مطلب پیشنهادی :
ad
+
اخبارعلمی

تحقیق درباره ثمرات کار و تلاش ⚜️ دینی هشتم

درباره ثمرات کار و تلاش اطلاعات جمع آوری کنید، پیام های آسمانی پایه هشتم

تحقیق درباره ثمرات کار و تلاش دینی کلاس هشتم ؛ کار و تلاش برای رفع امر معاش زندگی یکی از دغدغه‌های سرپرست خانوار است هنگامی که شخص برای زندگی خود کار و تلاش می‌کند، علاوه بر افزایش روحیه اعتماد به نفس بسیاری از دغدغه‌های مالی او برطرف خواهد شد.

مطلب پیشنهادی: تحقیق با موضوع نماز

تحقیق درباره ثمرات کار و تلاش

کار چیست؟

به هر فعالیت اقتصادی یا غیر اقتصادی که منجر به تغییر ارزش کالا یا ارائه خدمات می‌شود و ارزش آن بر اثر فعالیت کاهش یا افزایش می‌یابد و برای رسید ن هدفی انجام می‌شود کار می‌گویند.

ثمرات کار و تلاش

در قسمت فوق مفهوم کار را بیان کردیم حال می‌خواهیم ثمرات کار و تلاش را توضیح دهیم

  • بی نیاز شدن از دیگران: هنگامی که انسان کار و تلاش می‌کند می‌تواند نیاز های خود را رفع کند و به دیگران نیازی نخواهد داشت.
  • توانایی برای انفاق و سخاوت مندی: هنگامی که انسان از نظر مالی بی نیاز باشد و بتواند در حد نیاز هزینه‌های مالی زندگی خود را تامین کند می‌تواند بخشی از این مال را به دیگران انفاق کند و به آن‌ها کمک نماید، در حقیقت انسان با کار کردن هم می‌تواند درصدد رفع نیاز های خود برآید هم با دیگران کمک کند.
  • برطرف ساختن مشکلات اجتماعی: کسب و کار و تلاش باعث می‌شود بسیاری از مشکلات اجتماعی رفع شود هنگامی که فرد کار و تلاشی نداشته باشد برای رفع امرار و معاش خود دست به دزدی می‌زند که در نهایت منجر به بسیاری از مشکلات فردی و اجتماعی می‌شود، به همین دلیل کسب و کار باعث می‌شود تا فقر و دزدی از جامعه ریشه کن شوند.
  • جلوگیری از تخلفات و جرائم اجتماعی: از مهم‌ترین فواید و ثمرات کسب و کار جلوگیری از تخلفات و جرائم اجتماعی است، هنگامی که افراد بتوانند از طریق کار و تلاش نیاز های زندگی خود را رفع کنند دیگر دست به دزدی و مزاحمت‌های خیابانی و تکدی گری نمی زنند.

اهمیت کار در اسلام

یکی از پایه‌های مهم اقتصاد اسلام کار کردن است اسلام برای کسب و کار و تجارت اهمیت زیادی قائلی است و بر کار های تولیدی مانند کشاورزی، دامداری و کارهای توزیعی تاکید بسیاری دارد.

اسلام فقر را نابود کننده دنیا و آخرت می‌داند و با تاکید بسیار از پیروان خود می‌دهد که فقر را در جامعه ریشه کن کنند، امام باقر (ع‌) نیز می‌فرمایند کسی که عمر خود را به بیکاری بگذراند به مردار تشبیه کرده است و از مبغوض ترین افراد در نزد خداوند می‌داند.

آیات بسیاری در قرآن کریم بر اهمیت کار کردن تاکید کرده اند: خداوند جهان را برای انسان مسخر کرده و به او نعمت قدرت و توانایی و کار و عقل عطا کرده است که از آن‌ها استفاده کند و به کار و کوشش بپردازد.

تاثیر کار و تلاش بر انسان

تاثیر کار و تلاش بر انسان

کار کردن سازنده است و در مقابل بیکاری و تنبلی فاسد کننده ارزش کار کردن تنها برای کسب درآمد نیست، بلکه تاثیرات فراوانی بر روی انسان‌ها خواهد داشت که در این قسمت بیان می‌کنیم. شکوفایی استعدادها، احساس عزت نفس، تمرکز قوه خیال، لطافت احساس از جمله تاثیر کار بر روی انسان است.

انسان با کار و تلاش علاوه بر اینکه می‌تواند نیاز های مادی خود را رفع کند به سلامت روحی و معنوی خود نیز کمک خواهد کرد.

مقالات پیشنهادی:
تحقیق در مورد احمد شاملو
و
تحقیق درباره ثمرات انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن

☑️ به پایان تحقیق درباره ثمرات کار و تلاش رسیدیم، شما چه نظری درمورد این مقاله دارید؟ حتما آن را از بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 1 =