اخبار
موضوعات داغ

تاریخ اعلام نتایج اولیه کنکور مشخص شد ( دهه دوم مرداد )

نتایج اولیه آزمون سراسری سال 98 در دهه دوم مرداد به‌صورت کارنامه منتشر می‌شود.

کنکور ۱۳۹۸ در سه روز متوالی در حال برگزاری است که تاریخ اعلام نتایج اولیه و انتخاب رشته آن مشخص شده است.

به گزارش اخبار ماگرتا : برای شرکت در دوره‌های با آزمون سال 98 یک میلیون و 119 هزار و 152 داوطلب شرکت کردند که 164 هزار و 241 نفر در گروه ریاضی، 637 هزار و 246 نفر در گروه تجربی، 282 هزار و 306 نفر در گروه انسانی، 25 هزار و 135 نفر در گروه هنر و 10 هزار و 87 نفر در گروه زبان‌های خارجی داوطلب شدند.

 از تعداد یک میلیون و 119 هزار و 152 داوطلب، 648 هزار و 845 نفر از داوطلبان خانم و 470 هزار و 170 نفر آقا هستند که نسبت به سال گذشته تعداد داوطلبان 64 هزار و 797 نفر افزایش داشته است.

تاریخ نتایج اولیه کنکور ۱۳۹۸

[su_highlight background=”#ffff00″]نتایج اولیه آزمون سراسری سال 98 در دهه دوم مرداد به‌صورت کارنامه منتشر می‌شود و داوطلبان می‌توانند اقدام به انتخاب رشته‌ کنند پس از آن نتایج نهایی نیز در نیمه دوم شهریور ماه 98 منتشر خواهد شد.[/su_highlight]

ابراهیم خدایی؛ رئیس سازمان سنجش نیز  از افزایش ظرفیت رشته‌های پزشکی در کنکور 98  نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: بیش از 8 هزار و 700 نفر در رشته‌های دکترای پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی پذیرفته می‌شوند.

ظرفیت دانشگاه ها در سال ۱۳۹۸

[su_box title=”طرفیت دانشگاه” box_color=”#bdb6f8″ title_color=”#000000″ radius=”7″]وی مطرح کرد: ظرفیت کل دانشگاه‌ها در رشته‌های باآزمون و بدون آزمون البته بدون احتساب دو دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای و علمی‌کاربردی، حدود 730 هزار نفر است که ظرفیت دانشگاه آزاد نیز 500 هزار نفر است و در مجموع حدود یک میلیون و 200 هزار نفر ظرفیت کل آموزش عالی خواهد بود که نسبت به سال گذشته افزایشی نداشته است.[/su_box]

منصور غلامی؛ وزیر علوم نیز ظرفیت پذیرش دانشگاه‌ها را بیش از تعداد داوطلبان کنکور اعلام کرد و گفت: از مجموع ظرفیت اعلام شده، ظرفیت پذیرش دانشگاه‌های دولتی 132 هزار نفر است.

وی افز‌د: اگر افراد به درستی انتخاب رشته کنند، می‌توانند در رشته‌های مختلف در صندلی‌های دانشگاه‌ها جای گیرند اما برخی می‌خواهند در رشته‌های خاص قبول شوند و امکان کمتری برای آنها وجود دارد.

منصور غلامی

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − 4 =