اخبارورزشی

فینال تنیس ویمبلدون 2019 استاد سوئیسی و جوکوویچ به هم رسیدند !

ساعت و تاریخ فینال تنیس ویمبلدون 2019

به گزارش ماگرتا : دومین دیدار نیمه نهایی  تنیس ویمبلدون 2019 در بخش مردان بین رافائل نادال و راجر فدرر برگزار شد. فدرر با پیروزی ۳ بر یک توانست به فینال تنیس ویمبلدون 2019 صعود کند و حریف نواک جوکوویچ شود تا فرصت این را داشته باشد که برای نهمین بار قهرمان ویمبلدون شود.

استاد سوئیسی که ۱۱ سال پیش در دیداری تاریخی در ویمبلدون از نادال شکست خورده بود، روز گذشته در نبردی تماشایی که ۳ ساعت و ۳ دقیقه به طول انجامید با نتیجه ۳ بر یک (۴-۶ ۳-۶ ۶-۱ ۶-۷) او را شکست داد. این سومین پیروزی فدرر مقابل نادال در قدیمی‌ترین تورنمنت تنیس جهان بود. او قبلاً در فینال سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ نیز حریف اسپانیایی را شکست داده بود.

قهرمان ۸ دورۀ ویمبلدون که تا حدود یک ماه دیگر ۳۸ ساله می‌شود، با صعود به دیدار پایانی ویمبلدون، به مسن‌ترین فینالیست مسابقات گرند اسلم از سال ۱۹۷۴ به این سو تبدیل شد.

رقابت بین فدرر و جوکوویچ پیچیده‌تر است. آنها 47 بار روبروی یکدیگر قرار گرفته اند و جوکوویچ 3 پیروزی بیشتر از فدرر به دست آورده است ( 25 برد برابر 22 برد ). 15 رویارویی آنها در مسابقات گرند اسلم انجام شده که 4 بازی در مرحله فینال این مسابقات بوده است.  فدرر تنها بازیکنی ست که جوکوویچ را در 4هر چهار گرند اسلم مغلوب کرده و از طرف دیگر هم جوکوویچ تنها بازیکنی ست که موفق شده فدرر را در تمامی گرند اسلم ها شکست دهد.

فدرر و جوکوویچ
فدرر و جوکوویچ

فینال ویمبلدون 2019 پنجمین دیدار آنها در گرند اسلم و چهارمین نبرد آنها در ویمبلدون است. آخرین بازی آنها در ویمبلدون به فینال 2015 بر می گردد که با قهرمانی جوگوویچ همراه شد و مرد شماره یک تنیس جهان به دنبال تکرار این افتخار است.

فدرر 5 قهرمانی گرند اسلم بیشتر از جوکوویچ دارد، ولی 5 سال هم از او مسن تر است و تنیسور صرب فرصت خوبی دارد تا به تعداد قهرمانی های خود اضافه کند و در این مسیر در چهل و هشتمین تقابلش با پسر محبوب ویمبلدون کار سختی پیش رو دارد. از طرفی شاید این آخرین فرصت فدرر برای کسب نهمین قهرمانی در مسابقات مورد علاقه‌اش باشد.

آنچه در بازی گذشت

فدرر در ست نخست با نتیجه ۷ بر ۶ پیروز شد. دو بازیکن در این ست در گیم‌های سرویس خود موفق عمل کردند و فرصت چندانی برای شکستن سرویس یک‌دیگر پیدا نکردند.

فدرر در گیم هشتم یک بار در موقعیت شکستن سرویس نادال قرار گرفت که پس از یک رالی طولانی ضربه بکهند او به تور برخورد کرد و این فرصت از دست رفت. این ست نهایتاً به تای‌بریک کشیده شد و فدرر در تا‌یبریک بهتر عمل کرد و با نتیجه ۷ بر ۳ پیروز شد.

در ست دوم رافائل نادال با نتیجه قاطع ۶ بر یک پیروز شد. استاد سوئیسی در این ست خطاهای بسیاری مرتکب شد و بازیکن اسپانیایی توانست در گیم‌های چهارم و ششم سرویس او را بشکند و حساب کار را در ست‌شماری برابر کند. فدرر در ۲۴ امتیاز آخر این ست تنها ۴ امتیاز کسب کرد.

ست سوم با نتیجه ۶ بر ۳ به سود فدرر به پایان رسید. در این ست ورق بازی مجددا به نفع بازیکن سوییسی برگشت و او موفق شد در گیم چهارم سرویس نادال را بشکند و ۳ بر یک پیش بیفتد. سلطان خاک در گیم بعدی بلافاصله در صدد جبران برآمد اما تلاش‌های به در بسته خورد و فدرر در نهایت ست سوم را با نتیجه ۶ بر ۳ به سود خود خاتمه داد.

در ست چهارم فدرر برتری خود را حفظ کرد و با شکستن سرویس نادال در گیم چهارم، ۳ بر یک جلو افتاد تا بیش از پیش به پیروزی در این مسابقه نزدیک شود. در ادامه درحالی‌که نتیجه ۵ بر ۳ به سود فدرر دنبال می‌شد و نادال برای ماندن در مسابقه سرویس می‌زد، استاد سوئیسی فشار زیادی آورد تا کار را در همین گیم یک‌سره کند، اما ماتادور دو بار او را در کسب امتیاز نهایی ناکام گذاشت و نتیجه را ۵ بر ۴ کرد‌.

در گیم بعد که پرهیجان‌ترین گیم این مسابقه بود، نادال تلاش زیادی برای بازگشتن به این مسابقه به خرج داد و حتی دو بار دیگر هم فدرر را در کسب امتیاز نهایی ناکام گذاشت. اما اسطورۀ سوئیسی در پنجمین فرصت خود برای پیروزی در این مسابقه کار را تمام کرد و رقیب دیرینش را پس از ۳ ساعت و ۳ دقیقه شکست داد.

وند قهرمانی گرند اسلم فینال تنیس ویمبلدون 2019

پیش بینی قهرمان ویمبلدون 2019 بسیار سخت است و از طرف دیگر هم انتخاب یک نفر برنده برای این جدال تاریخی و دیرینه چیزی شبیه غیر ممکن است، ولی آنچه مسلم است این است که تا زمانی که فرصت هست باید از تماشای بازی این اسطوره ها و خاطره سازی از آنها لذت برد، خاطره ای از جدال حماسی پادشاه تنیس با مدعی اصلی تاج و تخت.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × دو =