مطلب پیشنهادی :
ad
+
سبک زندگی

جواب سوالات درس ۶ هویت اجتماعی دوازدهم

گام به گام درس ششم «باز تولید هویت اجتماعی» کتاب هویت اجتماعی دوازدهم رشته ریاضی و فیزیک، علوم تجربی و فنی و حرفه ای

جواب فعالیت های درس ۶ کتاب هویت اجتماعی دوازدهم «باز تولید هویت اجتماعی ۱» که شامل سوالات صفحه ۱۵، گفت و گو کنید صفحه ۱۸ و ۲۱، مفاهیم اساسی، خلاصه کنید و آنچه از این درس آموختید صفحه ۲۲ می باشد را در ادامه در بخش آموزش و پرورش ماگرتا بیان کرده ایم.

مطلب پیشنهادی: جواب درس ۵ هویت اجتماعی دوازدهم ؛ هویت

جواب سوالات درس ۶ هویت اجتماعی دوازدهم

جواب سوالات صفحه ۴۱ هویت اجتماعی دوازدهم

۱- به نظر شما، انسان ها چگونه به جایگاه اجتماعی خود پی می برند و هویت اجتماعی افراد چگونه شکل می گیرد؟
آموزش نقش مهمی در آشنایی فرد با موقعیت اجتماعی دارد. این کار باید از کودکی و در درون خانواده انجام شود و به تدریج با رشد و ورود کودک به اجتماع، سایر پدیده های اجتماعی نیز فرد را از موقعیت اجتماعی خود آگاه می کنند. هویت افراد بر اساس ارزش ها و بایدها و نبایدها شکل می گیرد پس اگر جامعه بخواهد به هویت خود استمرار بخشد باید آرمان های خود را به افراد منتقل کند.

۲- به نظر شما، انسان ها چگونه به جایگاه اجتماعی خود پی می برند و هویت اجتماعی افراد چگونه شکل می گیرد؟
انسان در مسیر زندگی نقش هایی را می پذیرد که هر یک از این نقش ها جایگاه او را در جامعه مشخص می کند و به او موقعیت و هویت اجتماعی می بخشد.

پاسخ مفاهیم اساسی صفحه ۴۹ هویت اجتماعی دوازدهم درس ۶

۱- تحرک اجتماعی
۲- جامعه‌پذیری
۳- کجروی اجتماعی
۴- کنترل اجتماعی

خلاصه کنید صفحه ۴۹ درس ششم هویت اجتماعی دوازدهم

  • فرصت‌های پیش روی افراد برای تحرک اجتماعی در جوامع مختلف، یکسان نیست.
  • تحرک اجتماعی انواعی دارد: نزولی، صعودی، افقی
  • از طریق آموزش، جوامع سعی می کنند مردم خود را متقاعد کنند که عقاید و ارزش های جامعه را بپذیرند.
  • در جامعه دینی ابعادی که هویت الهی و متعالی انسان را نادیده می گیرد، به رسمیت شناخته نمی شوند.

آنچه از این درس آموختیم صفحه ۴۹ درس ۶ هویت اجتماعی

انسان برخلاف موجودات دیگر به طور غریزی نمی داند که در دنیا چه جایگاهی دارد، بلکه باید بیاموزد. دنیای اجتماعی ارزش های خود را برای بقا و تداوم به مردم می آموزد. هر جامعه ای علاوه بر جامعه پذیری از روش هایی برای پیشگیری و کنترل انحرافات اجتماعی استفاده می کند. راه های پیشگیری و کنترل انحراف عبارتند از: 1- تبلیغ و ترغیب، 2- تشویق و پاداش، 3- تنبیه و مجازات.

موقعیت اجتماعی موقعیتی است که فرد در یک جامعه یا در یک گروه اجتماعی دارد. جابجایی افراد از یک موقعیت اجتماعی به موقعیت دیگر باعث ایجاد چیزی می شود که به آن تحرک اجتماعی می گویند. انواع مختلفی از تحرک اجتماعی وجود دارد. صعودی، نزولی و افقی.

همچنین بخوانید: جواب درس چهارم هویت اجتماعی دوازدهم

✅ در این نوشته جواب سوالات درس ۶ هویت اجتماعی دوازدهم را برای رشته های علوم تجربی، ریاضی فیزیک، فنی حرفه ای و کاردانش بررسی کردیم، جهت مشاهده پاسخ سایر سوالات کتاب شماره درس آن را به همراه عبارت ماگرتا سرچ کنید.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

یک دیدگاه

  1. آثار خیرش همیشه ماندگار و موجب دعای خیر استفاده کنندگان رهرو شهداء،پیشرفت،فرد و جامعه انشاءالله باشد و تشکر از هموار کمندان راههای ناهموار زندگی و عدالت فرصت برابر…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − 6 =