اخبارعلمی

رباط چیست علوم هشتم

پاسخ کامل سوال رباط چیست علوم هشتم

در ادامه به جواب سوال رباط چیست علوم هشتم در آموزش و پرورش ماگرتا می خوانیم.

مطلب پیشنهادی : زردپی یا تاندون چیست علوم هشتم

رباط چیست علوم هشتم

رباط چیست

پایدار کردن مفصل با رباط است.

به عبارت دیگر رباط ها نوارهای کوتاهی از بافت قوی و انعطاف پذیر هستند که از تعداد زیادی فیبر منفرد تشکیل شده است. رباط دارای ساختار فیبری است و از بافت همبند ساخته شده است که دارای رشته های کلاژن قوی زیادی است.

رباط ها معمولاً دو استخوان را به خصوص در مفاصل به هم متصل می کنند، مانند نوارهای محکم یا طناب هایی که مفصل را تثبیت می کنند یا انتهای دو استخوان را به هم گره می زنند.

همچنین برخی از رباط ها به استخوان متصل نیستند، به عنوان مثال برخی از رباط ها اندام های داخلی را در جای خود نگه می دارند. یک مثال رایج در این مورد، رحم است که توسط رباط هایی که در لگن قرار دارند در جای خود نگه داشته می شود.

مطلب پیشنهادی : نقش کلسیم در بدن چیست علوم هشتم

🚀 در این نوشته جواب سوال رباط چیست را قرار دادیم. اگر پاسخ دیگری در مورد این سوال داشتید، آن در بخش دیدگاه بنویسید. همچنین برای دسترسی سریع تر به پاسخ سایر سوال های خود، آن را به همراه کلمه ماگرتا جستجو کنید. 🏆🌹

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

یک دیدگاه

  1. چرا انقد طولانی میکنی دوکلمه هس رباط یعنی>{بافت پیوندی محکمه استخون رو در مفضل متحرک بهم وصل میکنه رباط میگن مثل:رباط مفصل زانو<}

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 5 =