اخباراقتصادی

نحوه اعتراض به عدم پرداخت یارانه و دهک بندی یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ تومانی

آموزش اعتراض در سامانه رسیدگی به درخواست کمک حمایت معیشتی و یارانه نقدی و نحوه دهک بندی

سایت اعتراض به دهک بندی و دریافت یارانه جدید؛ به گزارش اخبار اقتصادی ماگرتا ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان در جدیدترین گفتگوی تلویزیونی خود خبر از پرداخت ۳۰۰ الی ۴۰۰ هزار تومان یارانه به ۹ دهک درآمدی کشور داد.

این میزان پرداختی به مدت دو ماه می باشد و سپس کالابرگ کالاهای ضروری به مردم داده می شود. همچنین یارانه نان سنتی، بنزین و دارو برای عموم مردم در نظر گرفته می شود. حال اگر به یارانه دریافتی خود اعتراضی دارید در ادامه همراه ما باشید.

نحوه اعتراض به عدم پرداخت یارانه معیشتی و دهک بندی یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ تومانی

نحوه دهک بندی برای دریافت یارانه

بر اساس مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۹، اگر کل هزینه یک خانوار ​​حدود ۷۰۰ تا یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در ماه باشد، این خانواده در دهک ۱ قرار می گیرد و جزو ۱۰ درصد از فقیرترین خانواده های جامعه می باشد. اگر هزینه خانوار حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان باشد، خانواده در دهک دوم قرار می گیرد. هزینه ۲ میلیون تومانی خانوارها را در دهک سوم قرار می دهد.

مطلب پیشنهادی: تاریخ واریز یارانه این ماه

افراد دهک چهارم حدود سه میلیون هزینه خانوار دارند و برای خانوارهای دهک پنجم سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برآورد می شود که دهک متوسط ​​محسوب می شود. هزینه حدود چهار میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی برای افراد از دهک ششم محسوب می شود و هزینه پنج میلیون تومانی خانوارها را به دهک بعدی یعنی دهک هفتم می برد.

رقم حدود شش میلیون و ۷۰۰ هزار تومان هزینه خانوار دهک هشتم و دهک نهم حدود هشت میلیون تومان در نظر گرفته شده است. در نهایت دهک دهم حدود ۱۶ میلیون تومان هزینه خانوارش می‌شود که این دهک ۱۰ درصد ثروتمندترین افراد جامعه هستند را تشکیل می دهد.

همانطور که گفته شد این ارقام مربوط به سال ۱۳۹۹ است و بر اساس تغییرات تورمی، هزینه ماهانه دهک اول در آذرماه ۱۴۰۰ به حدود دو میلیون و دهک دهم ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برآورد شده است.

با توجه به دهک بندی هر خانواده چقدر یارانه می گیرد؟

دهک یک تا ۳
خانواده ۲ نفره: ۸۰۰ هزار تومان
خانواده ۳ نفره: یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان
خانواده ۴ نفره: یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان
خانواده ۵ نفره: ۲ میلیون تومان

دهک ۴ تا ۹
خانواده ۲ نفره: ۶۰۰ هزار تومان
خانواده ۳ نفره: ۹۰۰ هزار تومان
خانواده ۴ نفره: یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان
خانواده ۵ نفره: یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

نحوه اعتراض به عدم پرداخت یارانه

به اطلاع هم وطنان گرامی می‌رساند پیرو اصلاح نظام توزیع یارانه‌ها، هم وطنانی که به هر دلیلی ابهام یا اعتراضی نسبت به یارانه اختصاص یافته دارند، می‌توانند به سامانه hemayat.mcls.gov.ir مراجعه و ثبت اعتراض کنند.

سید مرتضی موتورچی رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

همانطور که گفته شد برای پیگیری واریز نشدن یارانه معیشتی باید به سایت hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کرده و اعتراض خود را ثبت نمایید.

☑️ اگر سوالی درباره نحوه اعتراض به عدم پرداخت یارانه معیشتی و دهک بندی یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ تومانی دارید حتما آن را از بخش نظرات بپرسید تا کارشناسان ما پاسخگوی شما باشند.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام.من پدرم فوت شدن و قبل از واریز یارانه ماه یارانه ام رو جدا کردم و یارانه برام واریز نشده و اسمم داخل سایت حمایت نیست چکار کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 3 =