مطلب پیشنهادی :
ad
+
سبک زندگی

جواب فعالیت های درس ۲۰ مطالعات نهم ⭐️ آرامش در خانواده

پاسخ سوال های صفحه ۱۳۵ ، ۱۳۷ و ۱۳۸ مطالعات اجتماعی پایه نهم ، جواب فعالیت های درس 18 آرامش در خانواده فصل دهم مطالعات پایه ۹ ام

پاسخ فعالیت های درس ۲۰ مطالعات نهم : در این نوشته به جواب فعالیت های درس بیستم 20 مطالعات اجتماعی پایه نهم در صفحات ۱۳۵ ، ۱۳۷ و ۱۳۸ مربوط به درس بیست آرامش در خانواده در بخش آموزش و پرورش ماگرتا پرداخته ایم.

همچنین بخوانید : جواب فعالیت های درس ۱۹ مطالعات اجتماعی نهم

گام به گام درس ۲۰ مطالعات نهم
گام به گام درس ۲۰ مطالعات نهم

پاسخ فعالیت درس ۲۰ مطالعات نهم

در جواب فعالیت درس 20 مطالعات اجتماعی نهم داریم :

جواب فعالیت صفحه ۱۳۵ مطالعات اجتماعی نهم

1- کاربرگه شماره (۱۵) سازگاری والدین و فرزندان را انجام دهید.

برای دیدن پاسخ کاربرگ شماره ۱۵ روی دکمه مربوطه زیر کلیک کنید یا بزنید.

2- در کلاس، به گروه‌های دو یا سه نفره تقسیم شوید. سپس با نظارت و راهنمایی معلم خود، هر گروه یک مشکل فرضی را تصوّر کند. در هر گروه، یک نفر نقش مادر یا پدر و دیگری، نقش فرزند یا فرزندان را بر عهده بگیرند. با توجه به توصیه‌های بیان شده در این درس برای ایجاد یک گفت‌وگوی صحیح، سعی کنید مشکل را با گفت‌وگو حل کنید. پس از اجرای هر گروه در کلاس، دیگر دانش آموزان پیشنهادات خودشان را درباره آن اجرا و به اشتراک بگذارند.

3- به نظر صاحب‌نظران، تک فرزندی چه پیامدهای نامطلوب فردی و اجتماعی دارد؟

کودکان از هم بازی محروم می شوند و رقابت ها، بازی ها و دعواهای کودکانه و رفتار خواهر و برادر شکل نمی گیرد و کودکان همیشه با بزرگترها در ارتباط هستند که به شکل گیری فرآیند اجتماعی شدن کودکان کمک می کند. از شادی روابط خانوادگی و حمایت و محبت برادران و خواهران محروم می شوند و فرزندانشان در آینده از داشتن دایی، خاله، دایی و خاله محروم می شوند.

4- کاهش نرخ باروری در کشور ما در آینده چه پیامدهای نامطلوبی دارد؟ دست کم به سه مورد اشاره کنید.

1) پیری جمعیت 2) افزایش هزینه های درمانی سالمندان و نگهداری آنها 3) کاهش نیروی کار فعال و کارآمد و کاهش تولید 4) کاهش جمعیت زیرا اولین شرط بقای هر جامعه ای جمعیت آن است.

جواب فعالیت صفحه ۱۳۷ مطالعات نهم

5- اگر مواردی از مدیریت درست مشکلات و حوادث در خانواده خود یا خویشان و آشنایان سراغ دارید، در کلاس بیان کنید.

مواردی مانند تشکیل صندوق خیریه خانواده برای رفع نیازهای مالی و درمانی خانواده های نیازمند اقوام و آشنایان و ….

6- فواید صله ارحام برای خانواده‌ها چیست؟

1) دید و بازدید و شناخت احوال دیگران 2) افزایش امید به زندگی 3) کاهش مشکلات خانواده های نیازمند در بین بستگان و اقوام 4) همفکری و استفاده از تجربیات خانواده ها در امور مختلف.

7- اصل دهم قانون اساسی را در درس 22 را بخوانید. چرا چنین اصلی را در قانون اساسی کشور ما قرار داده‌اند؟

زیرا هیچ جامعه ای بدون خانواده رشد و شکوفایی نمی کند و در دین مبین اسلام که قوانین کشور ما بر آن استوار است، برای خانواده و تشکیل و حفظ آن ارزش زیادی قائل شده است.

8- چگونه بیمه شدن اعضای خانواده در امور مختلف می‌تواند به رفع مشکلات و آرامش بیشتر خانواده‌ها کمک کند؟ با راهنمایی معلم چند نمونه بیان کنید.

بیمه اساساً در زندگی از ما حمایت مالی می کند، بنابراین آنها مانند سرمایه گذاری هایی هستند که می توانند در بسیاری از موارد در هزینه هایی که باید در زندگی بپردازیم به ما کمک کنند. هزینه های درمانی و بهداشتی یکی از مهم ترین دغدغه های زندگی است که بیمه می تواند در این زمینه به ما کمک کند و امنیت خاطر بیشتری ایجاد کند. با استفاده از بیمه و داشتن آینده ای بهتر می توان استرس و نگرانی های زندگی را کاهش داد. همچنین با استفاده از بیمه در مدیریت هزینه‌ها و پس‌اندازهایی که در زندگی برای آن تلاش می‌کنیم، می‌توان به آن دست یافت.

جواب به کار ببندیم صفحه ۱۳۸ مطالعات نهم

1- برای قدردانی از یک یا چند نفر از اعضای خانوادهٔ خود (پدر، مادر، برادر و خواهر) طرحی تهیه کنید. دربارهٔ زمان مناسب و شیوهٔ قدردانی فکر کنید و ابتکاری به خرج دهید. طرح خود را بنویسید و به معلم بدهید. سپس آن را به اجرا در آورید.

2- با راهنمایی و کمک معلم و مسئولان مدرسه ودعوت از کارشناس خبره، جلسه‌ای با حضور اولیا و دانش آموزان داوطلب تشکیل دهید و در آن، علل ناسازگاری‌های اجتماعی والدین و فرزندان و راهکارهای مربوط به آن را به بحث و گفت‌وگو بگذارید.قبل از تشکیل جلسه فکر کنید و مواردی را که موجب ناسازگاری والدین و فرزندان می‌شود، بنویسید.

3- با اعضای خانوادهٔ خود در روزهای تعطیل آخر هفته به دیدن یکی از سالمندان خانواده بروید و از وی قدردانی کنید.

مطلب پیشنهادی : جواب فعالیت های درس ۱۸ مطالعات اجتماعی نهم

⭐️ در آخر جواب فعالیت های درس ۲۰ مطالعات نهم در صفحات ۱۳۵ ، ۱۳۷ و ۱۳۸ به پایان رسید، اگر سوال یا مشکلی دارید از قسمت دیدگاه با ما یا سایر دانش آموزان بحث و گفتگو کنید و نظرات خود را بگذارید. تمام سوالات را کامل و صحیح پاسخ دادیم. میتوانید آن ها را هم خلاصه بنویسید. برای بهتر پیدا کردن ما در آخر عبارت جستجو شده خود در گوگل کلمه ماگرتا را بنویسید.😎🌹

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو − 2 =