اخبارورزشی

قهرمانی رافائل نادال در فینال رولند گاروس تنیس آزاد فرانسه ۲۰۲۰

نتیجه فینال تنیس آزاد فرانسه 2020 بین نواک جوکوویچ و رافائل نادال به همراه آمار کامل بازی

قهرمان بازی فینال تنیس آزاد فرانسه ۲۰۲۰ : در نهایت رافائل نادال توانست با پیروزی در سه ست متوالی در برابر نواک جوکویچ قدرتمند در این فینال حساس که یکی از چهار رویداد بزرگ گرنداسلم در جهان است، قهرمان شود. در ادامه با بخش تنیس ماگرتا همراه باشید.

نتیجه بازی فینال نادال جوکویچ در فینال تنیس آزاد فرانسه 2020

در پایان بازی فینال تنیس آزاد فرانسه ۲۰۲۰ بین مردان اول و دوم تنیس جهان در جدالی کلاسیک رافائل نادال اسپانیایی توانست پرونده این دوره از مسابقات را به نفع خود ببندد. رافائل نادال با ارائه نمایشی تاریخی، 3-0 از سد نواک جوکوویچ گذشت.

قهرمانی رافائل نادال در فینال تنیس آزاد فرانسه ۲۰۲۰
Rafael Nadal Open Tennis French 2020

نقطه قوت قهرمانی نادال در این بازی به جایی بر میگردد که نواک جوکوویچ یکی از بهترین فصول خود را سپری می کرد و در 38 دیدار، 37 پیروزی را به دست آورده بود.

گزارش ست های بازی فینال رولند گاروس

ست اول: ۶-۰ نادال

نادال بازی را طوفانی آغاز کرد و مرد شماره یک تنیس جهان را در ست اول با نتیجه قاطع ۶ بر صفر درهم کوبید. این برای اولین بار است که جوکوویچ در فینال یک گرند اسلم “بیگل” می‌شود.

ست دوم: ۶-۲ نادال فینال تنیس آزاد فرانسه ۲۰۲۰

رافائل این ست را نیز توانست به نتیجه ۶ بر ۲ به دست آورد. اگر نادال ست بعدی را برنده شود باید نام آن را برای سیزدهمین بار به عنوان قهرمان رولان گاروس به زبان بیاوریم.

جوکویچ در این ست عملکرد نسبتا بهتری از خود نشان داد اما بازهم به حدی نبود که بتواند نادال را مغلوب کند.

با پیروزی نادال در ست سوم، وی می تواند به رکورد تاریخی فدرر با کسب بیستمین گرند اسلم خود برسد.

⭐ ست سوم:

سلطان خاک در این مسابقه به مرد شماره یک تنیس جهان باج نداد و در سه ست پیاپی و با نتایج ۶ بر صفر، ۶ بر ۲ و ۷ بر ۵ به پیروزی رسید تا بدون از دست دادن حتی یک ست در طول این مسابقات به بیستمین گرند اسلم خود دست پیدا کند.

تاریخچه دیدار های نادال و جوکویچ

نواک جوکوویچ
نواک جوکوویچ

این دو تا به امروز (بدون احتساب مسابقه امروز) در 55 دیدار در برابر هم قرار گرفته اند، این آمار بیشترین تعداد رو در رویی بین دو ورزشکار حرفه ای می باشد!

  • تعداد پیروزی های جوکویچ : 29 بازی
  • تعداد پیروزی های نادال : 26

اما در زمین خاک و رولاند گاروس نادال گربه سیاه جوکویچ می باشد. این دو تنیسور تا به حال 24 بار در زمین های خاک مقابل هم قرار گرفته اند که نادال پیروز 17 دیدار بوده است.

گفتنی است جایزه مسابقات تنیس فرنچ اوپن یا همان فینال تنیس آزاد فرانسه ۲۰۲۰ ، در حدود ۱۵ میلیون یورو (۳۰ میلیون دلار) است و از لحاظ زمانی دومین مسابقه گرند اسلم در هر سال محسوب می‌شود.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 3 =