مطلب پیشنهادی :
ad
+
ادبیاتفرهنگ و هنر

جواب سوالات صفحه ۵۵ ، ۵۶ و ۵۷ درس ششم فارسی هفتم

گام به گام پاسخ و حل پرسش های تمرین های خود ارزیبابی ، کار گروهی و فعالیت های نوشتاری صفحه 55 ، 56 و 57 درس 6 شش فارسی هفتم

جواب خودارزیابی و فعالیت های نوشتاری صفحه ۵۵ ، ۵۶ و ۵۷ درس ششم فارسی هفتم ؛ در این مقاله پاسخ و جواب سوال های تمرینات خودارزیابی صفحه 55 ، کارگروهی و فعالیت های نوشتاری صفحه 56 و 57 درس 6 ششم قلب کوچکم را به چه کسی بدهم کتاب فارسی هفتم متوسطه اول ششم را جمع آوری کرده ایم. در ادامه با بخش آموزش و پرورش ماگرتا همراه ما باشید.

همچنین بخوانید: معنی کلمات درس 6 ششم فارسی هفتم

جواب خودارزیابی و نوشتن صفحه ۵۵ ، ۵۶ و ۵۷ درس ششم فارسی هفتم
جواب خودارزیابی و فعالیت های نوشتاری صفحه ۵۵ ، ۵۶ و ۵۷ درس ششم فارسی هفتم

جواب سوال های خودارزیابی صفحه 55 درس ششم فارسی هفتم

۱) چرا قلب آدم نباید خالی بماند؟

پاسخ: اگر قلب آدم مثل گلدان خالی خالی بماند، زشت است و آدم را آزار می دهد (اذیت می کند)، ما باید افرادی را در قلبمان جای دهیم، چون یک قلب خالی هیچ احساسی نسبت به دیگران و چیزهای دیگر نخواهد داشت.

۲) چرا قلب به دریا تشبیه شده است؟ شما قلب را به چه چیزهایی تشبیه می کنید؟

پاسخ: چون دریا بسیار بزرگ است و به اندازه همه افرادی است که می توانیم دوستشان داشته باشیم و هرگز پر نمی شود. قلب را می توان به خورشید، بهار و آسمان نیز تشبیه کرد.

۳) به نظر شما چرا قلب نویسنده نمی توانست عموی پدرش را در قلب خود جای دهد؟

پاسخ: زیرا عموی پدرش عاشق پول بود و بیشتر از مردم به پول خود اهمیت می داد و این باعث شد نویسنده از او عصبانی شود.

جواب کار گروهی صفحه 56 درس 6 ششم فارسی هفتم

۱) چه ویژگی هایی باعث می شود تا ما کسی را در قلبمان جای دهیم؟

پاسخ: ویژگی های اخلاقی خوب مانند مهربانی، گذشت، وفاداری، خوش رویی، صبر، عدالت پذیری، خوش اخلاقی و غیره.

۲) نمونه هایی از تکرارهای زیبا را در «آفرینش» خدا بیان کنید.

پاسخ: گل های زیبا، آسمان زیبا، درخت زیبا، چشمه زیبا، دریای زیبا، رودخانه زیبا، میوه زیبا، ستاره زیبا و …

جواب سوالات فعالیت های نوشتاری و جدول صفحه 56 و 57 درس ششم فارسی هفتم

۱) نمونه های تکرار را از درس پیدا کنید و بنویسید.

پاسخ: خیلی خیلی، کوچولو کوچولو، خدا خدا، جان جان، خالی خالی، تمام تمام، کوچک کوچک، درست، نصف، همه

۲) نهاد و مفعول هر جمله را مشخّص کنید.

– رزمندگان، دشمن را از خاک ما بیرون انداختند.

نهاد: رزمندگان / مفعول: دشمن

– من، عموی خوش اخلاقم را توی قلبم جا دادم.

نهاد: من / مفعول: عموی خوش اخلاقم

– همهٔ معلّم‌ها، بچّه‌ها را دوست دارند.

نهاد: معلم‌ها / مفعول: بچه‌ها

۳) با توجه به معنی جمله ها، واژه های مناسب را در جای خالی قرار دهید.

الف) مادر بزرگ درباره حیات گل های باغچه با نوه‌اش در حیاط خانه گفت‌وگو می کرد. (حیاط، حیات)

ب) مراقب پول های خُرد خود باشیم و از خورد و خوراک های بیهوده پرهیز کنیم. (خورد، خُرد)

۴) جدول زیر را حل کنید.

جواب سوالات نوشتن صفحه 56 و 57 درس ششم فارسی هفتم

۱) جمله‌ای که برای بیان احساسات، عواطف، آرزو و … بیان می‌شود: جمله عاطفی

۲) برای اشاره به دور به کار می‌رود: آن

۳) «مکان»: جا

۴) ضمیر اوّل شخص مفرد: من

۵) «اگر» دم بریده: اگ

۶) از آن طرف بخوانید، یکی از دو جنس بشر است: نز

۷) مخفّف «اگر»: ار

۸) مخفّف «ماه»: مه

۹) یکی از سوره‌های قرآن: انعام

۱۰) همان گزارش است: گزاره

۱۱) جمع «یار» است: یاران

۱۲) بخشی از جمله است: نهاد

همچنین بخوانید: جواب سوال های صفحه ۴۰ و ۴۱ درس چهارم فارسی هفتم

توجه: شما دانش آموزان پایه هفتم متوسطه اول عزیز اگر می خواهید به راحتی به معنی کلمات و جواب سوال های کتاب فارسی هفتم دسترسی داشته باشید، تنها کافیه جواب و معنی کلمات درس مورد نظرتان را به همراه عبارت « ماگرتا » در گوگل جست و جو کنید.

درس بعدی: جواب سوالات درس هفتم فارسی هفتم

در انتها امیدواریم که مقاله جواب خودارزیابی ، کارگروهی و فعالیت های نوشتاری صفحه ۵۵ ، ۵۶ و ۵۷ درس 6 ششم کتاب فارسی هفتم ، برای شما دانش آموزان عزیز مفید بوده باشد و توانسته باشید تا از آن استفاده و بهره برده باشید.

زنجیران

هم‌بنیانگذار ماگرتا ، عاشق دنیای وب و ۷ سالی ست که فعالیت جدی در حوزه اینترنت دارم. تخصص من تولید محتوایی‌ست که مورد نیاز مخاطبان است. مدیر ارشد تیم شبکه های اجتماعی سایت هستم. به قول ماگرتایی‌ها وقت بروز شدنه !

‫42 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + چهار =