سبک زندگی

جواب تمرین صفحه ۶۷ ریاضی دهم با راه حل

گام به گام و حل سوالات تمرین صفحه 67 ریاضی دهم با راه حل کامل از فصل 3 توان های گویا و عبارت های جبری

جواب صفحه 67 ریاضی دهم رشته علوم تجربی و ریاضی که شامل حل تمرین های صفحه ۶۷ فصل سوم «توان های گویا و عبارت های جبری» می باشد را در ادامه در بخش آموزش و پرورش ماگرتا برای شما دانش آموز عزیز قرار داده ایم.

مطلب پیشنهادی: جواب صفحه ۶۵ و ۶۶ ریاضی دهم

جواب تمرین های صفحه ۶۷ ریاضی پایه دهم

حل تمرین های صفحه ۶۷ ریاضی پایه دهم

۱- هریک از عبارت های زیر را تاحد ممکن (به عبارت‌های گویا) تجزیه کنید.

حل کامل تمرینات صفحه 67 ریاضی دهم رشته علوم تجربی و ریاضی فیزیک
حل کامل تمرینات صفحه 67 ریاضی دهم رشته علوم تجربی و ریاضی فیزیک

۲- مخرج کسرهای زیر را گویا کنید.

گام به گام سوالات صفحه 67 ریاضی دهم با توضیح کامل
گام به گام سوالات صفحه 67 ریاضی دهم با توضیح کامل

۳- با استفاده از اتحادها، حاصل ضرب های زیر را مانند نمونه به دست آورید.

پاسخ تمرینات 1 - 2 - 3 - 4 - 5 صفحه 67 ریاضی کلاس دهم
پاسخ تمرینات 1 – 2 – 3 – 4 – 5 صفحه 67 ریاضی کلاس دهم

۴- حاصل عبارت های زیر را به دست آورید.

راهنمای حل سوالات صفحه 67 ریاضی پایه دهم به صورت کامل
راهنمای حل سوالات صفحه 67 ریاضی پایه دهم به صورت کامل

۵- حاصل عبارت گفته شده را به دست بیاورید.

تدریس و راه حل تمرین صفحه 67 ریاضی دهم فصل سوم توان های گویا و عبارت های جبری
تدریس و راه حل تمرین صفحه 67 ریاضی دهم فصل سوم توان های گویا و عبارت های جبری

دانش آموز عزیز اگر سوالی درباره تمرین های حل شده و یا درس عبارت های جبری دارید آن را از قسمت نظرات بپرسید تا کارشناسان ما پاسخگوی شما باشند.

همچنین بخوانید: جواب فعالیت صفحه ۶۴ ریاضی دهم

در این بخش جواب تمرین های صفحه ۶۷ ریاضی پایه دهم را مرور کردیم، جهت مشاهده گام به گام سایر تمرین های کتاب کافیست شماره صفحه آن را به همراه کلمه «ماگرتا» در گوگل جست و جو کنید.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

‫14 دیدگاه ها

  1. Hana گفت:

    خوب بود ممنون

  2. T گفت:

    سلام تمرین شماره ۵ را میشوود لطفا درباره توضیح دهید

  3. یوسف گفت:

    سلام تمرین شماره 5 رو میشه بیشتر توضیح بدید

  4. Roghayeh گفت:

    مرسی به درد بخور بود

  5. Sina گفت:

    سلام ببخشید تمرین شماره ۵ رو بهتر توضیح میدین !؟

    1. ملیکا گفت:

      دو عبارت رو در هم ضرب کرد تا به سبب اتحاد مزدوج یک جواب در بیا که شد
      (x_4)_(x+2)
      پس منفی وسط هم به x و هم به 4- تاثیر کرد و شد
      x+2-x+4
      منفی ایکس با مثبت ایکس خط می خوره و مثبت دو و مثبت چهار میشه شیش که ادامه آن مشخصه که سه ای که ضرب در عبارت دوم شده به صورت مخرج میاد این طرف تساوی و شیش بر سه میشه دو

      1. ناشناس گفت:

        ممنونم بابت توضیحاتتون ، خیلی شفاف سازی شد .🙏🏼🙏🏼

  6. ناشناس گفت:

    سلام سوال ۳ رو توضیح میدین

  7. آرشام گفت:

    سلام
    سوال پنج چجوری حل میشه

    1. ناشناس گفت:

      ممنون که توضیح دادی😊

  8. دانیال گفت:

    سئوال ۵ خیلی طولانیه

    1. دانیال گفت:

      یکم کمتر نمیشه، یه راه حل دیگه

      1. ناشناس گفت:

        سلام با مزدوج هم میتونی بری

  9. M.H.N گفت:

    سلام
    چرا در سوال ۵ تمرین سطر دوم دوباره تکرار شد در سطر سوم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.