سبک زندگی

جواب جمع آوری اطلاعات صفحه ۶۹ زمین شناسی یازدهم

پاسخ و حل جمع آوری اطلاعات صفحه 69 فصل 4 چهار کتاب زمین شناسی پایه یازدهم متوسطه دوم

برای آشنایی با پاسخ و جواب سوال جمع آوری اطلاعات صفحه ۶۹ فصل ۴ چهارم زمین شناسی و سازه‌های مهندسی کتاب زمین شناسی پایه یازدهم رشته های ریاضی فیزیک و علوم تجربی ، با بخش آموزش و پرورش ماگرتا همراه ما باشید.

مطلب پیشنهادی: جواب پاسخ دهید های صفحه ۶۹ زمین شناسی یازدهم

جواب جمع آوری اطلاعات صفحه ۶۹ زمین شناسی یازدهم
جواب جمع آوری اطلاعات صفحه ۶۹ زمین شناسی یازدهم

پاسخ جمع آوری اطلاعات صفحه ۶۹ زمین شناسی یازدهم

یک کلوخ را روی سطح صافی قرار دهید و به تدریج روی آن آب بریزید و رطوبت آن را به تدریج افزایش دهید. تغییر شکل آن را در مراحل مختلف مشاهده کنید و اطلاعات خود را در کلاس ارائه دهید.

پاسخ: با افزایش رطوبت، کلوخ به تدریج آب را جذب کرده و حجم آن افزایش می‌یابد. به همین دلیل، شکل کلوخ تغییر می‌کند و ممکن است به شکل کروی تر یا برجسته تر شود. در صورتی که رطوبت به میزان زیادی افزایش یابد، کلوخ ممکن است از طریق ترک‌ها و شکستگی‌ها نشانه‌هایی از پوسته‌ای شکسته یا ترک خورده نمایش دهد.

پاسخ دیگر: وقتی یک کلوخ را روی سطح صافی قرار می‌دهید و به تدریج روی آن آب می‌ریزید، تغییر شکل آن در مراحل مختلف مشاهده می‌شود. در ابتدا، کلوخ خشک است و شکل ثابتی دارد. هنگامی که آب روی آن ریخته می‌شود، کلوخ شروع به جذب آب می‌کند و وزن آن افزایش می‌یابد. با افزایش رطوبت، کلوخ به تدریج شروع به تورم و تغییر شکل می‌کند. این تغییر شکل به دلیل جذب آب توسط سلول‌های گیاهی کلوخ اتفاق می‌افتد.

همچنین بخوانید: جواب گفت و گو کنید صفحه ۶۸ زمین شناسی یازدهم

توجه: شما دانش آموز پایه دهم متوسطه دوم می توانید برای دسترسی سریع و آسان تر به جواب پرسش‌های دروس کتاب زمین شناسی یازدهم متوسطه دوم ، در انتهای عنوان خود عبارت «ماگرتا» را نیز در گوگل جستجو کنید.

در انتها امیدواریم که مقاله جواب سوالات جمع آوری اطلاعات صفحه ۶۹ فصل ۴ چهارم زمین شناسی یازدهم متوسطه دوم ؛ برای شما دانش آموزان عزیز مفید بوده باشد. شما می توانید سوالات خود را در بخش نظرات بیان کنید.

زنجیران

هم‌بنیانگذار ماگرتا ، عاشق دنیای وب و ۷ سالی ست که فعالیت جدی در حوزه اینترنت دارم. تخصص من تولید محتوایی‌ست که مورد نیاز مخاطبان است. مدیر ارشد تیم شبکه های اجتماعی سایت هستم. به قول ماگرتایی‌ها وقت بروز شدنه !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 3 =