اخبارخبر ویژه

افزایش مدت خدمت سربازی 🤯؛ بومی ها ۲۴ ماه شدند!

خدمت سربازی ۲۴ ماه شد / کاهش خدمت سربازان در مناطق غیر بومی اعلام شد!

افزایش مدت خدمت سربازی ، مدت خدمت سربازی کارکنان وظیفه بومی در مناطق عادی ۲۴ ماه شد : امیر دریادار دوم غلامرضا رحیمی پور رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو های مسلح تغییرات جدید مدت خدمت سربازی را اعلام کرد.

امیر دریادار دوم غلامرضا رحیمی پور اظهار کرد: مدت خدمت وظیفه عمومی در مناطق امنیتی ۱۸ ماه بوده است که طبق مصوبه جدید به ۱۷ ماه کاهش پیدا کرده همچنین مدت خدمت در مناطق محروم و بد آب و هوا ۱۹ ماه بوده است که به ۱۸ ماه کاهش پیدا کرده است. مدت زمان خدمت در مناطق غیر بومی ۲۱ ماه و مناطق بومی ۲۴ ماه شده است.

در ادامه با اخبار تغییرات جدید خدمت سربازی در سال ۹۹ با اخبار ماگرتا همراه باشید.

تغییرات جدید مدت خدمت سربازی

اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در اطلاعیه‌ای، متناسب‌سازی مدت خدمت دوره ضرورت در مناطق گوناگون خدمتی برای کارکنان وظیفه بومی و غیر بومی را با رویکرد کاهش خدمت در مناطق امنیتی درگیر و عملیاتی و افزایش خدمات در مناطق عادی و برخوردار را به شرح زیر اعلام کرد:

1. مدت خدمت کارکنان وظیفه غیربومی؛

در مناطق امنیتی درگیر و جزایر طرح نازعات به مدت 17 ماه.

در مناطق عملیاتی و امنیتی غیر درگیر، محروم و بد آب و هوا، مرزی و سایر جزایر خلیج ‌فارس 18 ماه و مناطق عادی 21 ماه خواهد بود.

2. مدت خدمت کارکنان وظیفه بومی؛

در مناطق امنیتی درگیر و جزایر طرح نازعات به مدت 17 ماه.

در مناطق عملیاتی و امنیتی غیر درگیر، محروم و بد آب و هوا، مرزی و سایر جزایر خلیج ‌فارس 21 ماه و در مناطق عادی 24 ماه خواهد بود.

3. مدت خدمت کارکنان وظیفه بومی و غیربومی شاغل در یگانهای حفاظت دستگاه‌ های دولتی از جمله سازمان زندانها، وزارت اطلاعات، قوه‌قضائیه، انرژی اتمی، سازمان شیلات نیز به تناسب منطقه‌ای که در آن خدمت می‌کنند، همانند کارکنان وظیفه نیروهای مسلح خواهد بود.

4. مدت خدمت برای مشمولان امریه‌دار که در دستگاه‌های دولتی و غیردولتی خدمت می‌کنند، کماکان 24 ماه خواهد بود.

5. مطابق مقررات ابلاغی، تمام کارکنان وظیفه‌ای که فاصله شهر یا روستای محل سکونت تا محل خدمت آنها بیش از 50 کیلومتر باشد، غیر بومی و کمتر از 50 کیلومتر بومی محسوب می‌شوند.

6. این مقررات برای مشمولان وظیفه‌ای اعزامی از تاریخ یکم آذر 99 به بعد اجرا می‌شود و مدت خدمت تمام کارکنان وظیفه حین خدمت و تمام مشمولان وظیفه‌ای که در آبان ماه سال 99، به خدمت اعزام شوند، در شمول مقررات قبلی خواهند بود.

24 ماه شدن خدمت سربازی
24 ماه شدن خدمت سربازی

آیا شما از افزایش مدت خدمت سربازی به ۲۴ ماه راضی هستید؟ آیا ایده ای برای سربازی و بهتر استفاده کردن از منابع انسانی کشوری دارید؟ در قسمت دیدگاه برایمان کامنت بزارید.

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + ده =