مطلب پیشنهادی :
ad
+
اخبارورزشی

فینال تنیس آزاد آمریکا 2019 ، تاج‌گذاری دوباره رافائل نادال !

تنیس آزاد آمریکا 2019 | تنیس اوپن امریکا | رافائل نادال

رافائل نادال با شکست دنیل مدودف در فینال تنیس آزاد آمریکا 2019 توانست برای چهارمین بار قهرمان تنیس آزاد آمریکا شود و در ادامه آن به نوزدهمین گرند اسلم خود نیز برسد ! در ادامه با بخش اخبار تنیس ماگرتا همراه باشید.

قضاوت این دیدار را علی نیلی داور خوب کشورمان به عهده داشت که ۴ ساعت و ۴۹ دقیقه به طول انجامید.

شرح بازی فینال تنیس آزاد آمریکا

رافائل نادال اسپانیایی توانست در تنیس آزاد آمریکا با قدرت دو ست اول را با پیروزی پشت سر بگذارد اما با فرا رسیدن ست سوم و چهارم ورق به کلی برگشت و نادال تا مرز تسلیم شدن نیز پیش رفت تا اینکه کار به ست سرنوشت ساز پنجم کشید. او در ست پنجم اما اشتباهات دو ست قبلی را تکرار نکرد و با جنگندگی فراوان توانست حریف جوان خود را مغلوب کند. (نتیجه: ۴-۶ ۶-۴ ۷-۵ ۳-۶ ۵-۷)

رافائل در سن ۱۵ سالگی وارد دنیای حرفه ای تنیس شد. در سن ۱۸ سالگی در جام دیویس، توانست مقام دوم را کسب کند. در سن ۱۹ سالگی برای اولین بار در مسابقات آزاد فرانسه شرکت کرد و به اولین قهرمانی خود دست یافت. نادال مرد شماره یک تنیس جهان در رده بندی فعلی اتحادیه تنیس بازان حرفه ای می باشد.

فینال تنیس آزاد آمریکا ۲۰۱۹
فینال تنیس آزاد آمریکا ۲۰۱۹

رکوردهای جدید نادال

  • با قهرمانی در نیویورک علاوه بر کسب ۸۴ مین جام دوران ورزشی خود به اولین بازیکنی تبدیل شد که پس از ۳۰ سالگی در پنج گرند اسلم قهرمان می‌شود.
  • با فتح اوپن آمریکا به ۱۹ مین گرند اسلم خود و به یک قدمی رکورد راجر فدرر رسید که با ۲۰ قهرمانی پرافتخارترین تنیس‌باز مرد تاریخ به حساب می‌آید.
  • با کسب ۲۰۰۰ امتیاز فاصله‌اش را با جوکوویچ صدرنشین به ۶۴۰ امتیاز کاهش داد تا از شانس بالایی برای پیشی گرفتن از رقیب صرب و به پایان رساندن فصل ۲۰۱۹ در جایگاه نخست برخوردار باشد.

به‌این ترتیب پروندۀ رقابت‌های گرند اسلم در فصل ۲۰۱۹ با دو قهرمانی نواک جوکوویچ (آزاد استرالیا و ویمبلدون) و دو قهرمانی رافائل نادال (رولان گاروس و آزاد آمریکا) بسته شد.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 20 =