اخبارعلمی

جواب سوال های درس ۱۴ علوم سوم ، از گذشته تا آینده

گام به گام فصل 14 علوم سوم ابتدایی : جواب سوالات فصل از گذشته تا آینده (نگهداری مواد غذایی)

جواب سوالات صفحه 109 ، 110 ، 111 و 112 درس 14 علوم سوم دبستان و گام به گام بخش های گفت و گو، جمع آوری اطلاعات و ایستگاه علم و زندگی درس ۱۴ علوم سوم فصل از گذشته تا آینده (نگهداری مواد غذایی) را در ادامه در بخش آموزش و پرورش ماگرتا برای شما دانش آموز عزیز فراهم کرده ایم.

همچنین بخوانید : جواب سوال های درس ۱۳ علوم سوم

پاسخ فصل ۱۴ از گذشته تا آینده علوم سوم دبستان

حل همه سوالات درس ۱۴ چهاردهم علوم سوم دبستان

جواب گفت و گو صفحه ۱۰۹ علوم سوم

در صفحه 109 درس چهاردهم علوم کلاس سوم خواسته شده است تصویرهای زیر برخی از روش های نگهداری مواد غذایی را نشان می دهد. در محل زندگی شما برای نگهداری مواد غذایی، کدام یک از روش ها به کار می رود؟

پاسخ : منجمد کردن و فریزر کردن مواد غذایی، مربا کردن، خشک کردن.

پاسخ جمع آوری اطلاعات صفحه ۱۱۰ علوم سوم

در جمع آوری اطلاعات صفحه 110 درس از گذشته تا آینده نگهداری مواد غذایی خواسته شده است از بزرگ تر ها بپرسید در دوره ی کودکی آن ها از چه روش های دیگری برای نگهداری مواد غذایی استفاده می کردند؟

۱- خاک کردن میوه هایی مثل انار، سیب و گلابی و سبزیجاتی مثل پیاز و سیب زمینی در عمق ۲ متری خاک

۲- آویزون کردن میوه های مثل انگور و … از سقف

۳- خشک کردن مواد غذایی و دودی کردن گوشت

۴- قرار دادن سبزیجات در آب نمک و یا سرکه

گام به گام گفت و گو صفحه ۱۱۰ فصل ۱۴ علوم سوم

تصاویر زیر برخی روش های خشک کردن مواد غذایی را به طور سنتی و صنعتی نشان می دهند. درباره ی روش های سنتی و صنعتی خشک کردن مواد غذایی گفت و گو کنید.

پاسخ درس از گذشته تا آینده فصل ۱۴ علوم سوم ابتدایی

روش سنتی : حجم مواد غذایی کم است، خشک شدن توسط نور خورشید در مدت زمان طولانی انجام می شود، امکان آلوده شدن مواد غذایی وجود دارد.

روش صنعتی : مقدار مواد غذایی زیاد است و از دستگاه هایی مخصوصی که می توانند مواد غذایی را مدت زمان کوتاهی خشک کنند استفاده می شود.

جواب درس ۱۴ علوم سوم گفت و گو صفحه ۱۱۱

در شهر یا روستای شما چه مواد غذایی دیگری را برای مدت طولانی در آب نمک نگهداری می کنند؟
برنج تازه، سبزیجات و برخی تره بار.

ضرب المثل معروفی درباره ی اهمیت نمک در نگهداری مواد غذایی وجود دارد. آن را از معلم خود بپرسید.
هر چه بگندد نمکش میزنند وای از آن روز که بگندد نمک.

پاسخ جمع آوری اطلاعات صفحه ۱۱۲ علوم کلاس سوم

درباره ی یخدان ها و یخچال های قدیمی از بزرگ ترها سوال کنید و به کلاس گزارش دهید.

یخدان یا یخچال، گونه‌ای ساختمان است که در معماری قدیم ایران برای تولید و نگه‌داری یخ ساخته می‌شد. معمولاً هر یخچال دارای یک استخر و یک دیوار بلند (بنام حصار) و یک مخزن گنبددار بود. حصار طوری ساخته می‌شد که تمام روز سایه آن بر استخر می‌افتاد و از گرم شدن آب استخر جلوگیری می‌کرد. یخی را که در زمستان در استخر یخچال درست می‌شد می‌شکستند و در خزانه انبار می‌کردند و در فصل گرما آن را به کار می‌بردند.

جواب ایستگاه فکر صفحه ۱۱۲ علوم سوم دبستان

با گذشت زمان، یخچال ها چه تغییراتی کرده اند؟
از یخچال‌هایی استفاده می‌شود که برفک نمی‌زنند و مصرف برق آن کم‌تر شده است. قسمت فریزر آن بزرگ‌تر شده است و محفظه‌هایی برای تهیه‌ی قالب‌های یخ و آب خنک در آن‌ها قرار داده شده است.

علم و زندگی صفحه ۱۱۲ درس از گذشته تا آینده کلاس سوم

پیش بینی کنید در آینده چه تغییراتی در روش های نگهداری مواد غذایی به وجود خواهد آمد؟
یخچال جای خودش را به دستگاه های فرابنفش می دهد و این دستگاه ها می تواند بدون اینکه کیفیت مواد غذایی پایین بیاید تا حداقل 5 الی 10 سال مواد غذایی را نگه دارند.

✅ به پایان سوال های درس ۱۴ علوم سوم دبستان رسیدیم، برای مشاهده پاسخ سایر درس های کتاب آن را به همراه عبارت ماگرتا در گوگل جست و جو کنید. همچنین اگر نظری دارید آن را از بخش دیدگاه برای ما بنویسید.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

‫32 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × یک =