مطلب پیشنهادی :
ad
+
اخبار

نگاهی به سازه های شیک و مدرن با اسپیس فریم

معرفی کامل برخی از کاربردهای سازه اسپیس فریم

اشنایی اولیه با اسپیس فریم 

فرم های هندسی منظمی میباشند که به طور متحد در کنار یکدیگر قرار میگیرند و با تقسیم کردن نیرو وارد شده به واسطه وزن سازه، در کنار محکم بودن غرفه ها را از زیبایی خاصی برخوردار می‌کنند. اسپیس فریم یا همان داربست هایی که در نمایشگاه‌ها از آن استفاده می‌شود جزو تجهیزات و سازه های نمایشگاهی محسوب میگردد.

 با قاطی کردن اسپیس فریم و داربست های نمایشگاهی جدید می توان سازه های نمایشگاهی و غرفه متنوعی را ایجاد نمود. معنی کلمه اسپیس فریم که کلمه‌ای انگلیسی می‌باشد به معنی سازه فضایی میباشد. این نام به دلیل ساختار مولکولی فضایی اسپیس فریم میباشد

برخی از کاربردهای سازه اسپیس فریم

اسپیس فریم ساختار عجیب و زیبایی دارد که توسط انبوهی از گرافیست های خارجی و داخلی با نرم افزارهای گرافیکی تخصصی همانند 3D max  و … با توجه به نوع سازه ها طراحی می‌شود.

اما سوال پیش می آید که اسپیس فریم را به غیر از غرفه‌های نمایشگاهی در چه جاهایی به عنوان اسکلت سازه استفاده میکنند؟ در این مقاله سعی شده که انواع سازه های معروفی که با اسپیس فریم ساخته می‌شود را به شما معرفی کنیم.

ورزشگاه آنوئتا (Anoeta)

اسپیس فریم در واقع توانایی قرار گرفتن در همه سازه ها را دارد زیرا اسپیس فریم را راحت میتوان خم کرده و از آن در خیلی از سازه ها استفاده کرد.

به تازگی در ورزشگاه های بزرگ دنیا مانند استادیوم بزرگ گوانژو، ومبلی و خیلی از ورزشگاه های مدرن دنیا میتوان نقش اسپیس فریم را در سازه ها دید اما بهترین استادیومی که از نظر معماری به بهترین شکل ممکن از اسپیس فریم استفاده شده است را میتوان استادیوم Anoeta، ورزشگاه اختصاصی رئال سوسیداد معرفی کرد.

این ورزشگاه نمونه بارز بهترین ورزشگاهی هستش که تا به امروز از اسپیس فریم استفاده کرده و نمای زیبایی را برای ورزشگاه خود خلق کرده است.

استیج برنامه استعداد یابی (America’s Got Talent) با اسپیس فریم

در کشور ایالات متحده آمریکا برنامه های مختلفی از قبیل کنسرت‌ها، کنفرانس های مختلف و شوهای تبلیغاتی یا سرگرمی های مختلفی برگزار میشود که بدون شک همه آن ها دارای یک استیج میباشد.

برای سر هم سازی استیج ها برای اینکه قابلیت جا به جایی به مکان های مختلف را به آسانی داشته باشند معمولا از اسپیس فریم ها استفاده میکنند.

اما برنامه AGT با هنرمندی خاصی که در ساخت استیج خود به کار برده است توانسته سالانه جوایز زیادی را بابت بهترین طراحی صحنه به دست آورد و جالب اینجاست که اسکت این استیج نیز با اسپیس فریم ساخته شده است.

یکی دیگر از کاربرد های اسپیس فریم ساختن پل هستش، همانطور که قبلا به این موضوع اشاره شد اسپیس فریم ها دارای استحکام بالا ولی بسیار انعتاف پذیر هستند و به همین علت است که مهندسین ساخت و ساز یکی از گزینه های اسکلت سازی سازه های مختلف مانند پل را اسپیس فریم انتخاب میکنند.

پل Forth Bridge یکی از مدرن ترین پل های ساخته شده در تمامی دنیا می‌باشد که مهندسین آن از اسپیس فریم برای طراحی و اسکلت آن استفاده کرده اند.

این پل سال ۱۸۹۰ در انگلستان ساخته شد و همچنان یکی از مهم ترین و یکی از زیباترین سازه های کشور انگلستان میباشد که تا به امروز ساخته شده که همانطور قبلا به آن اشاره شد از اسپیس فریم ساخته شده است.

بخش هایی از برج ایفل

برج ایفل یکی از بزرگ ترین و به نظر من زیباترین برج ساخته شده در دنیا میباشد. این برج سال ۱۸۸۹ توسط گوستاو ایفل ساخته شد و در آن زمان بلندترین سازه کل جهان بود و امروزه این برج به عنوان نماد فرانسه در تمامی دنیا شناخته می‌شود.

سازه های مدرن با اسپیس فریم
سازه های مدرن با اسپیس فریم

جالب است که بدانید این برج هم با اسپیس فریم ساخته شده است. این برج با توجه به انعتاف بسیار زیادی که اسپیس فریم ها در کنار استحکام بالایی که دارند به این شکل ساخته شده است که در آن سال ها در بین تمامی سازه ها در نوع خود بی نظیر بود.

ترن هوایی تاکاشیبا

ترن هوایی تاکاشیبا در ژاپن در منطقه کوهستانی فوجی یکی از عجیب ترین سازه های جهان با اسپیس فریم میباشد. این ترن بزرگ ترین ترن هوایی است که سال ۲۰۱۱ در ژان ساخته شده است.

این سازه سریع ترین ترن را هم در دنیا به نام خود ثبت کرده است(۲۲۰ کیلومتر بر ساعت).

ترن هوایی تاکاشیبا

این سازه با توجه به انعتاف بالایی که ریل ترن هوایی به آن نیازمند است، اسپیس فریم را یکی از بهترین گزینه ها میتوان به عنوان اسکلت ریل ترن معرفی کرد.

سالن اُپرا هاربین

سالن هاربین در کشور چین یکی از پیچیده ترین و زیباترین سازه های جهان محسوب میشود که سالیانه تعداد زیادی مراسم رسمی و کنسرت را در آن برگزار میکنند.

این سازه با توجه به معماری بسیار زیبایی که دارد و خمیدگی هایی که در آن وجود دارد نیازمند اسکلتی است که در کنار استحکام بالا انعتاف پذیر نیز باشد، برای همین است که مهندسین از اسپیس فریم در ساخت اسپیس فریم سالن اپرا هاربین استفاده کردند تا برخی از قسمت های این سازه را به صورت خمیده بسازند.

استادیوم ومبلی با اسپیس فریم

استادیوم ومبلی لندن نزد فوتبال دوستان شاید یکی از مهم ترین و خاطره انگیز ترین استادیوم های جهان به خاطر بازی های هیجان انگیز و به یاد ماندنی که در آنجا برگزار شده به شمار برود اما برای مهندسین و کسانی که درس معماری را خواندن این ورزشگاه نماد یک هنر اعجاب انگیز از طرح و ذهن باز معماری میباشد.

این ورزشگاه سال 1923 با ظرفیت 123 هزار نفر راه اندازی شد و برای باز سازی سال 2004 بسته و  گود برداری شد و سال 2007 بالاخره باظرفیت 90 هزار نفر از دو تیم امید انگلیس و ایتالیا پذیرایی کرد.

سقف این ورزشگاه و همینطور بدنه این ورزشگاه از اسپیس فریم ساخته شده است و همچنان با توجه به استفاده فوق العاده هوشمندانه و زیبای معماران این ورزشگاه از اسپیس فریم این ورزشگاه به یکی از زیبا ترین ورزشگاه های دنیا تبدیل شده است که فقط برای بازی های تیم ملی انگلیس ساخته شده است.

Waldbühne استیج  

این استیج یکی از بهترین و زیبا ترین استیج هایی است که تا به امروز برای خوانندگانی که ظرفیت بالایی برای کنسرت هایشان نیاز دارند در شهر برلین پایتخت کشور آلمان ساخته شده است.

این استیج در واقع یک آمفی تئاتر میباشد که برای المپیک 1936 ساخته شده بود اما امروزه در این سالن استیج هایی فوق العاده شیک و مدرنی آماده پذیرایی از خوانندگان محبوب و طرفدارانشان می‌باشد که شاید تا به امروز در هیچ کجا از دنیا به زیبایی آن ندیده باشید.

این استیج ها نیز از اسپیس فریم ساخته شده است که باز هم میتواند گواهی این باشد که اسپیس فریم را میتوان به عنوان یک المان برای طراحی یک سازه استفاده کرد تا باعث زیبایی هر چه بیشتر سازه شود.

Absolute condos برج

مجموعه برج های مسکونی کوندوس یکی از زیباترین سازه هایی است که نمای بیرونی آن صرفا برای زیبایی و پاک کردن شیشه های آن برای سهولت کار نظافتچیان از اسپیس فریم ساخته شده است.

همان طور که قبلا گفته شد اسپیس فریم هایی که در این برج ها به کار رفته بیشتر جنبه زیبایی دارد و برای نظافت شیشه های این برج نظافتچیان به راحتی میتوانند وسایل خود را در فضاهای بین اسپیس فریم ها فیکس کرده و مشغول به پاک کردن شیشه ها شوند.

استفاده در تالارهای پذیرایی و باغ تالارها

از این سازه جهت ساخت بسیاری از تجهیزات تالارپذیرایی و یا باغ تالارهای عروسی نیز استفاده می شود. از طراحی دیزاین ورودی تا جایگاه عروس داماد و سن این سازه زیبا کاربرد دارد.

تالارهای پذیرایی و باغ تالارها

استفاده از اسپیس فریم در امور نمایشگاهی

یکی دیگر از کاربردهای سازه اسپیس فریم در امور نمایشگاهی است. در نمایشگاه هایی که در جاهای مخلتف برگزار می شود در غرفه بندی ها از اسیس فریم استفاده می شود که باعث زیبایی بیشتر نمایشگاه نیز می شود.

سهولت استفاده این سازه باعث شده تا بخش مهم و قابل توجه برپایی نمایشگاه را اسپیس فریم تشکیل دهد و به راحتی غرفه ها را طراحی و دیزاین نمود. در محوطه های نمایشگاه نیز سازه اسپیس فریم مورد استفاده قرار میگیرد و برای ساخت غرفه یا سالن های مسقف خارج از نمایشگاه یک ایده خاص و مناسب است.

اجاره اسپیس فریم

اگر برای مدت کوتاهی قصد ساخت فضا و سازه ای هستید می توانید از اجاره اسپیس فریم استفاده نمایید تا هزینه و قیمت مناسب تری را تجربه نمایید. اجاره اسپیس فریم بر اساس مقدار مورد استفاده و زمانی که مدر نظر دارید محاسبه می گردد. 

ساخت قاب بنر با اسپیس فریم

برخی از بنرها ممکن است ابعاد بزرگی داشته باشند و بخواهید آنها را در فضای دلخواه یا به شکل خاصی نمایش دهید که در این صورت می توان از این سازه خوب بهره برد .

ساخت سوله مسقف با کمک اسپیس فریم

اگر بخواهید یک سوله با کمترین هزینه بسازید اسپیس فریم کار را برای شما راحت کرده است. این سازه به راحتی برپا می شود و با توجه به اینکه امکان شکل گیری به صورت کرو (دایره ای) نیز دارد در امور مخلفی همچون ساخت سوله به کار گرفته می شود. 

مسقف کردن فضای پارکینگ و حیاط منازل

جهت مسقف کردن فضای پارکینگ و منازل این سازه علاوه بر زیبایی دوام و کیفیت مطلوبی دارد. شما با کمک این سازه به راحتی سقف حیاط و فضای مورد نظر خود را می توانید بسازید و با کمک چادرهای مخصوص یا ایرانیت مسقف نمایید. 

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + یازده =