مطلب پیشنهادی :
ad
+
سبک زندگی

جواب فعالیت در منزل تفکر هشتم صفحه ۱۸۳ ، آداب سفر چیست

پاسخ و جواب های فعالیت در منزل صفحه 183 تفکر و سبک زندگی کلاس هشتم متوسطه اول در مورد آداب سفر چیست و اهمیت سفر و آداب آن

جواب فعالیت در منزل تفکر هشتم صفحه ۱۸۳ ، آداب سفر چیست ؛ امروز قصد داریم تا در این مقاله از بخش آموزش و پرورش ماگرتا به جواب و پاسخ های فعالیت در منزل صفحه ۱۸۳ تفکر و سبک زندگی پایه هشتم متوسطه اول که در مورد تحقیق آداب سفر چیست و اهمیت سفر و آداب آن است ، بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

همچنین بخوانید: جواب فعالیت در منزل تفکر هشتم صفحه ۱۶۳

جواب فعالیت در منزل تفکر هشتم صفحه ی 183 آداب سفر
جواب فعالیت در منزل تفکر هشتم صفحه ی 183 آداب سفر

جواب فعالیت در منزل صفحه 183 تفکر هشتم

در جواب فعالیت در منزل صفحه ی 183 کتاب تفکر و سبک زندگی پایه هشتم متوسطه اول آمده است که ” از دو فعالیت زیر یکی را به دلخواه انتخاب کنید ” و در زیر می توانید پاسخ و جواب های هر دو سوال را مشاهده کنید.

سوال اول) با مراجعه به کتاب مفاتیح الحیات احادیثی را در زمینه اهمیت سفر و آداب آن جمع آوری کنید.

پاسخ:

دعا و صدقه: امام صادق (ع) می فرماید: سفرت را با صدقه آغاز کن و آیه الکرسی بخوان.

زمان سفر: رسول خدا (ص) می فرماید: شبانه مسافرت کنید، زیرا زمین آن گونه که در شب پیموده می شود در روز طی نمی شود.

لوازم سفر: راوی گوید: هرگاه پیامبر (ص) مسافرت می کرد پنج چیز را همراه می‌برد:آیینه، سرمه دان، شانه، مسواک و قیچی.

امام صادق (ع) می فرماید: از آداب و لوازم سفر، به همراه داشتن توشه فراوان و خوب و بخشش آن به همسفران است و نیز رازپوشی پس از سفر و شوخی هایی که موجب خشم خدا نباشد.

تقسیم هزینه در سفر گروهی: رسول خدا (ص) می فرماید: از آداب سفر این است که هم سفران هزینه سفر را پیشاپیش جدا و مشخص کنند که مایه آرامش خاطر و نیک خویی آن هاست.

سوغات: امام صادق (ع) می فرماید: هنگام بازگشت از سفر برای خانواده خود سوغات بیاورید، هرچند قطعه سنگی باشد.

امیر مومنان (ع) می فرماید: مسافرت کنید که در آن پنج فایده است: اندوه زدایی، درآمد زایی، دانش افزایی، ادب آموزی و همراهی با شرافتمندان.

رسول خدا (ص) می فرماید: سه دعا بی تردید مستجاب است: دعای مظلوم، دعای مسافر و دعای پدر برای فرزندش.

امیر مومنان (ع) می فرماید: شخص نباید به سفری رود که در آن بر دین و نمازش هراسان است.

سوال دوم) با مراجعه به اینترنت در زمینه آداب سفر تحقیق کنید.

پاسخ: 1) خداحافظی کردن از خانواده و بستگان از سوی مسافر، بدرقه کردن کسی که به سفر می رود، از سوی اهل خانه و بستگان. 2) شروع کردن سفر با «صدقه »، جهت سلامتی و رفع و دفع بلاها. 3) خواندن دو رکعت نماز، دعا کردن و جان و مال خانواده را به خدا سپردن و بر او توکل کرد.

4) خواندن این دعا: «بسم الله، آمنت بالله، توکلت علی الله، ماشاء الله، لا حول و لا قوة الا بالله.» 4) برداشتن عصا، یا وسیله ای جهت دفع شر و خطرات احتمالی و حمل ابزار دفاعی. 7) همراه داشتن مسواک و شانه و لباس و ظرف. 6) همراه برداشتن مواد غذایی و خوراکهای مورد نیاز و رهتوشه سفر.

8) همراه داشتن داروهای مورد نیاز، سوزن، نخ، طناب و زیرانداز. 9) رعایت اخلاق خوب با همسفر در طول مسافرت. 10) در سفر، بار بر دوش دیگران نبودن، خرج خود را به گردن دیگران نینداختن

همچنین بخوانید: جواب فعالیت در منزل تفکر هشتم صفحه 143

در انتها امیدواریم که مقاله پاسخ و جواب های فعالیت در منزل تفکر و سبک زندگی پایه هشتم صفحه ی ۱۸۳ متوسطه اول در مورد تحقیق آداب سفر چیست و اهمیت سفر و آداب آن ، برای شما دانش آموزان عزیز مفید بوده باشد و توانسته باشید تا از آن استفاده و بهره برده باشید. در آخر شما هم میتوانید جواب های دیگر خود را نیز در بخش دیدگاه با ما و دیگر دوستان به اشتراک بگذارید.

زنجیران

هم‌بنیانگذار ماگرتا ، عاشق دنیای وب و ۷ سالی ست که فعالیت جدی در حوزه اینترنت دارم. تخصص من تولید محتوایی‌ست که مورد نیاز مخاطبان است. مدیر ارشد تیم شبکه های اجتماعی سایت هستم. به قول ماگرتایی‌ها وقت بروز شدنه !

‫5 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × دو =