مطلب پیشنهادی :
ad
+
سبک زندگی

جواب فعالیت صفحه ۶۶ ریاضی ششم

گام به گام سوال های 1 - 2 - 3 فعالیت های صفحه 66 و 67 ریاضی ششم ابتدایی از فصل 4 تقارن و مختصات

جواب فعالیت صفحه ۶۶ ریاضی ششم: در این بخش پاسخ سوالات فعالیت صفحه 66 ریاضی ششم از فصل 4 تقارن و مختصات را برای شما دانش آموز عزیز فراهم کرده ایم، با آموزش و پرورش ماگرتا همراه باشید.

مطلب پیشنهادی: جواب صفحه ۶۵ ریاضی ششم

جواب فعالیت صفحه ۶۶ ریاضی ششم

توضیح صفحه 66 ریاضی ششم

در ویدیو زیر می توانید پاسخ فعالیت صفحه 66 ریاضی ششم را با توضیح کامل مشاهده کنید و مشکلات خود را برطرف کنید. همچنین در ادامه مقاله نیز به این سوالات به صورت تصویری پاسخ داده شده است.


پاسخ فعالیت صفحه ۶۶ ریاضی ششم

۱- در هریک از شکل های زیر، ابتدا حدس بزنید نقطه‌ی مشخص شده مرکز تقارن شکل است یا نه. سپس درستی حدس خود را بررسی کنید.

حل سوالات فعالیت صفحه 66 ریاضی ششم ابتدایی
حل سوالات فعالیت صفحه 66 ریاضی ششم ابتدایی

۲- در کدام یک از شکل های زیر، نقطه‌ی مشخص شده، مرکز تقارن نیست؟

گام به گام سوالات فعالیت صفحه 66 و 67 ریاضی ششم دبستان
گام به گام سوالات فعالیت صفحه 66 و 67 ریاضی ششم دبستان

۳- خانم جلالی، با استفاده از کاغذ شفاف، قرینه‌ی نقطه‌ی «آ» را نسبت به نقطه‌ی «ب» پیدا کرد و از دانش آموزان خواست قرینه‌ی نقطه‌ی «آ» را با روش دیگری پیدا کنند.

حل سوالات فعالیت صفحه 66 و 67 فصل تقارن و مختصات ریاضی ششم
حل سوالات فعالیت صفحه 66 و 67 فصل تقارن و مختصات ریاضی ششم

چند دانش آموز روش های زیر را پیشنهاد کرده اند.

علی: قرینه‌‌ی «آ» را نسبت به محور عمودی (قرمز) به دست آورد و آن را «پ» نامید. سپس قرینه‌ی نقطه ی «پ» را نسبت به محور افقی (آبی) پیدا کرد و آن را «ت» نامید. اکنون نقطه‌ی «ت» قرینه‌ی نقطه‌ی «آ» است.

محمد مهدی: نقطه‌ی «آ» را با خط کش به نقطه‌ی «ب» وصل کرد و به همان اندازه ادامه داد و قرینه‌ی آن را پیدا کرد.

سبحان: با شمردن مربع ها از نقطه‌ی «آ» سه واحد به سمت راست و یک واحد به سمت پایین رفت تا به نقطه «ب» رسید. سپس از نقطه‌ی «ب» یک واحد به سمت پایین و سه واحد به سمت راست حرکت کرد تا قرینه‌ی «آ» را پیدا کند.

راهنمای حل سوالات صفحه 66 ریاضی ششم ابتدایی فصل 4
راهنمای حل سوالات صفحه 66 ریاضی ششم ابتدایی فصل 4

الف) روش های بالا را با هم مقایسه کنید.
همه روش ها صحیح است و به جواب می رسد اما روشی که سبحان استفاده کرده است بهتر است چون سریع تر به جواب می رسد اما بدی این روش این است که فقط در صفحه شطرنجی می توان از آن استفاده کرد.

ب) توضیح دهید چگونه قرینه‌ی پاره خط «آ ب» نسبت به نقطه‌ی «م» را پیدا کردیم.

گام به گام فعالیت های صفحه 66 ریاضی ششم
گام به گام فعالیت های صفحه 66 ریاضی ششم

خط را به شکلی که از نقطه «آ» و «م» رد بشه قرار داده ایم، سپس به میزان فاصله نقطه «آ» تا «م» از نقطه «م» ادامه می دهیم. با این کار قرینه نقطه «آ» را به دست می آوریم. این بار خط کش را طوری قرار می دهیم که از نقطه «ب» و «م» عبور بکند. سپس به میزان فاصله نقطه «ب» از «م» یعنی ۳ واحد از نقطه «م» ادامه می دهیم تا قرینه نقطه «ب» به دست بیاید. در نهایت این دو نقطه را به هم متصل می کنیم تا قرینه پاره خط «آ ب» به دست آید.

پ) قرینه‌ی شکل های زیر را نسبت به نقطه‌ی داده شده پیدا کنید.

حل کامل فعالیت های صفحه 66 و 67 ریاضی پایه ششم ابتدایی
حل کامل فعالیت های صفحه 66 و 67 ریاضی پایه ششم ابتدایی

برای اینکه قرینه یک شکل را نسبت به نقطه ای پیدا کنیم ابتدا باید گوشه‌ها را مشخص کنیم، بعد قرینه گوشه های مشخص شده را نسبت به نقطه موردنظر پیدا کنیم و در آخر آن ها را مثل شکل اولیه به هم وصل کنیم.

همچنین بخوانید: جواب فعالیت صفحه ۶۴ ریاضی ششم

✅ اگر سوالی درباره فعالیت های صفحه ۶۴ ریاضی ششم دارید آن را از بخش نظرات بپرسید. همچنین جهت مشاهده گام به گام سایر تمرین های کتاب شماره صفحه آن را به همراه عبارت «ماگرتا» در گوگل جست و جو کنید.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

‫106 دیدگاه ها

    1. سلام خوب هستین
      اومدم ازتون تشکر کنم😅
      هرگاهی ریاضیمو از
      اینجا مینویسم
      واقعا از ته دل
      ازتون تشکر میکنم
      😅🔗🔐

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × یک =