سینما ، تئاتر ، تلویزیونفرهنگ و هنر

گزارش فروش هفتگی سینمای ایران ؛ و باز هم فیلم ایده اصلی

در گزارش فروش هفته دوم شهریور ماه ۹۸ گیشه سینمای ایران، در اتفاقی نادر خبری از فیلم‌های کمدی در بالای جدول نیست.

جدول فروش سینمای ایران با اعلام صدرنشینی فیلم سینمایی ” ایده اصلی ” به کارگردانی آزیتا موگویی در چهارمین هفته از اکران این فیلم منتشر شد.

مدت مدیدی است که تقریبا هر هفته نام یک فیلم کمدی در میان فیلم‌های پرفروش بالای جدولِ گیشه سینمای ایران دیده می‌شود. تابستان امسال اما تابستان متفاوتی برای سینمای ایران بود. تاکنون که تنها یک ماه از تابستان باقی مانده است، خبری از کمدی‌های «هزارپا»-مانندی که با فروش میلیاردی یا چند میلیاردی در هر هفته، روزبه‌روز به جابه‌جا کردن رکورد فروش سینمای ایران نزدیک‌تر می‌شدند، نیست.

البته، یک فیلم سینمایی تاکنون شانس رقم زدن این اتفاق را داشت: «رحمان ۱۴۰۰» که توقیف شد. و احتمالا «زیرنظر»، ساخته مجید صالحی نیز بتواند به فروش بالایی دست پیدا کند. در این هفته اما در اتفاقی کم سابقه نشانی از فیلم‌های کمدی در بالای جدول وجود ندارد. صدرنشین این هفته سینمای ایران، فیلم سینمایی «ایده اصلی» به کارگردانی آزیتا موگویی است.

این فیلم سینمایی با بازی بهرام رادان، مریلا زارعی و پژمان جمشیدی ساخته شده است. «ایده اصلی» البته از فرمول جواب‌پس‌داده‌ی «حضور بازیگر زن خارجی» استفاده کرده است. این فیلم سینمایی برای چهارمین هفته اکران در ۱۴۴ سینما روی پرده رفته است.

«ایده اصلی» در این هفته ۴۶۷ میلیون تومان فروخت. ساخته جدید آزیتا موگویی حالا به فروش کلی ۲ میلیارد و ۳۵۴ میلیون تومان رسیده است. «ایده اصلی» در دو هفته گذشته نیز صدرنشین بود.

رتبه اول فروش هفتگی سینما در هفته دوم شهریور

فیلم ایده اصلی در چهارمین هفته اکران خود هم توانست با فروشی ۴۶۷ میلیونی در صدر جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های هفته گذشته قرار بگیرد و رتبه دوم هم به فیلم قسم رسید.

بعد از عملکرد بسیار خوب فیلم‌های شبی که ماه کامل شد، سرخ‌پوست و ما همه با هم هستیم طی سه ماه گذشته، به نظر می‌رسد که سینمای ایران دچار رکودی نسبی شده است. فروش ۴۶۰ میلیونی ایده‌ اصلی و ۳۴۸ میلیون تومانی قسم طی هفته گذشته، به هیچ عنوان طی خرداد ماه برای به دست آوردن رتبه اول و دوم پرفروش‌ترین فیلم‌ها کافی نبود.

نقد فیلم ایده اصلی
نقد فیلم ایده اصلی

رتبه دوم تا دهم باکس آفیس سینمای ایران

این هفته فیلم «قسم» به کارگردانی محسن تنابنده با حفظ فروش خود توانست یک رتبه در جدول صعود کند و با ۳۴۸ میلیون تومان در جایگاه دوم قرار بگیرد. این فیلم که در جشنواره فجر نیز مورد توجه قرار گرفته بود، درباره قتل زنی به نام رضوان است که خانواده و اقوام آن به دنبال ثابت کردن قاتل بودن شوهر وی به دادگاه هستند. «شبی که ماه کامل شد» با فروش ۲۸۰ میلیون در رتبه سوم قرار گرفت. 

فیلم قسم

«سرخپوست» با فروش ۲۴۸ میلیون و «قصر شیرین» با فروش ۲۴۰ میلیون به ترتیب در رتبه چهارم و پنجم قرار گرفتند. 

هم‌چنین بخوانید :
پیشینه و آداب و رسوم روز سیزده‌ بدر

فیلم روسی به کارگردانی امیرحسین ثقفی که جدیدترین فیلم اکران شده است با فروش ۱۹۳ میلیون در رتبه هشتم جدول قرار گرفت. روسی یک فیلم عاشقانه است که به تراژدی ختم می شود. امیر آقایی، طناز طباطبایی، صابر ابر، محمود نظرعلیان، حسین مسلمی، بهمن صادق حسنی و میلاد کی‌مرام بازیگران اصلی این فیلم هستند.

جدول فروش سینمای ایران در هفته دوم شهریور ۹۸

۱۰ فیلم پرفروش سینمای ایران طی هفته گذشته را ملاحظه کنید:

رتبهفیلمهفتهتعداد سینمافروش هفتگی (تومان)فروش کل تا هفته گذشته
۱ایده اصلی (آزیتا موگویی)۴۱۴۴۴۶۷,۹۱۳,۰۰۰۲,۳۵۴,۷۰۵,۰۰۰
۲قسم (محسن تنابنده)۵۱۰۶۳۴۸,۰۲۹,۰۰۰۱,۹۴۳,۷۷۶,۰۰۰
۳شبی که ماه کامل شد (نرگس آبیار)۱۳۸۶۲۸۰,۶۵۱,۰۰۰۱۸,۱۸۵,۲۱۱,۰۰۰
۴سرخپوست (نیما جاویدی)۱۳۵۰۲۴۸,۵۳۱,۰۰۰۱۳,۹۱۵,۳۴۹,۰۰۰
۵قصر شیرین (سیدرضا میرکریمی)۶۱۰۷۲۴۰,۹۰۶,۰۰۰۲,۹۱۸,۲۵۰,۰۰۰
۶تگزاس ۲ (مسعود اطیابی)۲۰۵۵۲۳۷,۱۸۲,۰۰۰۲۴,۸۶۵,۶۵۳,۰۰۰
۷ایکس لارج (محسن توکلی)۱۰۹۱۲۱۰,۸۱۰,۰۰۰۵,۸۸۸,۷۸۸,۰۰۰
۸روسی (امیرحسین ثقفی)۲۷۶۱۹۳,۲۹۸,۰۰۰۴۵۳,۶۱۸,۰۰۰
۹نیوکاسل (محسن قصابیان)۷۷۱۱۳۶,۰۲۳,۰۰۰۱,۸۷۰,۱۶۰,۰۰۰
۱۰زهرمار (سید جواد رضویان)۱۱۴۸۱۲۹,۳۶۷,۰۰۰۵,۹۶۲,۸۲۰,۰۰۰

در ضمن با توجه به فرارسیدن ماه محرم طبق آیین‌نامه شورای صنفی نمایش و همانند سال‌های گذشته کلیه سینماهای سراسر کشور حق نمایش فیلم‌های طنز و کمدی را در دهه اول محرم و دهه آخر ماه صفر ندارند. بنابراین این آخرین هفته تگزاس ۲ در چارت بود.

شما کدام یک از فیلم های بالا را تماشا کرده‌اید ؟ دیدگاه خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

برچسب ها

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 ÷ یک =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن