سبک زندگی

جواب فعالیت های درس ۵ مطالعات اجتماعی ششم ❤️ عوامل موثر در کشاورزی

پاسخ تمامی فعالیت های درس پنجم 5 مطالعات ششم ابتدایی درس عوامل موثر در کشاورزی در صفحه 32 و 33

جواب فعالیت های درس ۵ مطالعات اجتماعی ششم ؛ عوامل موثر در کشاورزی در ادامه به پاسخ تمامی فعالیت درس پنجم 5 مطالعات اجتماعی پایه ششم ابتدایی در صفحه ۳۲ و ۳۳ را برای شما کلاس ششمی ها آماده کرده ایم. در ادامه در بخش آموزش و پرورش ماگرتا کنار ما باشید.

همچنین بخوانید : جواب فعالیت های درس ۴ مطالعات ششم

گام به گام درس ۵ مطالعات اجتماعی ششم
گام به گام درس ۵ مطالعات اجتماعی ششم

جواب فعالیت های درس ۵ مطالعات ششم

در ادامه به پاسخ گام به گام متن درس پنجم 5 مطالعات اجتماعی ششم داریم :

ما بخش عمده‌ای از غذای خود را از راه کشاورزی به دست می آوریم. کشاورزی سه مرحله عمده دارد: کاشت، داشت و برداشت. آیا می‌توانید بگویید منظور از هر مرحله چیست؟

مرحله کاشت مراحل مختلفی دارد. آماده سازی زمین و شخم زدن خاک زیر کشت، آماده سازی بذر، کاشت بذر، مراقبت از محصولات زراعی شامل آبیاری، کود دهی و ….

مرحله در کشاورزی به کارهایی اطلاق می شود که پس از کاشت بذر در خاک برای رشد محصول ایده آل باید انجام شود. مرحله را دوره رشد گیاه تا رسیدن به محصول می گویند.

شیرین ترین دوره مراحل کشاورزی، مرحله برداشت است. در این مرحله زمان چیدن و برداشت محصولاتی است که منتظر آن بوده ایم. پس از پایان دوره رشد گیاه به زمان برداشت می رسد.

همچنین بخوانید : جواب فعالیت درس ۳ مطالعات ششم

جواب فعالیت ۱ صفحه ۳۲ مطالعات ششم

فرض کنید شما و گروهی از دوستانتان تصمیم گرفته‌اید یک محصول کشاورزی تولید کنید. کتاب را ببندید و همفکری کنید به چه چیزهایی نیاز دارید؟ آنها را روی یک کاغذ بنویسید و در کلاس بخوانید.

مثلا برای کاشت سبزی به خاک خوب، کود، بذر سبزیجات، آب کافی، نور خورشید و خاک مناسب (باغچه، گلدان و …) نیاز داریم.

جواب درس پنجم مطالعات پایه ششم

جواب فعالیت ۲ صفحه ۳۳ مطالعات اجتماعی ششم

کاربرگه ی شماره ۵ را در کلاس انجام دهید.

جواب کاربرگه شماره ۵ مطالعات ششم ؛ صفحه ۴۰

پاسخ کاربرگه ی شماره ۵ را در کلاس انجام دهید.

۱- این اخبار از روزانه ها برداشته شده است. هر یک از آنها به کدام یک از عوامل موثر در کشاورزی مربوط است، طبیعی یا انسانی؟

یک – هجوم آفت سن (حشره ای که می تواند به محصولات کشاورزی آسیب بزند) در مزارع گندم در ناحیه کرمان خسارات زیادی به محصول کشاورزان وارد نمود.
پاسخ : از آنجایی که انسان در آن نقشی ندارد طبیعی می باشد.

دو – سازمان غله‌ی کشور اعلام کرد که محصول گندم کشاورزان به موقع خریداری می شود.
پاسخ : این مورد می تواند توسط انسان تعیین شود پس انسانی می باشد.

سه – اداره‌ی کشاورزی ورامین از کشاورزان خواست برای تهیه‌ی سم و کود به قیمت تعاونی، به این اداره مراجعه کنند.
پاسخ : مانند مورد قبل این مشکل مورد نیز از عوامل موثر بر کشاورزی انسانی می باشد.

چهار – بارش ناگهانی تگرگ در اردبیل به شکوفه های درختان میوه آسیب جدی وارد نموده است.
پاسخ : از جمله عوامل طبیعی و موثر می باشد.

پنج – رئیس اداره کشاورزی فیروز آباد به خبرنگار گفت :‌ «وجود آب و آفتاب کافی در این ناحیه، امکان دو بار برداشت محصول در سال را به ما می دهد.
پاسخ : این مورد نیز در دسته عوامل موثر طبیعی می باشد.

✅ به صورت خلاصه می توان گفت موارد ۱ و ۴ و ۵ عوامل طبیعی و موارد ۲ و ۳ عوامل انسانی هستند.

۲- نمودار زیر را تکمیل کنید :

👈 عوامل موثر در کشاورزی طبیعی : آب – هوا و خاک.
👈 عوامل موثر در کشاورزی انسانی : نیروی کار – سرمایه – ابزار و وسایل – نهاد ها.

جواب فعالیت ۳ صفحه ۳۳ مطالعات ششم

غذای محلی شما چیست و کدام محصولات کشاورزی در آن به کار رفته است؟
پاسخ پیشنهادی: (مربوط به شمال کشور): باقالاقاتق: لوبیا (باقالی)، شوید، سیر

کاربرگه شماره ۶ را انجام دهید.

جواب کاربرگه شماره ۶ مطالعات ششم ؛ صفحه ۴۱

شما هم غذای محلی خودتان و محصولات زراعی یا باغی را که در آن به کار رفته است، بنویسید.

پاسخ کاربرگه شماره ۶ مطالعات ششم

غذای محلی خود و محصولات یا باغی که در آن استفاده می شود را یادداشت کنید.
پاسخ پیشنهادی: من ساکن لرستان هستم. سوپ ترخینه یک سوپ خوشمزه است که از ترخینه (بلغور جو دوسر) با کشک محلی ، سبزیجات ، محصولات جانبی و نخود تهیه می شود.

شیراز : کلم پلو 
مواد موردنیاز : لم، برنج، سبزی های و ادویه های مختلف.

گیلان : میرزا قاسمی
مواد موردنیاز : گوجه فرنگی، بادمجان کبابی، سیر، ادویه‌جات و تخم مرغ به همراه کته.

قم : آب گوشت قنبید
مواد موردنیاز : نخود، لوبیا سفید، سیب زمینی، قنبید، لیمو عمانی، گوجه فرنگی، گوشت، پیاز، نمک و زردچوبه.

مازندران : اکبر جوجه
مواد موردنیاز : جوجه مرغ، رب انار و کره به همراه برنج و سس انار.

یزد : آش شولی
مواد موردنیاز : ماش و شلغم یا عدس و چغندر، سبزیجات (اسفناج، شوید و شنبلیله) و آرد.

همدان : آب گوشت قورمه
مواد موردنیاز : سبزی قورمه، گوشت گوسفند، لوبیا قرمز، لیمو امانی، پیاغ داغ، تخم مرغ، سیب زمینی و ماست و زردچوبه.

اردبیل : آش دوغ
مواد موردنیاز : انواع حبوبات مانند نخود و لوبیا، سبزی های مختلف، تره و انواع سبزی های کوهی و محلی.

اصفهان : بریان
مواد موردنیاز : گوشت گوسفند چرخ کرده، نعنا، پیاز، زعفران و دارچین.

بوشهر : قلیه ماهی
مواد موردنیاز : سبزی قلیه (گشنیز و شنبلیله)، ماهی جنوبی، تمر هندی و ادویه جات.

تهران : خورشت قیمه
مواد موردنیاز : گوشت قرمز، رب گوجه فرنگی، پیاز سرخ شده، لپّه و لیمو عمانی.

سیستان و بلوچستان : تباهگ
مواد موردنیاز : گوشت گوسفند یا بز ورقه‌شده، نمک، فلفل و پودر انار.

همچنین بخوانید : جواب فعالیت درس ۶ مطالعات اجتماعی ششم

☑️ پاسخ سوالات فعالیت درس ۵ مطالعات اجتماعی ششم ابتدایی فصل سوم درس چگونه تصمیم بگیریم صفحه ۳۲ و ۳۳ را در این نوشتار دیدید، امیدوارم از آن استفاده کرده باشید. برای پیدا کردن جواب های بیشتر در آخر عبارت جستجو شده خود در گوگل عبارت ماگرتا را قرار دهید. اگر سوالی هم داشتید در قسمت پایین برای مان دیدگاه بگذارید.

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

‫۲۵ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + دو =