جواب فعالیت صفحه ۶۶ ریاضی ششم
گام به گام سوال های 1 - 2 - 3 فعالیت های صفحه 66 و 67 ریاضی ششم ابتدایی از فصل 4 تقارن و مختصات
جواب فعالیت صفحه ۶۶ ریاضی ششم: در این بخش پاسخ سوالات فعالیت صفحه 66 ریاضی ششم از فصل 4 تقارن و مختصات را برای شما دانش آموز عزیز فراهم کرده ایم، با آموزش و پرورش ماگرتا همراه باشید.
مطلب پیشنهادی: جواب صفحه ۶۵ ریاضی ششم
توضیح صفحه 66 ریاضی ششم
در ویدیو زیر می توانید پاسخ فعالیت صفحه 66 ریاضی ششم را با توضیح کامل مشاهده کنید و مشکلات خود را برطرف کنید. همچنین در ادامه مقاله نیز به این سوالات به صورت تصویری پاسخ داده شده است.
پاسخ فعالیت صفحه ۶۶ ریاضی ششم
۱- در هریک از شکل های زیر، ابتدا حدس بزنید نقطهی مشخص شده مرکز تقارن شکل است یا نه. سپس درستی حدس خود را بررسی کنید.
۲- در کدام یک از شکل های زیر، نقطهی مشخص شده، مرکز تقارن نیست؟
۳- خانم جلالی، با استفاده از کاغذ شفاف، قرینهی نقطهی «آ» را نسبت به نقطهی «ب» پیدا کرد و از دانش آموزان خواست قرینهی نقطهی «آ» را با روش دیگری پیدا کنند.
چند دانش آموز روش های زیر را پیشنهاد کرده اند.
علی: قرینهی «آ» را نسبت به محور عمودی (قرمز) به دست آورد و آن را «پ» نامید. سپس قرینهی نقطه ی «پ» را نسبت به محور افقی (آبی) پیدا کرد و آن را «ت» نامید. اکنون نقطهی «ت» قرینهی نقطهی «آ» است.
محمد مهدی: نقطهی «آ» را با خط کش به نقطهی «ب» وصل کرد و به همان اندازه ادامه داد و قرینهی آن را پیدا کرد.
سبحان: با شمردن مربع ها از نقطهی «آ» سه واحد به سمت راست و یک واحد به سمت پایین رفت تا به نقطه «ب» رسید. سپس از نقطهی «ب» یک واحد به سمت پایین و سه واحد به سمت راست حرکت کرد تا قرینهی «آ» را پیدا کند.
الف) روش های بالا را با هم مقایسه کنید.
همه روش ها صحیح است و به جواب می رسد اما روشی که سبحان استفاده کرده است بهتر است چون سریع تر به جواب می رسد اما بدی این روش این است که فقط در صفحه شطرنجی می توان از آن استفاده کرد.
ب) توضیح دهید چگونه قرینهی پاره خط «آ ب» نسبت به نقطهی «م» را پیدا کردیم.
خط را به شکلی که از نقطه «آ» و «م» رد بشه قرار داده ایم، سپس به میزان فاصله نقطه «آ» تا «م» از نقطه «م» ادامه می دهیم. با این کار قرینه نقطه «آ» را به دست می آوریم. این بار خط کش را طوری قرار می دهیم که از نقطه «ب» و «م» عبور بکند. سپس به میزان فاصله نقطه «ب» از «م» یعنی ۳ واحد از نقطه «م» ادامه می دهیم تا قرینه نقطه «ب» به دست بیاید. در نهایت این دو نقطه را به هم متصل می کنیم تا قرینه پاره خط «آ ب» به دست آید.
پ) قرینهی شکل های زیر را نسبت به نقطهی داده شده پیدا کنید.
برای اینکه قرینه یک شکل را نسبت به نقطه ای پیدا کنیم ابتدا باید گوشهها را مشخص کنیم، بعد قرینه گوشه های مشخص شده را نسبت به نقطه موردنظر پیدا کنیم و در آخر آن ها را مثل شکل اولیه به هم وصل کنیم.
همچنین بخوانید: جواب فعالیت صفحه ۶۴ ریاضی ششم
✅ اگر سوالی درباره فعالیت های صفحه ۶۴ ریاضی ششم دارید آن را از بخش نظرات بپرسید. همچنین جهت مشاهده گام به گام سایر تمرین های کتاب شماره صفحه آن را به همراه عبارت «ماگرتا» در گوگل جست و جو کنید.
عالی
خیلی عالی بود ممنون❤️❤️
ممنون از سایت خوبتون مرسی ♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
خیلی عاااااااااااااااااللللللللللیییییییییی
عالی ♥♥♥
خیلی خیلی ممنون از سازندش عالی عالی 😘💞💗💖💋❣️
عالی عالی خیلی خوب
هعی روزگار کی درسا تموم میشه دست از سر این گوگل بدبخت برداریم😐
عالی بود❣
خوب بود
سایت خبیه
همیشه سوالای درسیمو از اینجا میگیرم
ممنون از زحمات شما
ممنون از زحماتتون 🌺
عالی عالی خیلی خوب
عالیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی
عالی
عالی
خوبه ممنون از شما
عالی بود
عالیه
ممنون خیلی عالیه😘😘👌🏻👌🏻
مرسی ازشما واقعا عالی بود😘😘❤❤👌👌 تشکر میکنم بابت برنامه خوبتون💞💞
عالی
خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی عالی است
من همیشه از این سوال های درس میگیرم واقعا عالی اسک مرسی عزتون😙😘❤❤👌👌
سلام خوب هستین
اومدم ازتون تشکر کنم😅
هرگاهی ریاضیمو از
اینجا مینویسم
واقعا از ته دل
ازتون تشکر میکنم
😅🔗🔐
بسیار عالی
سلام واقعا کامل و عالی بود 🌹🌹
عالی عالی بود
عالی بود
عالی بود ممنون
عالی خیلی ممنون از سازندش
عالی ❤♥😍