اخبار

توقف تولید خودرو کیا سراتو تولید خودروسازی سایپا

پس از رنو، سیتروئن، برلیانس و ولوو، بالاخره کیا موتورز هم به‌دلیل تحریم‌های آمریکا از ایران رفت

پس از رنو، سیتروئن، برلیانس و ولوو، بالاخره کیا موتورز هم به دلیل تحریم های آمریکا از ایران رفت؛ به همین دلیل، خط‌تولید کیا سراتو در سایپا به‌زودی جمع‌آوری خواهد شد. با اخبار ماگرتا همراه باشید.

سایپا اعلام کرد شرکت کره‌ای کیا موتورز هم بعد از پژو و رنو و سیتروئن فرانسه و برلیانس چین، به پیروی از تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا به‌ همکاری با ایران و گروه خودروسازی سایپا پایان داد.

به‌‌دنبال پیروی شرکای خارجی صنعت خودروسازی ایران از تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا و بدعهدی آنان در تأمین قطعات، شرکت کیا موتورز کره‌جنوبی نیز ایران را ترک کرد و به همکاری خود با گروه سایپا پایان داد.

سایپا
سایپا

پایان تولید خودرو سراتو سایپا

به‌دنبال این تصمیم شرکت کره‌ای، تولید خودرو کیا سراتو در سایپا نیز این هفته متوقف و خطوط تولید آن نیز جمع‌آوری خواهد شد.

 با خروج کیا موتورز از چرخه‌ی تولید مشترک خودرو با سایپا، این شرکت نیز به جمع شرکت‌های پژو، رنو، سیتروئن، برلیانس، ولوو و ایویکو خواهد پیوست که پیش‌تر با عمل‌نکردن به تعهدات خود، به‌ تولید مشترک خودرو در ایران پایان داده‌ بودند.

گروه خودروسازی سایپا با درک کامل از شرایط پیش‌آمده، برای جلب نظر هم‌وطنان متقاضی برای تحویل خودروهای تولید مشترک با شرکای خارجی اقدامات لازم را انجام خواهد داد و خودروهای ثبت‌نامی آن‌ها را به خودروهای قابل‌تحویل تبدیل خواهد کرد و پیگیری‌های حقوقی بین‌المللی را برای احقاق حق شرکت و مشتریان ادامه خواهد داد.


خبر توقف تولید کیا سراتو در حالی اعلام می‌شود که از هفته‌های پیش، سایپا این محصول را در فروش فوری روزانه‌ی خود گنجانده بود و مشخص نیست سرنوشت تحویل آن‌ها چه خواهد شد.

سایپا این خودرو را با قیمت ۲۹۵ میلیون تومان و تحویل ۳۰ روزه در سایت فروش خود قرار داده بود و حالا باید ببینیم چه طرح‌هایی برای تبدیل خودروهای مشتریان ارائه خواهد شد. پیش‌از‌این با خروج پژو از همکاری با ایران‌خودرو، این شرکت تولید پژو ۳۰۱ ایرانی را با قطعات داخلی آغاز کرد و وعده داد که تا سال آینده این محصول را به مشتریان تحویل می‌دهد.

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × یک =