سبک زندگی

جواب صفحه ۵۰ زمین شناسی یازدهم ؛ جمع آوری اطلاعات و گفت و گو کنید

پاسخ و حل سوالات جمع آوری اطلاعات و گفت و گو کنید صفحه 50 فصل 3 سه کتاب زمین شناسی پایه یازدهم متوسطه دوم

برای آشنایی با پاسخ و جواب سوال های جمع آوری اطلاعات و گفت و گو کنید صفحه ۵۰ فصل ۳ سوم منابع آب و خاک کتاب زمین شناسی پایه یازدهم رشته های ریاضی فیزیک و علوم تجربی ، با بخش آموزش و پرورش ماگرتا همراه ما باشید.

مطلب پیشنهادی: جواب صفحه تفسیر کنید ۴۹ زمین شناسی یازدهم

جواب صفحه ۵۰ زمین شناسی یازدهم
جواب صفحه ۵۰ زمین شناسی یازدهم

پاسخ جمع آوری اطلاعات صفحه ۵۰ زمین شناسی یازدهم

در منابع معتبر جستجو کنید و به پرسش های زیر پاسخ دهید:

– پرمصرف‌ترین و کم مصرف‌ترین استان کشور از نظر مصرف آب تجدیدناپذیر، کدام استان‌ها هستند؟

پاسخ: استان‌های تهران و خوزستان.
 زیرا بیش از ۲۵ درصد جمعیت کشور در این استان زندگی می کنند و آب زیادی را مصرف می کنند و …

– آیا محل سکونت شما در محدودۀ دشت‌های ممنوعه واقع شده است؟ 

پاسخ: منظور از دشت‌های ممنوعه، دشت‌هایی است که اجازه‌ی حفر چاه و برداشت آب از آن وجود ندارد، زیرا در اثر بهره‌برداری بسیار زیاد از این مناطق سطح آب زیرزمینی به شدت افت کرده است که در ایران رو به گسترش است. رنگ قرمز در تصویر زیر نشان گر این مناطق است که استان‌هایی مانند مازندران، تهران، قم، مرکزی، همدان، خراسان شمالی، فارس و… را به‌صورت تقریباً کامل در بر می‌‌گیرد.

پاسخ گفت و گو کنید صفحه ۵۰ زمین شناسی یازدهم

۱- شکل‌های زیر، گسترش مخروط افت چاه در اثر بهره‌برداری و تلاقی آن با یک لایه نفوذناپذیر و یک رود را نشان می‌دهد. در مورد تأثیر آنها بر روی شکل مخروط افت و میزان آب ورودی به چاه گفت‌وگو کنید.

پاسخ: اگر در این چاه آب را به شدت پمپاژ شود موجب جریان انحنایی آب های زیرزمینی از اطراف به‌طرف چاه می‌‌شود و باعث می‌‌شود آب رودخانه هم از طریق جریان انحنایی به طرف چاه شده و آب رود را کم می‌‌کند، و اگر پمپاژ آب در چاه ادامه یابد به دلیل برخورد چاه به یک لایه نفوذ ناپذیر کم کم سطح ایستابی آب خوان پایین رفته و میزان آب چاه کاهش می‌‌یابد تا جایی که چاه خشک می‌‌شود.

۲- اگر مخروط افت چاه با یک منبع آلاینده مانند یک چاه فاضلاب برخورد کند، چه اتفاقی می‌افتد؟

پاسخ: در این شکل مخروط افت چاه با یک چاه فاضلاب برخورد کرده است. در اثر جریان انحنایی آب که از چاه فاضلاب به طرف راس مخروط افت چاه انجام می شود فاضلاب وارد چاه شده و موجب آلودگی آب چاه و آبخوان می شود.

همچنین بخوانید: جواب صفحه ۴۸ زمین شناسی یازدهم

توجه: شما دانش آموز پایه دهم متوسطه دوم می توانید برای دسترسی سریع و آسان تر به جواب پرسش‌های دروس کتاب زمین شناسی یازدهم متوسطه دوم ، در انتهای عنوان خود عبارت «ماگرتا» را نیز در گوگل جستجو کنید.

در انتها امیدواریم که مقاله جواب سوالات جمع آوری اطلاعات و گفت و گو کنید صفحه ۵۰ فصل ۳ سوم زمین شناسی یازدهم متوسطه دوم ؛ برای شما دانش آموزان عزیز مفید بوده باشد. شما می توانید سوالات خود را در بخش نظرات بیان کنید.

زنجیران

هم‌بنیانگذار ماگرتا ، عاشق دنیای وب و ۷ سالی ست که فعالیت جدی در حوزه اینترنت دارم. تخصص من تولید محتوایی‌ست که مورد نیاز مخاطبان است. مدیر ارشد تیم شبکه های اجتماعی سایت هستم. به قول ماگرتایی‌ها وقت بروز شدنه !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − نه =