مطلب پیشنهادی :
ad
+
سبک زندگی

جواب کاردرکلاس و تمرین صفحه ۸۵ ریاضی چهارم

پاسخ سوالات کاردرکلاس و تمرین صفحه 85 ریاضی چهارم با توضیح و راه حل کامل از فصل 4

پاسخ صفحه 85 ریاضی چهارم : در این نوشته جواب کاردرکلاس و تمرین صفحه ۸۵ ریاضی چهارم ابتدایی را از فصل چهارم «اندازه گیری» را در ادامه در بخش آموزش و پرورش ماگرتا برای شما قرار داده ایم.

پاسخ کاردرکلاس صفحه ۸۵ ریاضی چهارم

زاویه های مثلث های زیر را با نقاله اندازه بگیرید.

پاسخ سوال کار در کلاس صفحه 85 ریاضی چهارم دبستان
پاسخ سوال کار در کلاس صفحه 85 ریاضی چهارم دبستان

همچنین بخوانید: جواب کاردرکلاس و فعالیت صفحه ۸۴ ریاضی چهارم

حل تمرین های صفحه ۸۵ ریاضی پایه چهارم ابتدایی

۱- مثلث های رسم شده متساوی الاضلاع هستند. زاویه های آنها را با نقاله اندازه بگیرید.

حل تمرینات صفحه 85 ریاضی چهارم ابتدایی
حل تمرینات صفحه 85 ریاضی چهارم ابتدایی

🔰 نکته : مجموع زوایای داخلی مثلث ۱۸۰ درجه می باشد و در مثلث متساوی الاضلاع همه زاویه ها برابر ۶۰ درجه می باشند.

۲- در شکل های زیر همه‌ی مثلث ها متساوی الساقین هستند. زاویه های مورد نظر را اندازه بگیرید.

گام به گام تمرینات صفحه 85 ریاضی چهارم با توضیح کامل
گام به گام تمرینات صفحه 85 ریاضی چهارم با توضیح کامل

۳- اندازه‌ی زاویه‌ی مورد نظر را به دست آورید. با نقاله همان زاویه را اندازه بگیرید.

جواب سوال های صفحه 85 ریاضی چهارم فصل اندازه گیری با توضیح
جواب سوال های صفحه 85 ریاضی چهارم فصل اندازه گیری با توضیح

۴- با توجه به شکل رو به رو اندازه‌ی زاویه‌ی مورد نظر را پیدا کنید.

حل تمرینات صفحه 85 ریاضی چهارم ابتدایی فصل 4
حل تمرینات صفحه 85 ریاضی چهارم ابتدایی فصل 4

۵- با توجه به شکل رو به رو، توضیح دهید که چگونه می توان با استفاده از نقاله اندازه‌ی زاویه‌ی موردنظر را پیدا کرد. (برای راهنمایی، خط چین رسم و دو راه حل مختلف نوشته شده است)

تدریس و توضیح تمرین های صفحه 85 ریاضی چهارم
تدریس و توضیح تمرین های صفحه 85 ریاضی چهارم

روش اول : زاویه‌ی تند را با استفاده از نقاله اندازه می گیریم و اندازه‌ی آن را با ۱۸۰ درجه جمع می کنیم. (زاویه تند :‌ ۴۰ درجه)
۲۲۰ = ۴۰ + ۱۸۰

روش دوم : زاویه باز را با استفاده از نقاله اندازه می گیریم و آن را از ۳۶۰ درجه کم می کنیم. (زاویه باز : ۱۴۰ درجه)
۲۲۰ = ۱۴۰ – ۱۶۰

۶- با توجه به شکل ها مشخص کنید که در هر حالت، پرچم چند درجه چرخیده است.

راهنمای حل کامل تمرین های 1 تا 7 صفحه 85 ریاضی پایه چهارم دبستان
راهنمای حل کامل تمرین های 1 تا 7 صفحه 85 ریاضی پایه چهارم دبستان

۷- زاویه‌ی مشخص شده را اندازه بگیرید. این شکل چند درجه باید بچرخد تا دوباره روی خودش قرار گیرد؟

جواب تمرین صفحه 85 ریاضی چهارم فصل اندازه گیری با توضیح
جواب تمرین صفحه 85 ریاضی چهارم فصل اندازه گیری با توضیح

دانش آموز عزیز اگر سوالی درباره تمرین های حل شده دارید آن را از بخش نظرات بپرسید تا کارشناسان ما پاسخگوی شما باشند.

مطلب پیشنهادی: جواب کاردرکلاس و فعالیت صفحه ۸۳ ریاضی چهارم

✅ به پایان جواب کاردرکلاس و تمرین صفحه ۸۵ ریاضی چهارم ابتدایی رسیدیم، جهت مشاهده گام به گام سایر تمرین های کتاب کافیست شماره صفحه آن را به همراه عبارت «ماگرتا» در گوگل جست و جو کنید.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

‫209 دیدگاه ها

  1. خیلییییییییی عالیه من ازش راضی بودم🌹❤💐✌👌👍👏فقط اگه بعضی از جواب ها کم باشه که دیگه هیچ چی کم نداره و مننون از سازندش👏👏👏

      1. من از این ریاضی خیلی خوشم اومد
        خیلی ممنون خانم معلم مهربان❤️❤️❤️❤️❤️👌🏻👌🏻😍😍👌🏻👌🏻😍⚘️⚘️❤️❤️

    1. من خیلی از این برنا خوش میاد پس ۱۰۰۰۰براش کمه عالییییییییییییی😚☺😎🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🙂🤗🤗🤗😇🤗🤗😍😍😍😍😘😘😘😘😘😘😘😇😘😘😘😘😘

  2. خیلی ممنون و خیلی عالی بود
    واقعا دست شما درد نکنه
    😘😘😘😅😍🤩🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏👌🙏

  3. خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی عالیهههههههههههه❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️ممنون از سایت ماگرتا

  4. سلام من یک سوال داشتم ص 85 کتاب ریاضی چهارم ابتدایی قسمت تمرین سوال 5 زده 360-…….=………………ولی شما زدید ✅ ۲۲۰ = ۱۴۰ – ۱۶۰ منظورتون چی بود؟

  5. خیلی خوبه اما سوال دو صفحه ۸۵ رو دومین مثلث از سمت راست نمیدونم شاید هم درست باشه ها اما اینا متساوی الساقین هستند ضلع هاشون اندازه هم نیست که همشون شدن ۶۰ من تو این سوال گیج شدم؟

    1. خیلییییییییییییییییییییییییییی
      عالییببببیییبیییییبیییییییییییی
      😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😳😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍

      1. عالیییییییییییییییییییییییی بود😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍🙏

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 7 =