اخبارعلمی

جواب تمرین صفحه ۱۲۳ ریاضی هشتم

پاسخ گام به گام تمرین صفحه 123 ریاضی کلاس هشتم از فصل 8 آمار و احتمال با جواب و راه حل کامل

جواب صفحه ۱۲۳ ریاضی هشتم : در این قسمت به حل گام به گام جواب تمرین صفحه 123 ریاضی هشتم متوسطه مربوط به دسته بندی داده ها از فصل ۸ آمار و احتمال را برای تان کامل در بخش آموزش و پرورش ماگرتا برای شما دانش آموز فعال و کوشا آماده کرده ایم.

مطلب پیشنهادی : جواب کاردرکلاس صفحه ۱۲۲ ریاضی هشتم

گام به گام صفحه ۱۲۳ ریاضی هشتم
گام به گام صفحه ۱۲۳ ریاضی هشتم

جواب تمرین صفحه ۱۲۳ ریاضی هشتم

در پاسخ به تمرین صفحه 123 ریاضی هشتم داریم :

۱- در یک کارگاه تولید لامپ، ۳۰ لامپ به صورت تصادفی انتخاب، و طول عمر آنها بر حسب ساعت اندازه گیری شده است. داده‌ها را به ۵ دسته تقسیم، و جدول فراوانی و نمودار میله‌ای آن را رسم کنید.

جواب سوال ۱ تمرین صفحه ۱۲۳ ریاضی هشتم

کوچکترین = ۱۵۲
بزرگترین = ۱۷۲

دامنه تغییرات

۱۷۲−۱۵۲=۲۰

طول دسته

۴ = ۵ ÷ ۲۰

ادامه جواب سوال ۱ تمرین صفحه ۱۲۳ ریاضی هشتم

۲- از دانش آموزان یک کلاس دربارهٔ مدت زمانی که طول می‌کشد تا آنها از خانه به مدرسه بروند، سؤال شده و پس از دسته‌بندی این داده‌ها نمودار میله‌ای مقابل، رسم شده است. چند دانش آموز فاصلهٔ خانه تا مدرسه را در ١٠ یا بیشتر از ۱۰ دقیقه طی می‌کنند؟ این کلاس چند دانش آموز دارد؟

جواب سوال ۲ تمرین صفحه ۱۲۳ ریاضی هشتم

۶ = ۱ +‌۵ = بیشتر از ۱۰ دقیقه
۱۶ = ۸ + ۲ + ۱ + ۵ = تعداد کل دانش آموزان

۳- در اینجا نمودار نمره‌های دانش آموزان یک کلاس را می‌بینید.

جواب سوال ۳ تمرین صفحه ۱۲۳ ریاضی هشتم

این کلاس چند دانش آموز دارد؟

۳۰ = ۱۶ + ۱۲ + ۲

 آیا این دسته بندی مناسب است؟ چرا؟ نامناسب، زیرا بعضی دسته ها خالی است.

آیا این کلاس وضعیت خوبی دارد؟ چرا؟ خیر، زیرا دانش آموز ضعیف و دانش آموز قوی ندارد.

🚀 اگر در هر صفحه ای از کتاب ریاضی هشتم دبیرستان مشکل و یا ایراد درسی داشتید حتما برای ما در قسمت دیدگاه بنویسید تا ما در اسرع وقت بتوانیم به سوال شما پاسخ بدهیم و مشکلات درسی شما دانش آموزان پایه هشتمی های گرامی را حل نماییم.

⚠ نکته : برای حل مسائل ریاضی حتما قلم و کاغذ کنار در خود داشته باشید تا به تمرین کردن بپردازید تا کامل کتاب ریاضی را یاد بگیرید. این یکی از بهترین روش های ثابت شده حل مسئله ریاضی است.

مطلب پیشنهادی : جواب فعالیت صفحه ۱۲۱ ریاضی هشتم

💢 در این بخش جواب تمرین صفحه ۱۲۳ ریاضی هشتم را مرور کردیم، شما می توانید با اضافه کردن عبارت ماگرتا در آخر جستجوهای درسی تان در گوگل به بهترین پاسخ ها دسترسی پیدا کنید. به یاد داشته باشید که حتما اول خودتان جواب سوال ها را بدهید و برای بررسی درست یا نادرست بودن آن به این پاسخ ها مراجعه کنید. اگر سوالی دارید آن را از قسمت دیدگاه بپرسید تا معلمان و کارشناسان ما به آن پاسخ بدهند. 👍🧐

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

‫42 دیدگاه ها

    1. سلام برای فراوانی خیلی آسون حدود دسته میبینی چقدر بین چند چند اونی بیشتر مثلا ۱۵۲و۱۵۶ سوال اول بود همین صفحه میکردیم ببینم از ۱۵۶ کمتر چند تا داریم اینجا ۴ تا داریم پس فراوانی میشه ۴ ولی برای آخری باید بین ۱۶۸ و۱۷۲ بود باید کمتر ۱۷۲ حساب کنی و خود ۱۷۲
      ایشالا کمکت کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + نه =