سینما ، تئاتر ، تلویزیونفرهنگ و هنر

دانلود فیلم هت تریک ۱۳۹۵ [ Hattrick ] + نقد و بررسی

فیلم هت تریک با بازیگری امیر جدیدی و پریناز ایزدیار ، لینک مستقیم به همراه نقد و بررسی فیلم

فیلم هت تریک سومین اثر سینمایی بلند ساخته رامتین لوافی می‌تواند بعد از یک دهه آغازگر یک مسیر جدید و متفاوت و البته درست برای او باشد. فیلم اولش «آرام باش و تا هفت بشمار» درست دیده نشد. فیلم «برلین منفی هفت» با بازی مصطفی زمانی در جشنواره فجر مورد توجه قرار گرفت اما «هت تریک» که حالا در فصل اکران مرده به نمایش درآمده فیلمی است که بیشتر از دو تای قبلی حرف برای گفتن دارد و البته همچنان فیلم کاملی نیست.

در خلاصه داستان فیلم هت تریک آماده است که : داستان فیلم از جایی آغاز می شود که لیدا و فرزاد ( پریناز ایزدیار و امیر جدیدی ) که به همراه دوست مشترکشان کیوان ( صابر اَبَر ) و خانمی که به تازگی با کیوان دوست شده ( ماهور الوند ) در یک مهمانی در خارج از شهر به سر می برند، تصمیم می گیرند شبانه به تهران بازگردند اما در میانه راه با یک جسم تصادف می کنند. به واسطه این تصادف، این چهار نفر از ترس پا به فرار می گذارند و تصمیم می گیرند به منزلی بروند و به آرامی درباره این مسئله فکر کنند اما…

دانلود فیلم هت تریک

دانلود فیلم هت تریک به انتخاب شما بر اساس کیفیت (پیشنهادی)

پوستر فیلم هت تریک
پوستر فیلم هت تریک

داستان فیلم هت تریک

داستان از یک مهمانی شروع می‌شود که لیدا (پریناز ایزدیار) به همراه همسرش (امیر جدیدی) به آن دعوت شده‌اند. لیدا عکاس است و شوهرش فرزاد دقیقا مشخص نیست چه کاره است. کیوان دوست این دو نفر (صابر ابر)، دوست دختر جدیدی به نام رها (ماهور الوند) گرفته و او را هم به مهمانی آورده است.

این چهار نفر در راه برگشت به خانه با یک چیز یا کسی تصادف می‌کنند و فرار می‌کنند. فرزاد که پشت رل نشسته بوده سرتاپا استرس دارد و پیشنهاد می‌دهد که جمع دوستانه‌شان بروند جایی در آرامش با هم صحبت کنند تا ببینند دقیقا باید چه کار کنند. آنها به خانه رها که تنها زندگی می‌کند می‌روند و…

تصاویر فیلم هت تریک
تصاویر فیلم هت تریک

نقد و بررسی فیلم هت تریک ؛ شرط بندی آنلاین خانمان سوز

فیلم به لحاظ سبک و شیوه ی روایی از همان الگوی رایج سینمای اصغر فرهادی پیروی می کند و راستش از این جنبه نمی توانم آن را اثری نوگرا یا مبتکرانه برشمرم اما بارها گفته ام که اگر فیلمی بتواند حتا در این قالب و چارچوب تکرارشده، راهش را به درستی برود و از قواعد و اسلوب های این گونه ی پرتکرار به درستی تبعیت کند می توان آن را اثری موفق به شمار آورد زیرا سینمای فرهادی اساساً بر پایه ی جذب مخاطب به واسطه ی بازی های جذاب دراماتیک با مخاطب و پیچیده تر کردن تدریجی گره ی درام بنا شده است و این سینما ماهیتاً قابلیت زیادی برای برانگیختن همراهی و توجه مخاطب دارد.

«هت تریک» نیز همچون فیلم های اخیر فرهادی فیلم غافلگیری های متعدد است. گره های پشت سر همی که به تدریج سفت تر و ناگشودنی تر می شوند. فیلم مانند بیشتر درام های از این دست با نمایش یک آرامش نسبی آغاز می شود که پیداست اوضاع به این منوال نمی ماند و خرده اتفاقاتی خبر از بحران هایِ پیش رو می دهند.

عکس فیلم هت تریک

عنصر “تصادف” بحران اولیه ی درام را شکل می دهد و ورود چهار جوان به منزل رها (ماهور الوند) یک بحران اصلی دیگر را به مسئله ی تصادف اضافه می کند و بعد هم رازهای هر یک از چهار شخصیت اصلی به مرور برملا می شوند و فیلمساز تا پایان فیلم، غافلگیری های جدیدی را که در چنته داشته است رو می کند تا به واسطه عنصر تعلیق مخاطب را میخکوب شده بر جا دنبال فیلم بکشاند و به عبارتی نگذارد فیلمش از نفس بیفتد.

این اتفاق گرچه تا حد زیادی او را به مقصود نهایی اش نزدیک می کند اما به نحوی هم عملی پرریسک است که اگر جواب ندهد می تواند کار را به زمین بزند. البته این حرکت ریسک پذیر در جاهایی به کار ضربه زده است مثلاً این که مسئله ی تصادف در میانه های فیلم عملاً به اتفاقی دم دستی و بی اهمیت تبدیل می شود.

هم‌چنین بخوانید :
کتاب ملت عشق اثر الیف شافاک - The Forty Rules of Love

قبول دارم که بحران دوم به مراتب نفس گیر تر و مهلک تر از اولی ست زیرا در بحران اول همه چیز با ابهام و اما و اگرهایی همراه است اما نباید فراموش کرد که در هر حال مسئله ی تصادف نباید اینطور به حال خود رها شود. فیلمساز احتمالاً تعمداً درام را به این سمت و سو می برد تا نشان دهد معضلات زندگی دو زوج آنقدر متعددند که موضوع مهمی چون مرگ و زندگی شخصی دیگر در برابرشان هیچ است؛ به بیانی دیگر قرار است بحران اصلی در خیل عظیم بحران های ثانویه کمرنگ جلوه یابد اما به لحاظ منطقی نمی توان چنین امری را پذیرفت.

پریناز ایزدیار در هت تریک

غافلگیری هایی که لوافی به مرور در فیلم به نمایش می گذارد به نظرم خوب و به جا هستند. اتفاق افتادن آنها با طراحی درست شخصیت ها، خصوصاً دو شخصیت اصلی تر یعنی فرزاد و لیدا (امیر جدیدی – پریناز ایزدیار) باورپذیر و منطقی به نظر می رسند و گرچه بعضی جاها کمی مخاطب را مسلسل باران می کنند اما در نهایت با ریتم و کشش فیلم هم ترازند و اغراق آمیز نیستند.

هت‌تریک فیلم بی ایرادی نیست و نمی‌توان به آن نمره کامل را داد. لوافی آنقدر در جزییات و ریزه‌کاری‌ها فرو رفته که گاه از یک سری بدیهیات غافل مانده و سوتی‌هایی در فیلم خود می‌دهد که برای کارگردانی دقیق مثل او اشتباه بزرگی است. مثلا در یکی از صحنه‌های فیلم شاهد ا مایکروویو هستیم که ۱۵ دقیقه را برای گرم کردن غذا نشان می‌دهد ولی سر یک دقیقه خاموش می‌شود و یا تلویزیونی که به هنگام Mute کردن میزان صدایش نشان داده می‌شود و…تنها چند مورد کوچک از این گاف‌ها هستند که فیلمساز می‌توانست با گذاشتن وقت بیشتر و نگاهی موشکافانه‌تر از آنها قسر در برود.

«هت تریک» فیلم بازیگرانش است. بازیهای خوب بازیگران دیگر برگ برنده لوافی محسوب می شود. چهار بازیگر اصلی فیلم و ارتباط آنها با یکدیگر به درستی اجرا شده و بازیگران به خوبی توانسته اند به باورپذیری هرچه بیشتر داستان کمک نمایند. ماهور الوند در اینجا یکی از بهترین بازیهای خود را تجربه کرده که پیش از این برای او یک جایزه مهم هم در جشنواره جهانی فیلم فجر به همراه آورده بود. امیر جدیدی ، صابر ابر و پریناز ایزدیار نیز به خوبی نقش های خود را ایفا کرده اند و نمی توان ایرادی به کارشان وارد دانست.

هت تریک

طراحی صحنه و لباس فیلم از دیگر بخش هاییست که در موفقیت آن سهم بسزایی دارد. فضای قدیمی منزل رها، با تاش هایی از تنالیته رنگ های قهوه ای و کرم حس کهنگی و به گل نشستن رابطه ی لیدا و فرزاد را به خوبی به مخاطب منتقل می کند و در نهایت آشتی کیوان و رها (صابر ابر – ماهور الوند)،در فضای گرم آشپزخانه و در حال چیده شدن سفره و جمع شدن گلدان شکسته شده و کاشت مجدد گیاه در گلدانی جدید صورت می گیرد که به لحاظ نشانه شناسانه این کاربرد درست اشیا و رخدادها در ترسیم نوع رابطه شخصیت ها با یکدیگر و کنش های آنها به جا و به اندازه است.

یک فیلم خوب مجموعه ی درستی از انتخاب های یک فیلمساز خوب است؛ اتفاقی که در «هت تریک» آشکارا به منصه ظهور رسیده است.

عوامل و بازیگران فیلم هت تریک

بازیگران :
امیر جدیدی، پریناز ایزدیار، صابر ابر، ماهور الوند، همایون ارشادی، کیانا دریابک، علیرضا دیلمی، عبدالله احسانی، بشیر اصلانیان، نیما ابراهیمی، مارال بالایی، داود سلیمانی، مینا سلیمی، نازنین رادپی، آرش شریفی، هستی سبحانی‌زاده، تورج الوند، رضا دودانگه و…

سایر عوامل :
نویسنده: رامتین لوافی، مدیر فیلمبرداری: مرتضی هدایی، تدوین: هایده صفی یاری، صدابردار: وحید مقدسی، طراحی و ترکیب صدا: امیرحسین قاسمی، موسیقی: انتخابی، طراح صحنه: محسن نصراللهی، طراح لباس: مارال جیرانی، طراح چهره پردازی: سعید ملکان، برنامه ریز : حسین متحد، دستیار اول کارگردان: ندا آصف، منشی صحنه: سعیده دلیریان، عکاس: محمد بدرلو، جلوه های ویژه بصری: مسعود مومنی، مدیر تولید: مهدی بدرلو، مجری طرح: علی کریم

برچسب ها

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن