اخباراقتصادی

تأثیر اخبار ارز دیجیتال بر روند بازار

علت تأثیرپذیری ارز های دیجیتال از انواع اخبار چیست؟ فرآیند مهم و مؤثر در بررسی اخبار رمزارز ها

خبرهای مرتبط با بازار ارز دیجیتال یکی از عوامل مؤثر بر روی فراز و نشیب‌های چنین بازاری به شمار می‌رود؛ بنابراین پیگیری اخبار و اطلاع از وقایع مختلف به منظور کسب سود بیشتر از اقدامات مهم و اساسی هر فعال و سرمایه‌گذاری می‌باشد. در این مقاله شما را با چگونگی استفاده‌ی بهینه از اخبار ارز دیجیتال آشنا می‌کنیم.

اخبار رمز ارز

علت تأثیرپذیری ارز های دیجیتال از انواع اخبار

کسب محبوبیت و همچنین ایجاد buzz از جمله پیامدهای انجام تبلیغات رسانه‌ای محسوب می‌شوند. این مسئله قابل ذکر است که ارزهای دیجیتال نسبت به اخبار واکنش و حساسیت بیشتری در مقایسه با سایر عوامل از خود بروز می‌دهند. عدم کنترل ارزهای دیجیتال توسط هیچ مقام و مسئولی از دلایل حساسیت‌پذیری بالای چنین ارزهایی نسبت به اخبار خوب و بد دنیا به حساب می‌آید.

بنابراین شاهد تأثیر مستقیم هر گونه عقیده و یا دیدگاهی بر روی ارزش ارزهای دیجیتال هستید. علاوه بر این میزان محبوبیت و اثرگذاری افراد مشغول به فعالیت در حوزه ارزهای دیجیتال نیز بر افزایش و یا کاهش قیمت ارزها مؤثر است. به این ترتیب به منظور جلوگیری از ضرر و زیان، اطلاع از اخبار ارز دیجیتال امری ضروری به نظر می‌رسد.

موارد قابل توجه در بررسی اخبار

سرمایه‌گذار قبل از انجام معاملات مورد نظر خود، اخبارهای مربوطه را از لحاظ میزان قدمت، تغییرات ایجاد شده در ارزش ارز پس از نشر خبر، بررسی میزان تأثیر خبر بر اساس بلند مدت بودن و یا ایجاد یک جهش کوچک در قیمت ارز، امکان رشد ارز دیجیتال در کوتاه‌مدت و همچنین تعداد دنبال‌کنندگان واقعی خبر انتشاریافته مورد ارزیابی قرار دهد.

از طریق بررسی مناسب کلیه‌ موارد ذکرشده، ریسک سرمایه‌‌گذاری را در حد قابل توجهی پائین می‌آورید؛ بنابراین نسبت به انجام یک معامله‌ی منطقی اقدام می‌نمایید. البته توجه به این نکته ضروری است که کسب مهارت لازم در زمینه‌ی بررسی اخبار ارز دیجیتال از تمرین و تجربه کافی ناشی می‌شود.

فرآیند مهم و مؤثر در بررسی اخبار

به منظور آشنایی هر چه بیشتر با روند صعودی ارزش ارز دیجیتال تحت تأثیر خبرهای متفاوت، سه مرحله از یک فرآیند را باید در نظر گرفت.

مرحله اول

وقوع اولین واکنش قیمتی بر اساس اعلام خبر تازه به عنوان اولین مرحله از این فرآیند شناخته می‌شود. در واقع این مرحله امکان دستیابی به موقعیت مناسب در بازار و همچنین کسب سود را برای افراد به ارمغان می‌آورد. به این ترتیب در صورت جهش و رشد قابل قبول یک دارایی می‌توان نسبت به اولین معامله در چنین سطحی اقدام نمود.

مرحله دوم

در این مرحله تعدادی خریدار جدید به مجموعه مورد نظر ملحق می‌شوند. افزایش تعداد خریداران به این دلیل است که پس از دریافت سود اولیه، شاهد حرکت قیمت ارز در خلاف جهت انتظارات افراد هستید. این امر در اکثر مواقع به علت تکمیل کلیه‌ی مراحل و سفارشات توسط سرمایه‌گذاران آماده به خرید و معامله به وقوع می‌پیوندد. در چنین موقعیتی ورود تعدادی خریدار جدید تنها راه‌حل رفع این معضل و همچنین ادامه‌ی حرکت صعودی ارزش ارز دیجیتال می‌باشد. بنابراین گسترش و توسعه‌ی اخبار ارز دیجیتال در زمینه‌ی افزودن خریداران جدید و افزایش قیمت کمک شایانی می‌کند.

فرآیند مهم و مؤثر در بررسی اخبار رمز ارز

مرحله سوم

افراد و سرمایه‌گذاران معمولی و بلندمدت با ویژگی ناامیدی از سرمایه و دارایی فعلی خودشان همواره جویای فرصتی مناسب برای تغییر نوع دارایی خود و یا افزایش آن هستند. تأثیر یک خبر بر افزایش ارزش یک دارایی منجر به ورود چنین اشخاصی به بازار ارز دیجیتال و در نتیجه رشد روز افزون این بازار می‌شود؛ بنابراین فرصت تجارت معامله، مرحله‌ی سوم فرآیند بررسی و ارزیابی اخبار محسوب می‌شود.

چه زمانی برای فروش مناسب است؟

بر اساس مطالب ذکرشده، صبر افراد در برابر فروش ارز تا زمان ورود خریداران جدید و استفاده آن‌ها از فرصت ایجادشده توصیه می‌شود. به طور معمول پس از گذشت زمانی کوتاه از نشر اخبار ارز دیجیتال و نگهداری قیمت ثابت ارز به مدت چند ساعت، بازار روند نزولی خود را آغاز می‌نماید. به محض رویارویی با چنین وضعیتی بایستی سریعا نسبت به فروش، اقدامات لازم را انجام دهید. تعیین هدف سود و توقف ضرر در این زمینه بسیار کارآمد است. با توجه به امکان تکرار تاریخ، بررسی روندهای گذشته مرتبط با یک دارایی نیز پیشنهاد می‌شود.

بررسی رویدادهای مؤثر بر بازار ارز دیجیتال

از دیگر عوامل تأثیرگذار بر بازار ارز دیجیتال می‌توان به اخبار مرتبط با رویدادهای مختلف مانند کنفرانس‌های بزرگ بین‌المللی، حضور یک ارز دیجیتال در یک صرافی بزرگ و معتبر و مواردی از این قبیل اشاره داشت.

وجود یک ارز دیجیتال در صرافی‌های بزرگ از طریق گسترش بازار خرید و فروش ارز مورد نظر در رشد قیمت آن نقش مهمی ایفا می‌کند. کسب اطلاعات کافی از نشست‌ها و کنفرانس‌های مهم از دیگر مواردی است که بایستی مورد توجه تحلیل‌گران بنیادی قرار گیرد.

اخذ تصمیمات سرنوشت ‌ساز در خصوص آینده‌ی ارزهای دیجیتال و همچنین بلاک‌چین، دلیل میزان اهمیت بالای اطلاع از اخبار ارز دیجیتال در چنین رویدادهایی به حساب می‌آید. جهت آشنایی بیشتر با میزان اثرگذاری اخبارها بر میزان ارزش ارزهای دیجیتال، به ذکر یک مثال می‌پردازیم.

در ابتدای پیدایش ارز دیجیتال بیت‌کوین، صحبت‌های مثبتی پیرامون این ارز در جمع افراد فعال در دنیای مالی در ماه دسامبر و در ایام نزدیک به روز شکرگذاری انجام گرفت. همین موضوع به جلب توجه سرمایه‌گذاران کوچک و در نتیجه افزایش ارزش بیت‌کوین منجر گردید. بر اساس اطلاعات کوین‌بیس نیز در تعطیلات مربوط به روز شکرگذاری به تعداد حساب‌های تجاری موجود در پلتفرم بیت‌کوین و کاربران آن اضافه شد.

اما پس از گذشت یک ماه، روند نزولی قیمت بیت‌کوین به تدریج آغاز گردید. سپس کاهش ناگهانی قیمت این ارز دیجیتال به وقوع پیوست. حمله‌ی افراد مخالف بیت‌کوین مانند مقامات دولتی و اشخاص سرشناس و برجسته در امور مختلف تجاری و مالی پس از افزایش قابل توجه قیمت و ارزش بیت‌کوین، دلیل اصلی بروز روند نزولی این ارز دیجیتال بود.

بررسی رویدادهای مؤثر بر بازار ارز دیجیتال

اخبار ارز دیجیتال یک عامل تعیین کننده در سرنوشت سرمایه افراد

همان‌طور که در طول مقاله ذکر شد، خبرهای مثبت و منفی نقش مؤثری در میزان ارزش ارزهای دیجیتال موجود در بازار دارند؛ بنابراین اشخاص به منظور دستیابی به اهداف مورد نظر خود و همچنین جلوگیری از ضرر و زیان‌های ناشی از معاملات ارزی اشتباه بایستی همواره از کلیه‌ی خبرهای مرتبط با بازار ارز دیجیتال، آگاهی کامل کسب نمایند.

جهت دستیابی به کلیه‌ی اخبار مربوط به بازار ارز دیجیتال با صرافی نیل همراه باشید.

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 14 =