اخبارعلمی

سوسپانسیون چیست علوم هشتم

سوسپانسیون را تعریف کنید و خواص و ویژگی های آن را بنویسید علوم هشتم

سوسپانسیون چیست علوم هشتم ؛ برای آشنایی با پاسخ و جواب سوال در مورد سوسپانسیون چیست و چه ویژگی هایی و خواصی دارد کتاب علوم هشتم متوسطه اول ، در ادامه با بخش آموزش و پرورش ماگرتا همراه ما باشید.

همچنین بخوانید: پاسخ فصل 6 ششم علوم هشتم

سوسپانسیون چیست علوم هشتم
سوسپانسیون چیست علوم هشتم

سوسپانسیون را تعریف کنید علوم هشتم

سوسپانسیون (تعلیق یا آویزش) به مخلوط نا همگن جامد در مایع یا جامد در گاز که ذرات معلق جامد آن کوچک و ریز هستند که در ماده زمینه یا مایع غوطه ور هستند سوسپانسیون می گویند.

ذرات سوسپانسیون اگر برای مدتی ثابت و بدون حرکت باقی بمانند، دور هم جمع می شوند و ته نشین می شوند. مهمترین تفاوت آن با محلول هم در عواملی مانند اندازه ذرات، تشخیص ذرات با چشم غیر مسلح و … است.

اندازه ی این ذرات بزرگتر از اندازه ی ذره های موجود در محلول و کلویید است. سوسپانسیون ها پایدار نیستند. (مثل خاک در آب) و پس از مدتی نگهداری در حالت سکون، لخته شده و ته شین می‌شوند در اثر این پدیده فاز مایع از جامد جدا می شود. محلول سوسپانسیون، محلول کلوئیدی است که در آن ذرات معلق جامد به صورت مولکول های مجاز در یک مایع باشد. مانند آب گل آلود. محلول سوسپانسیون را “محلول تعلیقی” نیز می نامند.

مثال هایی از سوسپانسیون می توان به خاکشیر، شربت معده، دود، آب گل آلود و … اشاره کرد.

همچنین بخوانید: جواب فصل 5 پنجم علوم هشتم

توجه: شما دانش آموزان عزیز اگر می خواهید به راحتی به جواب فعالیت های کتاب علوم هشتم دسترسی داشته باشید، تنها کافیه جواب فصل مورد نظرتان را به همراه عبارت « ماگرتا » در گوگل جست و جو کنید.

در این مقاله جواب و پاسخ سوال سوسپانسیون چیست و چه ویژگی هایی دارد علوم هشتم را برایتان قرار دادیم ، شما دانش آموزان عزیز می توانید از قسمت دیدگاه، نظرات خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. 🤗

زنجیران

هم‌بنیانگذار ماگرتا ، عاشق دنیای وب و ۷ سالی ست که فعالیت جدی در حوزه اینترنت دارم. تخصص من تولید محتوایی‌ست که مورد نیاز مخاطبان است. مدیر ارشد تیم شبکه های اجتماعی سایت هستم. به قول ماگرتایی‌ها وقت بروز شدنه !

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − سه =