خودروفناوری

۶ روش رفع مشکل کم شدن شتاب خودرو و کم شدن سرعت ماشین

بعد ازآنکه ماشین شما با کاهش سرعت و شتاب مواجه شد با چک کردن این موارد میتوانید مشکل را بیابید.

گاهی اوقات در هنگام رانندگی متوجه میشوید که ماشین شما خودروی همیشگی نیست و شتاب و سرعت گذشته را ندارد مخصوصا افرادی که عادت به تند راندن خودرو دارند زودتر متوجه این اتفاق می‌شوند و این مسئله فکر آنها را درگیر می کند .

ما در اینجا چند نکته را یاد آور می‌شویم که چگونه در مورد حل کردن مشکل شتاب و سرعت اتومبیل خود اقدام کنید.  مواردی که در هنگام کم شدن کشش خودرو باید بررسی کنید در ادامه نوشتار با ماگرتا همراه باشید :

شتابدهی به خودرو

پر شتاب کردن خودرو و رفع مشکل کم بودن سرعت ماشین

روغن موتور :

روغن موتور مورد استفاده در هر خودرو از نوع خاصی است به همین دلیل باید در انتخاب نوع روغن موتور برای خودرو دقت کرد. این نکته را هم در نظر بگیرید که روغن موتور پس از طی مسافت مشخص باید تعویض شود و این مسافت به نوع روغن و نیز خودرو شما بستگی دارد. یک مورد مهم دیگر، استفاده از روغن موتور اصلی است چرا که این روزها روغن موتورهای تقلبی و نامرغوب به وفور در بازار یافت می‌شود.

چک کردن فیلتر هوا :

 فیلتر هوا یکی از قطعات تاثیرگذار بر روی عملکرد خودرو است که تاثیر کاملا مستقیم دارد. جریان هوای ورودی به موتور، از اهمیت بالایی برخوردار است بنابراین از تعویض نمودن مرتب فیلتر هوا غافل نشوید.

چک کردن دیسک و صفحه :

مانند تمامی قطعات مصرفی خودرو، دیسک و صفحه هم یک عمر مفید دارد و به اصطلاح تمام شدن آن در عملکرد کلی خودرو تاثیرگذار است. بنابراین چک کردن دیسک و صفحه را در اولویت قرار دهید و در صورت نیاز، آن را تعویض کنید.

فیلتر روغن موتور :

 فیلتر روغن موتور باید هر بار به هنگام تعویض روغن، تعویض و نمونه جدید جایگزین شود. حتی اگر فیلتر روغن به ظاهر نیاز به تعویض نداشته باشد، برای حفظ سلامت و عملکرد خودرو باید آن را تعویض کنید.

فیلتر روغن ماشین

چک کردن سنسور گاز خودرو :

سنسور گاز خودرو ممکن است دچار مشکل شود بنابراین باید آن را مورد بازبینی قرار داد.

پاک کردن انژکتور ماشین در خودروهای جدید و در خودروهای قدیمی تر چک کردن دلکو اتومبیل :

تمیز بودن انژکتور یکی از عوامل موثر در عملکرد خودرو است که شست و شوی آن بر عهده تعمیرکار متخصص است. در صورت افت عملکرد خودرو، این مورد را با تعمیرکار معتمد خود مطرح کنید.

[su_box title=”نکته” box_color=”#ff6d70″ radius=”7″]استفاده از بنزین سوپر در بسیاری از خودروها موجب بهبود عملکرد می‌شود هرچند که اکتان بنزین پیشنهادی کارخانه را هم باید مد نظر قرار دهید. در خودروهای گران قیمت، استفاده از بنزین سوپر اهمیت بالایی دارد چراکه مرغوبیت بنزین موجود در ایران مورد بحث است. به علاوه برای بالا بردن کیفیت بنزین، می‌توانید از اکتان‌ بوستر استفاده کنید. البته استفاده از اکتان بوستر هم دقت خاصی را می‌طلبد چرا که نمونه‌های نامرغوب در ایران با قیمت پایین در دسترس است.[/su_box]

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 5 =