اخبار

پرفروش ترین و پرطرفدارترین صنایع دستی ایران چیست؟

پرفروش ترین صنایع دستی ایران کدامند؟ خرید آنلاین صنایع دستی ایرانی

اگر نگاهی به بازار صنایع دستی در ایران بیندازید، گونه‌های مختلفی از انواع محصولات خاتم کاری، سنگ تراشی، میناکاری و … را مشاهده خواهید کرد که هر یک دارای جذابیت‌های خود هستند. اگر شما نیز قصد خرید از میان انواع صنایع دستی را دارید، توصیه می‌کنیم که با نگاهی به فهرست پرفروش‌ترین در این گروه، به دنبال محصولات مورد نظر خود باشید.

پرفروش ترین صنایع دستی ایران

پیش از هر چیزی شاید لازم باشد نگاهی به فهرست محصولاتی که آن‌ها را می‌توان در زمره صنایع دستی قرار داد؛ انداخت. از جمله این صنایع، زیراندازهای سنتی چون قالی، گبه، زیلو و گلیم قابل توجه هستند. همین طور در حوزه چوبکاری نیز منبت کاری، معرق روی چوب، خراطی چوب و … را می‌توان در زمره پرطرفدارترین صنایع دستی قرار داد.

اما هنرهای دستی که با فلز سر و کار دارند، از جمله مینا کاری، قلمزنی، حکاکی و مانند آن‌ها هستند. نگارگری نیز جایگاه بالایی در صنایع دستی ایران داشته و شامل مواردی چون تذهیت، تشعیر، نقاشی گل و مرغ، طراحی نقش‌های سنتی و … می‌شود.

پرفروش ترین صنایع دستی ایران

همین طور ساخت ظروف سنگی، سفالگری، حکاکی روی سنگ و مانند آن‌ها را نباید از قلم انداخت.

از این میان ظروف سنگی و سفالی، طرفداران زیادی داشته و بیشتر متقاضیان خرید صنایع دستی، حتما نگاهی جدی به این ظروف دارند. اگر شما نیز مایل به خرید یک نوع صنایع دستی پرطرفدار باشید که حتما کاربرد تزئینی داشته و هم بتوانید از آن به صورت جدی در یک ساختار کارایی استفاده کنید، ظروف سنگی و سفالی را توصیه می‌کنیم.

به طور مثال می‌توان در ظروف سنگی مناسب به آشپزی غذاهای آب دار پرداخت که از آن جمله آش، سوپ، حلیم، دیزی و مانند آن‌ها هستند.

به همین شکل بشقاب مس و مینا از جمله طرح‌های بسیار پرفروش بشقاب‌های میناکاری شده مسی است که همیشه در صدر فروش صنایع دستی قرار داشته و به ویژه در قالب یک بشقاب مسی دکوری جایگاهی عالی دارد.

در اینجا به تعدادی از پرفروش‌ترین این گروه‌ها اشاره خواهیم کرد:

صنایع دستی میناکاری شده

صنایع دستی میناکاری از پرفروش‌ترین و پرطرفدارترین صنایع دستی ایران هستند. این صنعت هنری در ایران چیزی نزدیک به 5000 سال قدمت داشته و همیشه به عنوان یکی از ارزشمندترین آثار هنری مطرح بوده است. هنرمندان و صنعتگران این حوزه دارای تخصص و مهارت بالایی بوده و می‌توانید بهترین صنایع دستی در این حوزه را از این گروه متخصصان تجربه کنید.

صنایع دستی میناکاری شده

صنایع دستی شیشه‌ای

اگر به سراغ ظریف‌ترین صنایع دستی ایران می‌روید، حتما نگاهی به صنایع دستی شیشه‌ای داشته باشید. این صنعت با هنرهای شیشه پاشی، لعاب کاری، فراستینگ و … همراه بوده و افرادی که به این تخصص وارد می‌شوند باید مهارت، نبوغ، خلاقیت و تخصص کافی داشته باشند.

صنایع دستی چوبی

صنایع دستی چوبی نیز همیشه مشتریان و طرفداران خاص خود را داشته اند. این صنایع را می‌توان در الگوهای معرق سازی، منبت کاری، خاتم کاری، مشبک، نجاری و … خلاصه کرد. بسته به این که چوب به کار رفته در این محصولات صنایع دستی از چه نوعی بوده و چه میزان ظرافت در آن به کار گرفته شده باشد، نتیجه کار متفاوت خواهد بود. با این همه شما می‌توانید در فروشگاه‌های معتبر و تخصصی در حوزه صنایع دستی، بهترین محصولات هنری چوبی را انتخاب کرده و نسبت به خرید آن‌ها به صورت حضوری یا آنلاین اقدام کنید.

صنایع دستی سنگی

یکی از پرفروش‌ترین‌ها که همیشه نیز بسیار مطرح بوده و مشتریان داخلی و خارجی خود را داشته، صنایع دستی سنگی است. سنگ تراشی قدمتی بسیار زیاد و به اندازه طول تاریخ در ایران داشته و کتیبه‌های سنگی کشف شده از این مدعا پشتیبانی می‌کنند. در حال حاضر نیز هنرهای معرق کاری، حکاکی روی سنگ، مشبک، سنگ تراشی، فیروزه کاری و … در حوزه صنایع دستی سنگی شهرت و محبوبیت زیادی دارند.

صنایع دستی سنگی

خرید آنلاین صنایع دستی ایرانی

اگر تصمیم به خرید هر یک از آیتم‌ها و محصولات پرطرفدار و پرفروش از صنایع دستی ایرانی را داشته باشید، به شما توصیه می‌کنیم که با مراجعه به وب سایت فروشگاه اینترنتی آرانیک، نسبت به خرید صنایع دستی ایرانی با بهترین کیفیت و قیمت اقدام کنید. به این ترتیب به یک منبع جامع از تمام محصولات صنایع دستی کشور دسترسی خواهید داشت که همگی از تولیدکننده درجه اول و البته دست اول عرضه شده و از این حیث به لحاظ قیمتی در مناسب‌ترین و عادلانه‌ترین شرایط قرار دارند.

وب سایت فروشگاه اینترنتی صنایع دستی ایرانی، عرضه کننده انواع محصولات که با هنر و فرهنگ ایرانی تلفیق شده و همگی دارای روح اصیل آریایی هستند؛ در راستای حفظ کسب و کارهای حوزه دریاچه ارومیه گام برداشته است. همین طور این فرصتی عالی برای آن دسته از افرادی است که مایل به تجربه بهترین صنایع دستی ایران در بهترین کیفیت و قیمت هستند.

شما کدام یک از صنایع دستی را بیشتر دوست داشته و در صورتی که قصد خرید یکی از این محصولات هنری و سنتی ایران زمین را داشته باشید، کدام یک را ترجیح خواهید داد؟ نظرات و تجربیات خود در این زمینه را با ما و دیگر کاربران وب سایت به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − هشت =