید علوم هفتم

💥 در این نوشته جواب سوال باد چگونه به وجود می آید را قرار دادیم. اگر پاسخ دیگری در مورد این سوال داشتید، آن در بخش دیدگاه بنویسید. همچنین برای دسترسی سریع تر به پاسخ سایر سوال های خود، آن را به همراه کلمه ماگرتا جستجو کنید.

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 6 =